ברסלב סיטי - האתר של חסידות ברסלב | Breslev City - כיצד נוהגים בימים הנוראים לגבי מזמור "לדוד ה' אורי וישעי"
חדשות ברסלב שו"ת ברסלב מאמרים ספרי ברסלב וידאו
כיצד נוהגים בימים הנוראים לגבי מזמור "לדוד ה' אורי וישעי"

שאל את הרב - שאלות ותשובות בהלכה

שאלה:

כיצד נוהגים בימים הנוראים לגבי מזמור "לדוד ה' אורי וישעי"

תשובה:

מנהג קהילות רבות בישראל לומר מזמור כ"ז "לדוד ה' אורי וישעי" בימי אלול ותשרי משום שדרשו עליו (שוחר טוב) אורי – ראש השנה, ישעי – יום הכיפורים, יצפנני בסוכה – סוכות, וכ"כ מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שמנהג יפה לאומרו, ויש שכתבו שטוב לאומרו כל  השנה (החיד"א).

סגולת אמירת המזמור - שהאומרו מובטח לו שיוציא ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים ויצא זכאי במשפטו לחיים טובים ולשלום, ואפילו אם נגזרה עליו ח"ו גזרה רעה יכולה האמירה לבטלה ומבטלים מעליו כל גזירות קשות ורעות.

המנהג הנפוץ – לאומרו מר"ח אלול ועד יום הושענא רבה או שמחת תורה וכל אחד יעשה כמנהגו, יש שאומרים רק בשחרית וי"א גם במנחה או ערבית, ומנהג כ"ק אדמו"ר מוהרא"ש זיע"א לאומרו ממנחה של ערב ר"ח אלול ועד שמחת תורה בשחרית, בכל יום בשחרית ובמנחה.

מקום אמירתו בתפילה – יש בזה מנהגים רבים וכל אחד יעשה כמנהגו, ומנהג כ"ק אדמו"ר מוהרא"ש זיע"א:

בשחרית:

בימי חול - אחר אמירת שיר של יום וקדיש יהא שלמא, אומרים המזמור ואחריו קדיש יהא שלמא נוסף, ואחר כך אומרים קוה.

בשבתות וחגים –בסיום תפילת שחרית (לספרדים אחר קדיש תתקבל, לאשכנזים אחר שיר של יום וקדיש) קודם קריאת התורה, ואומרים אחריו קדיש יהא שלמא נוסף.

במנחה:
אחר תחנון מיד לפני קדיש תתקבל, כאשר לא אומרים תחנון - תיכף אחר סיום החזרה לפני הקדיש, (יש מקומות שכתב מוהרא"ש לומר תיכף אחר החזרה לפני התחנון ואלו ואלו דברי אלקים חיים).

 

התשובה נמסרה ע"י הרה"ג ר' אברהם נאור, מורה צדק בבית ההוראה 'צדק ומשפט' של חסידי ברסלב ביבנאל.


לשו"ת בהלכה - שאלות ותשובות בהלכה לחץ כאן »
לשו"ת ברסלב - שאלות ותשובות בחסידות ברסלב לחץ כאן »

גם אתם רוצים לשאול שאלות בהלכה?


שאלות שאולי פספסתם:



דיקור סיני או מסז' רפואי לאשה ע"י
גבר ולהפך ע"י אשה לגבר האם זה בעיה?
האם מותר לאכול נקניקיות? שמעתי
שיש בהם שאריות של נוצות וצפרניים וכו'?
האם מותר לברך על שתי מאכלים ביחד
כשעל אחד מהם כבר בירכתי
[וישנם דעות המקילים לטבול אפילו במים חמים וכן העלה  מהר"י עייש  שלא אסרו חכמים כשמתכווין לשם טבילה, וכן דעת הקרבן נתנאל והנודע ביהודה שכל איסור מים חמים בשבת זה רק ע"י רחיצה אך טבילה מותרת אפילו במים חמים].
לסיכום: הטוב ביותר שתטבול במקווה קרה ולא חמה,ואם קשה יש להקל במקווה פושרת אך לא במים חמים,
[אך  ישנם פוסקים כנ"ל המקילים לטבול בשבת  במקווה שמימיה חמים)


0 תגובות

הוספת תגובה
שם:
כותרת:
תוכן:
 
מפת אתר : ברסלב סיטי בפייסבוק : ברסלב סיטי ביוטיוב : ברסלב סיטי בגוגל+ : ברסלב סיטי בטוויטר : צור קשר : שיעורים להאזנה : שיעורים לצפיה : קונטרסים לקריאה : אש קודש : ספריית האתר : קבל עידכונים : מכתבי מוהרא"ש לגברים : מכתבי מוהרא"ש לנשים : קרן הדפסה : ביקורי הצדיק בארה"ק : חדשות ברסלב : שיחות מוהרא"ש : breslevcenter-אידיש : שאלות ותשובות בחסידות ברסלב : חסידות ברסלב : תולדות חייו של רבי נחמן מברסלב : גוגל פלוס : רבי נחמן מברסלב : שאל את הרב
עיצוב אתרים - BetaGroup