שאלה: מאת מנחם: שלום. אני פונה אליכם בבקשה עצה לגבי מצבי הרוחני והכלכלי. נראה שלאחר כמה שנים של ניסיון להתקרב ליהדות ולכתות משיחיות כאלו ואחרות איבדתי אמון במשיחי השם שבדורותינו אלה. ועתה אני מוצא עצמי עובר עברות של חילול השם על בסיס יומי ואין לי דרך לצאת מזה, כנראה בגלל שלא מצאתי אישה כשרה. כל כך הורגלתי בעברות עד שאני כבר מכור לזה, ואיני חושב שאורח החיים דתי מתאים לי יותר. אפילו שאני טועם כמה טעמי מיתה ביום ונותן הרבה כסף לצדקה, אני מרגיש שמכריחים אותי מן השמיים לעשות תשובה, ובאותו הזמן מרחקים אותי ומפילים אותי לעברות שיש בהם כרתות. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר במדבר כ"ז אייר התשע"ג
שלום וברכה אל מנחם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. בוודאי אתה צריך לקבל טיפול רפואי מה שיותר מהר, ואל תבלבל את עצמך משום פחדים של הבל, כי כבר אמר החכם "ההכרח אם לא ישובח לא יגונה", ומאחר שאתה סובל ממחלת פסיכוזה וכן סכיזופרניה וכו', שזה פיצול אישיות וכו', דע לך שהיום יש על זה תרופות ואתה מוכרח לקחת את התרופות האלו, כי אחרת אתה יכול להזיק לעצמך או לאחרים, ואין זו בושה לקחת את התרופות, אדרבה אתה צריך לעזור לעצמך. אתה מוכרח לדעת שעיקר הרפואה לכל המחלות בעולם, הוא רק לעבוד על נקודה אחת שהיא נקודת השמחה, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שגם חכמי הרופאים אמרו שכל המחלות והחלאים רעים באים לאדם רק מחמת חסרון השמחה, ואף שזה מאד מאד קשה להגיע למדת השמחה, ובפרט מי שנכנסים בו דמיונות וכו', כאילו שרוצים להרוג אותו וכו', וכאילו שרוצים להזיק לו וכו', וכאילו אחד רודף אחריו וכו', אשר כל אלו הם תולדות של מחלת הסכיזופרניה וכו'. ולכן הרפואה שלך היא שרק תהיה בשמחה עצומה, ותרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלך, ודע לך שכל דיבור ודיבור שמדברים אליו יתברך נשמע ונתקבל למעלה בכל העולמות, והעיקר תבקש ממנו יתברך שישלח לך רפואה שלימה רפואת הנפש ורפואת הגוף גם יחד. נא ונא ראה לחזק את עצמך ביתר שאת ביתר עוז ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותך, וכבר אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) השם יתברך מלא רחמים, וכל העולם מלא רחמנות, והוא רוצה מאד בהעולם. על כן צריך לחזק עצמו מאד בעבודתו בכל מה שיוכל, אף אם הוא כמו שהוא, ויסמוך על רחמיו המרובים מאד בלי שיעור, כי בודאי לא יעזוב אותו, אף אם עבר מה שעבר. העבר אין, והעיקר מכאן ולהבא לא יעשה עוד, ויהיה שב ואל תעשה על כל פנים, הן במחשבה והן במעשה. כי גם המחשבה של אנשים כאילו היא גם כן עשיה, כי גם בעולם העשיה יש מחשבה, וצריך להיות שב ואל תעשה במעשה ובמחשבה, ומה שנעשה עמו ממילא, אל יחוש ואל יסתכל על זה כלל. ולכן אני מאד מבקש אותך רק חזק ואמץ מאד להיות בשמחה כמו שהזהירנו רביז"ל על זה ביותר, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, ולהתגבר להרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כוחו, כי כל החולאות הבאים על האדם כולם באים רק מחמת קלקול השמחה, ולכן צריכים למסור את נפשו בשביל להיות תמיד בשמחה, וחכמינו הקדושים אמרו (תנחומא שמיני) לפי שאין השמחה ממתנת לאדם לא כל מי ששמח היום שמח למחר ולא כל מי שמיצר היום מיצר למחר לפי שאין השמחה ממתנת לאדם. ולכן יעזור הקדוש ברוך הוא שתמיד תהיה השמחה מצויה אצלך, כי אין טוב מזה, ועל ידי שמחה מתרחב הלב ויכולים אחר כך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, ולספר לפניו יתברך את כל אשר עם לבבו בתמימות ובפשיטות גמורה, כי מה שאין האדם מתחזק לדבר אל הקדוש ברוך הוא, הוא מפני שנופלים על לבו עצבות ומרירות ודכאון, אבל תיכף ומיד שמכריח את עצמו להיות בשמחה, אזי נפתח לבו לדבר אל הקדוש ברוך הוא. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|