שאלה: מאת ישראל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש לסדר אחרי קדושים י"ב אייר ה'תשע"ב
שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תשואת חן לך על התפילות ואיחולי הרפואה. מובא (חיי מוהר"ן סימן שס"ד) שכתב מוהרנ"ת ז"ל, פעם אחת דיברתי עם רביז"ל מענין קבלת האריז"ל, ואמר שקבלת האריז"ל הוא לגמרי אחד עם הקבלה שחיבר מורנו הרב משה קורדובירו ז"ל, אחר כך איזה שנים שוב נזדמן שדברתי עמו מענין הקבלה שגלה האריז"ל, ואמר שהקבלה שלו היא רחוק ונשגב מאד מהקבלה של בעל הפרדס ז"ל, ועמדתי מרעיד ושאלתי אותו באימה הלא שמעתי מפיכם פעם אחד שבאמת הכל אחד. השיב מסתמא אם אמרתי כך ידעתי מה שאמרתי, והדברים סתומים וחתומים לכאורה, אך מי שיש לו לב להבין יכול להבין מרחוק שהכל נכון ודבריו חיים וקיימים והכל אמת ויציב ונכון וקיים וישר, כי באמת בודאי הכל אחד בפנימיות האמונה באמת לאמיתו, אך אף על פי כן דרכי התגלות הסודות של האריז"ל הוא רחוק ונשגב מאד מדרכי הפרדס קבלת הרמ"ק, אף על פי שבאמת לאמיתו הכל אחד, ואי אפשר להאריך בענין זה, כי כבוד אלקים הסתר דבר וכו', עיין שם. הענין הוא שהרמ"ק בספרו "פרדס רימונים" מסביר את כל עניין הספירות למה צריך להיות עשר ספירות, לא פחות ולא יותר, מה עניינם וכו' וכו'. וכן בספרו "אלימה" הוא מברר היטב הדק הדק היטב עניין האמונה במושכלות, ומה עניינם וכו' וכו'. ועל דרך זה הוא מפרש את כל הזוהר והתיקונים בספרו "אור יקר". ולכן אשרי מי שזוכה ללמוד קודם את קבלת הרמ"ק, ואז יש לו יותר מושגים ברוחניות, לא כן קבלת האריז"ל זה כבר יותר מפותח כפי סדר העולמות וכו', בדרך אורות וכלים, עולמות על גבי עולמות וכו' וכו', ושמות וצירופים, עד גובהי מרומים וכו' וכו. העיקר תכניס את עצמך בספרי רביז"ל, כי ה"לקוטי מוהר"ן" כלול מכל ספרי קבלת הקדמונים ועד אחרונים, ורביז"ל הלביש גנזיא דמלכא בחכמה עמוקה עד מאד, ולכן אשרי מי שלומד הרבה "לקוטי מוהר"ן" ואומר על כל תפלה התפלות מ"לקוטי תפלות", ואז עולמו יראה בחייו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|