שאלה: מאת רן: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר חוקת ה' תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל רן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תודה רבה על האיחולים ועל התפלות שאתה מתפלל עבורי. עליך לדעת שרביז"ל צעק בקול עמוק (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל, אין דבר כזה להתייאש, אדם צריך לעשות בכל פעם התחלה חדשה, ולשכוח את העבר לגמרי, וכך הוא יכול להתקדם. התורה הקדושה מתחלת עם אות ב', להורות שסגור מכל הצדדים, לא רואים מה למעלה ומה למטה ומה לאחור, אלא להסתכל קדימה, זה התחלת התורה, תמיד בראשית ב' ראשית, כמו שהב' סגור מכל הצדדים ופתוח רק קדימה, כך אדם צריך להסתכל רק קדימה, ותמיד יהיה בבחינת ראשית, עכשיו מתחיל, ואז הוא יכול לחזור בתשובה שלימה כל רגע ודקה, כמובא בזוהר (חיי שרה קכ"ט.) זכאין אינון מאריהון דתשובה, דהא בשעתא חדא, ביומא חדא, ברגעא חדא; קריבין לגבי קודשא בריך הוא, מה דלא הוה הכי אפילו לצדיקים גמורים, דאתקריבו גבי קודשא בריך הוא בכמה שנין; [אשרי אלו שחוזרים בתשובה, כי בזמן אחד וביום אחד וברגע אחת אם מתקרבים להקדוש ברוך הוא, מה שאין אפילו אצל צדיקים גמורים שהתקרבו כבר כמה שנים וכו']. ולכן אסור לומר שאני מנסה כבר לחזור בתשובה כמה שנים, ובשביל בחירה לא נכונה שבחרתי וכו', נפלתי בבור וכו', אין דבר כזה, הנביא אומר (מיכה ז' ח') "כי נפלתי קמתי כי אשב בחושך הוי"ה אור לי", אם אני נפלתי אני קם, אם אני יושב בחושך הקדוש ברוך הוא מאיר לי. אין דבר כזה לומר שאני לא יכול לחזור בתשובה וכו', זה גם כן מעצת הס"מ לשבור את האדם, חכמינו הקדושים אמרו (פסחים קי"ט.) ידו של הקדוש ברוך הוא פרוסה תחת כנפי החיות כדי לקבל בעלי תשובה; ואמרו (יומא פ"ו:) בא וראה שלא כמדת הקדוש ברוך הוא מדת בשר ודם, מדת בשר ודם מקניט את חבירו בדברים ספק מתפייס הימנו ספק אין מתפייס הימנו, ואם תאמר מתפייס הימנו ספק מתפייס בדברים ספק אין מתפייס בדברים, אבל הקדוש ברוך הוא, אדם עובר עבירה בסתר מתפייס ממנו בדברים שנאמר (הושע י"ד ג') "קחו עמכם דברים ושובו אל הוי"ה", ולא עוד אלא שמחזיק לו טובה שנאמר (שם) "וקח טוב" ולא עוד אלא שמעלה עליו הכתוב כאילו הקריב פרים, שנאמר (שם) "ונשלמה פרים שפתינו". ולכן תיקח את עצמך בידיך ותתחיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא, שזה עיקר התשובה להשיח ולספר את כל אשר עם לבבו אליו יתברך, כמאמרם ז"ל (שמות רבה פרשה ל"ח סימן ד') איני מבקש מכם לא זבחים ולא קרבנות אלא דברים, שנאמר (הושע י"ד ג') "קחו עמכם דברים ושובו אל הוי"ה", וזה המתנה שקבלנו מרביז"ל שאדם ירגיל את עצמו לדבר ולהשיח את כל אשר עם לבבו עמו יתברך, וזה עיקר התשובה, והס"מ מאד מפחד מאדם שחוזר בתשובה, ולכן מכניס בו דיעות נפסדות וכו', ומחשבות זרות וכו', ודמיונות כאילו אבד מנוס ותקוה ממנו וכו', בשעה שרביז"ל מגלה לנו את מעלת השיחה בינו לבין קונו, שאדם אפילו שנמצא בעמקי עמקים בשאול תחתית ומתחתיו, אסור לו להתייאש לצעוק ולבקש ולהתחנן ממנו יתברך שיוציאו מהחושך והבור שנפל אליה וכו', ואמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה כ' סימן י"ג) בלעם היה רשע ערום וידע שאין עומד מפני הפורעניות אלא תשובה, שכל מי שחוטא ואומר חטאתי, אין רשות למלאך ליגע בו, ולכן לא בחינם שרביז"ל אמר (חיי מוהר"ן סימן רמ"ד) שהוא לוחם נגד בלעם וכו', עיין שם. כי רביז"ל מגלה את מעלת התשובה והתפלה והשיחה בינו לבין קונו, ובלעם עומד זה לעומת זה וכו', אבל כוחו של רביז"ל יותר גבוה, ולכן תיקח את עצמך בידיך, ותתחיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא, והכל יסתדר על צד הכי טוב. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|