שאלה: מאת רפאל: לכבוד הצדיק היקר, תודה על האתר. אני סובל צרות כאלו שאני כבר לא יכול יותר. אני שבור מאוד ונמצא כל הזמן בדיכאון. אנא תצילו אותי אני מרגיש שאני גמור.
תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר בראשית כ"ה תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל רפאל נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. ההכרח לומר לך אשר בזה העולם עובר על כל אחד ואחד מה שעובר וכו', כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ט) הכל אומרים שיש עולם הזה, אבל כנראה שכאן הוא הגיהנום, כפי הצרות שבני אדם עוברים. אולי יש באיזה מקום עולם הזה, אבל כאן זה הגיהנום, רק האדם צריך להתחזק, ובזה תלוי כל גדולת בר ישראל שאינו נשבר לגמרי משום דבר שבעולם, רק מתחזק וגם מחזק אחרים.
וצריכים לראות לחזור בתשובה שלימה, ואז מתיישבים יחד הגוף והנשמה, היינו הגוף מכניע עצמו לגבי הנשמה, והנשמה מאירה את אורה בתוך הגוף, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ב) שהאדם צריך לראות שהנשמה תאיר גם להגוף כמו שכתוב (ישעיה נ"ח ז') "ומבשרך אל תתעלם". שאל תעלם מבשר הגוף את אורו יתברך. וכתיב (איוב י"ט כ"ו) "ומבשרי אחזה אלוה". שגם בשר הגוף מאיר לו את אור נשמתו, שהיא עצם אלקותו יתברך, ואז הוא יוצא מהגהינום הזה שסובל.
רק תראה להחזיק מעמד ואל תשבר משום דבר, ואף שבין כך עובר עליך מה שעובר, עם כל זאת תעשה כל מה שביכלתך רק לדבר עמו יתברך, ואז סוף הכבוד לבא, שתזכה להכלל באין סוף ברוך הוא ויאיר בך מלך הכבוד בעצמו, ותזכה שיהיה שלום בעצמותיך (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ד) ועל ידי זה תזכה לשלום אמיתי, ואז הכל יחזור וילך לך כמו שתרצה, וכבר אמר התנא הקדוש (אבות פרק ב') בטל רצונך מפני רצונו, כדי שיבטל רצון אחרים לרצונך. האדם צריך לבטל את כל ישותו ורצונו רק אליו יתברך, ואז הכל מסתדר אצלו. נא ונא אל תהיה שבור, כי זה לא יועיל לך בכלל וכו', רק תסתבך יותר ויותר וכו', ראה למצוא בעצמך רק את הטוב ותדין עצמך לכף זכות, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) שאדם צריך תמיד לחפש ולבקש ולמצוא רק את הטוב שיש בו, וידין עצמו לכף זכות, וכך יזכה לצאת מכף חובה לכף זכות. כי אין זו עצה להסתובב ממורמר, ותמיד רק לחשוב מהצרות שלך, ועל ידי זה אתה מסתבך יותר ויותר, תתחיל להסתכל על הטוב שיש בך, ועל החסדים שעושה עמך הקדוש ברוך הוא, כמו שרביז"ל מפרש את הפסוק (תהלים ד') "בצר הרחבת לי". שגם בתוך הצרות צריכים למצוא את ההרחבות שעושה עמו הקדוש ברוך הוא (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ה) שאם האדם יסתכל רק על הטוב שעושה עמו השם יתברך אז יתרחב לו לגמרי, כי איך שהוא אצל כל אדם יש טוב הרבה מאד, והמצב לא כל כך גרוע כמו שהוא חושב וכו', ואז כשאדם הולך בדרך זה הכל כבר מתהפך לטוב. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שתצליח דרכך והכל יתהפך לטובה.
|