שאלה: מאת רזיאל: לכבוד צדיק הדור, תלמידו המובחר של רבינו נחמן מברסלב בדורנו מוהרא"ש הקדוש! ברצוני לציין כי השנה הייתי בפעם הראשונה באומן בראש השנה. הפעם הראשונה שהייתי שם זה היה בפסח לפני כ-12 שנה כשהייתי רווק. היום אני בגיל 30, נשוי עם ילדים ומתחזק בדת ובתורת רבינו.
תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר וירא ט"ז חשוון ה'תשע"ג שלום רב אל רזיאל נרו יאיר ויזרח לנכון קיבלתי את מכתבך. אתה צריך מאד מאד לשמוח שזכית להיות אצל רביז"ל על ראש השנה באומין אשר רק שם הקיבוץ הקדוש והנורא שלנו ואמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן ת"ג) מי שזוכה להיות על ראש השנה ראוי לו לשמוח מאד מאד, ומאחר שזכית להיות בראש השנה על הקיבוץ הקדוש שלנו באומין ראה לשמוח כל השנה כי הזכות הזו עולה על כל הזכויות, ואמר מוהרנ"ת ז"ל שכל מי שבא על ראש השנה באומין יש לו חלק בהגאולה העתידה לבא לעם ישראל. בענין חלומות וכו' ידוע מה שמוהרנ"ת ז"ל אמר לאחד מאנשי שלומינו שביקש ממנו שיפתור לו את חלומו וכו' ענה ואמר לו יותר טוב שאתה תספר לי מה שקורה עמך בהקיץ ולא בחלום, כי על פי רוב החלומות שוא ידברו וכו' ויש בזה הרבה דמיונות וכו' ומה שאדם חושב ומהרהר ביום רואה בלילה וכו'. והנה רביז"ל אמר (ספר המדות אות גאוה סימן י"ט) מבהילין את האדם בחלומות כדי להסיר ממנו גאוה שקועה שהיא מכוסה ממנו שאינו מכיר בה.ידוע שכל הספר הקדוש "נועם אלימלך" מדבר ממעלת הענוה וביטול ישותו לגמרי ובזה היה הרב הקדוש הרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע חידוש הכי גדול עד כדי כך שרביז"ל הפליג מאד במעלתו ואמר כמה שהספר גדול ונפלא בהשגותיו הגבוהות וכו' עם כל זאת הבעל מחבר בעצמו הרבה יותר גבוה מהספר. וכן ידוע שהרב הקדוש בעל התניא זי"ע היה פעם אצל "רב" ליטאי וישב ורגליו היו דורכות על הספר הקדוש "נועם אלימלך" באופן בזיוני מאד, ושאל בצחוק את הבעל התניא זי"ע מה אומר על הספר הזה שמונח תחת רגליו, ענה לו הבעל התניא זי"ע תאמין לי אפילו אם היית עושה ככה להבעל המחבר הזה שהיית מניח אותו תחת רגליך ודורך עליו לא היה עונה לך והיה מקבל הכל באהבה, כי היה מפורסם בין כל תלמידי המגיד הגדול ממעזריטש זי"ע למופלא ומופלג במדת ההתבטלות והענוה. ולכן קח רמז בשבילך שהעיקר לבטל את הישות והגאות וכו' לגמרי ולהיות בטל ומבוטל באין סוף ברוך הוא. עיקר שמור על השלום בית שלך כי כל הויכוחים והמריבות שנתהווה בבתי ישראל הכל בא מישות וגיאות וכו' שאין אחד רוצה לוותר להשני וכו' וככל שמתבטלים אליו יתברך בביטול עצמיותו על ידי זה יש שלום ואהבה והבנה הדדית בבית.
|