שאלה: מאת יצחק: שלום כבוד הרב, אני מתפלל לרפואתך השלמה. אני בחור רווק בן שלושים ואחת, ועליתי לבדי לארץ לפני כעשור. אני מתפלל ומתחזק, ולפני שנתיים זכיתי לטוס לציון של רבינו והתקרבתי לחסידות ברסלב. אני עובר הרבה ייסורים ואני מבין את שורשם. החלטתי לחזור בתשובה שלמה, אני מתפלל ומתבודד, קורא תיקון הכללי וספרים של החסידות, בנוסף לשיעורים שלך שמאוד מעודדים אותי ומחזקים אותי. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר שמיני כ"ג ניסן התשע"ג
שלום וברכה אל יצחק נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אני אתחיל עם השאלה השלישית, לדעתי תחזור לבחורה הזאת ותתקשרו יותר ויותר, כי תהלה לאל אתם מוצאים חן אחד בעיני השני, וגם היא עזרה לך מאד להתקרב אל רביז"ל, ולכן אין שידוך יותר טוב מזה, יעזור הקדוש ברוך הוא שיחזור הקשר, ותתחתנו בסימן טוב ובמזל טוב, ובאהבה גדולה מאד, ותבנו בית נאמן בישראל שיהיה לתפארת. בענין השאלה השניה וכו', לדעתי תגמור את הלימוד שלך, כדי לקבל את התואר וכו', ואתה יכול גם לקבוע עיתים לתורה. אתה לא יכול להכנס עכשיו בישיבה, אתה צריך להתחתן כי רביז"ל הקפיד מאד מאד להתחתן מה שיותר צעיר, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (קידושין כ"ט:) משתבח ליה רב חסדא לרב הונא בדרב המנונא דאדם גדול הוא אמר ליה כשיבוא לידך הביאהו לידי, כי אתא חזייה דלא פריס סודרא, אמר ליה מאי טעמא לא פריסת סודרא? אמר ליה דלא נסיבנא אהדרינהו לאפיה מיניה אמר ליה חזי דלא חזית להו לאפי עד דנסבת רב הונא לטעמיה דאמר בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה. בעבירה סלקא דעתך? אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה. אמר רבא וכן תנא דבי רבי ישמעאל עד כ' שנה יושב הקדוש ברוך הוא ומצפה לאדם מתי ישא אשה כיון שהגיע כ' ולא נשא אומר תיפח עצמותיו. ובענין השאלה הראשונה וכו', הרי חכמינו הקדושים אמרו (אבות פרק א') עשה לך רב, צריכים לעשות לעצמו רב, וכמובן שהרב הזה צריך לחזק ולעודד ולשמח אותך, ולקרב אותך יותר ויותר אל הקדוש ברוך הוא, ואל התורה הקדושה. חזק ואמץ מאד כי גדול אדונינו ורב להושיע, תהיה חזק מאד בענין השיחה בינך לבין קונך, לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וכל מה שחסר לך תבקש רק ממנו יתברך, ואז אף פעם לא תהיה לבד, כעין שאמרו חכמינו הקדושים (ילקוט דברים רמז תתכ"ה) על הפסוק (דברים ד' ז') "כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרובים אליו כהוי"ה אלקינו בכל קראנו אליו", מעשה בספינה אחת שהיתה כולה של נכרים והיה בתוכה יהודי אחד. הגיעו לנמל אחד, אמרו לאותו יהודי טול מעות ועלה לנמל וקח לנו משם מאומה, אמר להם לא אכסנאי אני ואיני מכיר להיכן אלך. אמרו לו יש יהודי אכסנאי? בכל מקום שאתה הולך אלקיך עמך!, הוי "אשר לו אלקים קרובים אליו". זאת אומרת יהודי הוא אף פעם לא לבד, איפה שהוא הולך הוא הולך עם הקדוש ברוך הוא, וכן אמרו (שם) בכל קראנו אליו בכל לשון שישראל קוראין להקדוש ברוך הוא עונה אותם; נמצא שעל ידי שמרגילים את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלו שזה נקרא אצל רביז"ל התבודדות, אזי הוא אף פעם לא לבד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|