שאלה: מאת עוז: שלום לרב. עד עכשיו זכיתי לקבל כמה עצות מהרב, וברוך השם קיימתי אותן והכל היה לטובה. נכון לעכשיו אני עובר לחיפה, ואני צריך למצוא עבודה. הלכתי לכמה ראיונות עבודה, והתקבלתי, אך יש במקומות העבודה האלו בעיה חמורה של צניעות. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר עקב ט"ו אב התשע"ג
שלום וברכה אל עוז נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת כי הבעיה של פריצות וכו', נמצאת בכל מקום שרק הולכים, ואדם שמכניס בדעתו את אמתת מציאותו יתברך, ומכל שכן וכל שכן כשמרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, על ידי זה הוא ניצול מליפול בפח, כי מי שחזק באמונה פשוטה בו יתברך, ויודע ועד אשר אין בלעדיו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ותמיד חושב רק מזה, על ידי זה הקדוש ברוך הוא מציל אותו שלא יכשל חס ושלום בשום עבירה וכו' וכו'. והנה מהשמים הביאו אותך שיהיה לך פרנסה משם, ולכן אתה צריך להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, ולא להשבר משום דבר, ובכל יום תבקש ממנו יתברך שיציל אותך מהסתכלויות רעות, ומהרהורים רעים, ושיחליף לך את מקום עבודתך, ואז תראה את הישועות שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא. וכבר היה בימי רביז"ל דבר כזה, שהיה אחד מאנשי שלומינו שהיה מוכרח לעבוד בבית מרזח שהיה שמה מלא גוים, ויען שהוא היה מתלמידי רביז"ל בילבלו אותו מאד מאד הגוים וכו', ואמר לו רביז"ל: אם הקדוש ברוך הוא היה יודע שזה לא טוב בשבילך, לא היה מכניס אותך שם. ולכן עצתי, אמר רביז"ל – שתתפלל להקדוש ברוך הוא שישמור אותך ויוציא אותך מזה, ותראה שתהיה תמיד שמור מהסתכלויות רעות ומהרהורים רעים. אתה צריך לדעת שהיום הנסיון הוא בכל מקום שאדם הולך והוא צריך רחמים רבים לשמור את העינים שלו, כי יש אנשים שנדבקה בהם הקליפה הזו להסתכל על כל אשה שעוברת על הרחוב וכו', וזה נעשה אצלו טבע שני עד שהוא משתגע לגמרי וכו', ונתקיים אצלו (דברים כ"ח ל"ד) "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה", כי מי שלא שומר על העינים שלו נעשה משוגע ממש פשוטו כמשמעו, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) שרוב המשוגעים משתגעים רק מחמת תאוות ניאוף, ולכן צריכים תמיד להרגיל את עצמו לבקש מהקדוש ברוך הוא שישמור אותו מהנסיונות הקשים האלו. הקדוש ברוך הוא יזמין לך פרנסה בשפע, ולא תצטרך לבוא לידי נסיון ולידי בזיון, וכלל זה תיקח בידיך, שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) כשאדם הוא בשמחה, אזי הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר לו את הברית שלא יכשל חס ושלום בבריתו, כי השמחה זו הקדושה, וככל שאדם יותר שמח, יותר נדבק באין סוף ברוך הוא, אשרי לו ואשרי חלקו.
|