שאלה: מאת יפה: לכבוד הצדיק היקר כבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר כי תשא י"ב אדר א' ה'תשע"ד
שלום רב אל יפה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. מוהרנ"ת ז"ל היה רגיל לומר לאנשים שבאו אצלו שיפתור להם את חלומותיהם "תספרו לי יותר טוב מה שקורה איתכם בהקיץ, ממה שאתם רוצים לדעת מה פשר החלום", ולכן אני אומר לך עכשיו – בהקיץ תשמרו מאד מאד לא לריב ביניכם, ואדרבה, תשלימו תיכף ומיד, כי אתם זוג כל כך חמוד, ובאמת אוהבים אחד את השני, אבל השטן רוצה לשבור לכם את הבית, כי הוא פשוט מקנא בכם וכו. רביז"ל אמר (ספר המדות אות קליפה חלק ב' סימן א') יש שדים שמצויים בבתים, שהם מקלקלין השלום בית, ועל ידי זה כעס וקטטות בבית. ועיקר הבית הוא האשה כי (יומא ב.) ביתו זו אשתו, ועל כן על פי רוב עיקר הקטטות ממנה. ולפעמים נאחזים בשאר בני הבית, ועל ידי זה נעשים הקטטות והמריבות, ועל ידי זה באים יסורים על בני הבית. וזה מפורש בפסוק (איוב כ"א) "בתיהם שלום מפחד", ודרשו חכמינו הקדושים (רש"י שם) מפחד – אלו שדים, וזהו "שלום מפחד" כי השלום היפך הפחד, שהם השדים המקלקלים השלום, וזהו "ולא שבט אלוה" וכו' – היינו היסורים, עיין שם.
אני מוכרח להגיד לכם שהשדים האלו נבראים רק מהכעס והמחלוקת וכו' וכו', כי כך אמר רביז"ל (ספר המדות אות מריבה סימן ס"ו) במקום מריבה שם השטן; ולכן תשמרו מאד מכעס, כי כעס בבית מחריב את הבית. ורביז"ל אמר (ספר המדות אות כעס סימן ט"ו) כעס של אשה מחריב את הבית.
הקדוש ברוך הוא ששמו 'שלום' יעשה ביניכם שלום והכל יסתדר על הצד הכי טוב, וזכרו היטב כי (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה, ואי אפשר לאשה בלא איש, אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצאת שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, כי 'שלום' אמרו חכמינו הקדושים (שבת י.) זה שמו של הקדוש ברוך הוא, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא 'שלום בית', היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית.
|