שאלה: מאת יהושע: לכבוד הצדיק מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר כי תשא י"ג אדר א' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל יהושע נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. לצערינו הרב הדור כל כך פרוץ וכו' עד שהעזות והחציפות התגברו כל כך וכו' שאשה לא מתביישת כלל וכו', ונתקיים מה שאמר החכם מכל אדם (משלי ז') "לשמרך מאשה זרה מנכריה אמריה החליקה" וגו', "והנה אשה לקראתו שית זונה ונצורת לב" וגו', "והחזיקה בו ונשקה לו העזה פניה" וגו', "הטתו ברוב לוקחה בחלק שפתיה תדיחנו: הולך אחריה פתאום כשור אל טבח יבוא וכעכס אל מוסר אויל: עד יפלח חץ כבדו כמהר ציפור אל פח ולא ידע כי בנפשו הוא: ועתה בנים שמעו לי והקשיבו לאמרי פי: אל ישט אל דרכיה לבך אל תתע בנתיבותיה: כי רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה: דרכי שאול ביתה יורדות אל חדרי מות". ולכן עליך לדעת שבוודאי היה לך נסיון מאד מאד קשה, ולצערנו הרב לא יכלת לעמוד בנסיון, עם כל זאת זכור שתשובה מועילה תמיד, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) שעיקר התשובה השלימה היא כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה מקודם התשובה, כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים, וכשעובר באלו המקומות והענינים שהיה מתחילה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם, וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה – זהו עיקר התשובה השלימה, ורק זה נקרא תשובה; ולכן עליך להיות מוכן שהחצופה הזו לא תעזוב אותך וכו'. ואמר רביז"ל (ספר המדות אות ישועה סימן ט"ז) כשאדם בא לאיזה נסיון ידע כשיעמוד בזה הנסיון שהקדוש ברוך הוא יעשה לו נס; וכן אמר רביז"ל (ספר המדות אות מפורסם סימן ב') הנסיון הוא בשביל לגדל ולפרסם את האדם; וכן אמר רביז"ל (ספר המדות אות ממון סימן ד') העומד בנסיון של ניאוף יזכה לעושר גדול בין השונאים שלו; וכן אמר (ספר המדות אות בנים חלק ב' סימן ט"ז) מי שהוא שולט ביצרו בניו אינם יוצאים לתרבות רעה, ועל ידי זה ממונו נתברך, ועל ידי זה לא יבוא לנסיון; ולכן תהיה מוכן, שחס ושלום לא תיפול בפח. ומי יתן שתוכל לנסוע אצל ציון רביז"ל, וליתן פרוטה לצדקה ולומר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים 'תיקון הכללי' אשר רביז"ל אמר אפילו אם עצמו חטאיו ופשעיו, יעשה לו טובה נצחית.
|