שאלה: מאת אברהם: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר שלח י' סיון ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אברהם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כל כך חבל שאתה עקשן גדול מאוד ולא רוצה לוותר לאשתך, הקדוש ברוך הוא חמל עליך ונתן לך אשה יקרה, וזכיתם לבן חמוד, ותיכף ומיד אחר הלידה נכנסת בויכוחים עם אשתך, ובמקום להוריד את הראש ולוותר וכו' אתה עקשן גדול מאוד ורב איתה וכו', ושכחת את הכלל המפורסם "תהיה חכם ולא צודק". מה אומר לך, מי שיש לו שכל יכול להימנע מגירושין לגמרי, כי כשזוג מתחתנים תמיד צריכים לדעת שעכשיו מתחברים שני הפכים לגמרי, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן פ') שעיקר השלום הוא כששני הפכים מתאחדים בדעת אחת, ואיפה יש עוד שני הפכים כמו בני זוג?הוא בא מרקע אחד והיא באה מרקע אחר וכו' וכו', וצריכים לחבר אותם יחד ולהרגיל את עצמם לחיות ביחד באהבה גדולה ובהבנה הדדית, ואחד יוותר לשני, וזה לא הולך מיום לחבירו, זו עבודה קשה ששני בני הזוג צריכים להשקיע בה, וצריכים לדעת ולהבין – למה התחתנו? כדי לבנות בית נאמן בישראל, ולהמשיך את שרשרת הזהב של כלל נשמות ישראל, להוליד בנים ובנות ולחנך אותם באמונה פשוטה בו יתברך, כמו שכתוב (תהילים פ"ט ב') "חסדי הוי"ה עולם אשירה לדור ודור אודיע אמונתך בפי". אשרי הזוג שמכניסים את הדעת הזו בעצמם, שבהתחלה ילך להם מאוד מאוד קשה, כי סוף כל סוף הם באים משני עולמות ורקעים שונים וכו', ומה גם מעדות שונות וכו', ומכל שכן כשההורים מתערבים תמיד בין זוג טרי וכו', ועל הזוג להתחזק ביתר שאת וביתר עוז בכל מיני אופנים שבעולם לאהוב ולכבד אחד את השני, ולהשתדל שיהיה ביניהם הבנה הדדית, ואז שום דבר לא יוכל לשבור ולהפריד ביניהם, שזה קשר בריא ושלם, אשרי הזוג שמקיימים את זה. וידוע מה שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן רס"ד) שצריכים לכבד ולייקר את אשתו, כי אמר הלא הנשים הם סובלים צער ויסורים גדולים מאד מאד מילדיהם, צער העיבור והלידה והגידול, כאשר ידוע לכל עוצם מכאובם וצערם ויסוריהם בכמה אופנים הקשים וכבדים מאד מאד וכו' וכו', על כן ראוי לרחם עליהם ולייקרם, ולכבדם. וכן אמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא נ"ט.) 'אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו' [תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתהיו עשירים], וכן אמרו (יבמות ס"ג.) 'דיינו שמגדלות את בנינו ומצלת אותנו מן החטא', ולכן צריכים לכבד ולייקר אותן מאד מאד. מי יתן שתכניס את הדיבורים האלו אל תוך לבך, ולא תצטרך להתגרש, כי חבל מאד מאד שתשבור במו ידיך את הנישואין שלך וכו', בזה העולם צריכים להיות ותרן ואז מצליחים בחיים.
|