הייתי אצלכם שלוש פעמים ובכל פעם בירכתם אותי באותה ברכה. מה אני צריכה להבין מזה?
רציתי לשאול שאלה שמאוד מציקה לי. עד היום התביישתי לשאול אותה, אבל הבנתי שאני צריכה להיות אמיתית וכשהולכים לרופא צריכים לספר לו הכל... כבר כמה פעמים סיפרתי לכם בקבלת קהל על בעיה מסויימת שיש לי, ובכל פעם בירכת אותי באותה ברכה. האמת היא שציפיתי לשמוע דברים אחרים ולא הבנתי למה בירכתם אותי שלוש פעמים באותה ברכה. איך אני צריכה להבין את זה?
מאת דליה: לכבוד הצדיק מיבנאל, שלום ושבוע טוב.
אף שאינני מתגוררת בקהילתכם ביבנאל, אני מרגישה קשורה אליכם בלב ונפש ומדי פעם אני מגיעה יחד עם בעלי לעשות את השבת ביבנאל. בהזדמנות הזו אני רוצה להגיד לכם שיש לכם קהילה נפלאה, וכשבאים מבחוץ ונחשפים לעוצמה האדירה ולאווירה המיוחדת שיש בקהילה מתפעלים מאוד.
רציתי לשאול שאלה שמאוד מציקה לי. עד היום התביישתי לשאול אותה, אבל הבנתי שאני צריכה להיות אמיתית וכשהולכים לרופא צריכים לספר לו הכל… כבר כמה פעמים סיפרתי לכם בקבלת קהל על בעיה מסויימת שיש לי, ובכל פעם בירכת אותי באותה ברכה. האמת היא שציפיתי לשמוע דברים אחרים ולא הבנתי למה בירכתם אותי שלוש פעמים באותה ברכה. איך אני צריכה להבין את זה?
תשובה:
בעזה"י יום א' לסדר שופטים כ"ח אב ה'תשע"ד
שלום רב אל דליה תחי'
לנכון קבלתי את מכתבך.
את צריכה להתחזק באמונת חכמים, אשר זה דבר גדול מאוד, כי בלי אמונת חכמים אין כלום, וכל התורה כלולה רק מאמונת חכמים, כמאמרם ז"ל (מכילתא בשלח) "ויאמינו בהוי"ה ובמשה עבדו" – אם במשה האמינו בהוי"ה לא כל שכן? אלא אי אפשר להגיע לאמונה בו יתברך, אלא על ידי משה שהוא הצדיק האמת, וכמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ז') אי אפשר להגיע אל אמונה רק על ידי אמת, ואי אפשר להגיע לאמת אלא על ידי הצדיק, ותמיד צריכים לזכור (אבות פרק א') משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים לאנשי כנסת הגדולה, וכן הולכת המסורה מדור דור על ידי התנאים והאמוראים והגאונים ורבנן סבראי וכו' וכו', עד דורותינו אלה, וזה יסוד מוסד בקבלת התורה כפי שפירשו חכמינו הקדושים בכל דור ודור, והברכות מסורות בידיהם, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ג) הקדוש ברוך הוא עושה מופתים על ידי בעלי פוסקים, כמו שכתוב (דברים הימים א' ט"ז) "מופתיו ומשפטי פיהו", כי כמו שהם פוסקים בהלכה כך פוסקים כפי שהם מברכים בפיהם, ולכן הברכות מצויות בידיהם תמיד.
והנה צדיק הדבוק תמיד בו יתברך, כשקם מהשינה תיכף ומיד מתחיל להתפלל להקדוש ברוך הוא על כלל נשמות ישראל, ומוסר נפשו עבורם בתפילתו ותחינתו עליהם, ומסופר שפעם באה אשה קשת יום לפני הגאון הקדוש בעל "דברי חיים" מצאנז זי"ע וביקשה רחמים מרובים על מצבה האישי ועל צרות נפשה, וברכה הצדיק כדרכו בקודש, אבל האשה לא עזבה וחזרה וביקשה ברכה על נפשה ועוד פעם בירך אותה, וכן עדיין לא נרגעה וביקשה פעם שלישית וחזר וברכה באותה ברכה. ואחר כך הוציאה הגבאי, והרב הקדוש מצאנז זי"ע אמר לגבאי האשה חושבת שלא שמעתי את בקשתה וכו' וחשבה שאסגור עכשיו את הגמרא ואקח ספר תהלים ואתפלל עבורה, היא לא יודעת כשאני קם מהשינה אני כבר מבקש ממנו יתברך שכל יהודי שיבוא היום אליי ויבקש את בקשתו, כבר שתהיה לו ישועה, וכך אני מאריך בזה, ואחר כך במשך כל היום כשאני מברך כבר נושעים כי הסכימו כך בשמים.
וכן מספרים על הרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא זי"ע כשהיה קם משנתו כבר בירך את כלל ישראל וביקש עבורם, והאריך בתפילה על עם ישראל, וכן כשהלך לישון ביקש והתחנן על עם ישראל שינצלו מכל רע. כשקם היה מאריך בוקר טוב אנשי ירושלים, בוקר טוב אנשי ארץ ישראל, בוקר טוב לכל יהודי הנמצא בכל העולם, וכך חזר על עבודתו בקודש שביקש על כולם, וכן כשהלך לישון אמר ערב טוב לאנשי ירושלים, ערב טוב לאנשי ארץ ישראל וכו' וכו', והאריך בתפלה ותחנונים עליהם.
רואים מכל זה שצדיקים מרבים בתפילה על כלל ישראל, ובוודאי סוף כל סוף תפלתם תתקבל בשמים, ויתברכו אלו שהזכירו עצמם לפניהם.
הקדוש ברוך הוא יעזור לך וימלא משאלות לבך לטובה, ותבשרי לי בשורות משמחות.