שאלה:
מאת ישראל: תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וישלח ט' כסליו ה'תשע"ה שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) תיקון של הרהורי זנות שבא לאדם, שיאמר "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", וכשאדם מקבל עליו עול מלכות שמים באלו הפסוקים, שכולל את נשמתו בשנים עשר שבטי יה, ומפריש את נשמתו מנשמת ערב רב, על ידי זה בורחת ממנו הקליפה של תאוות ניאוף וכו'. וכל זה כשיש לו לאדם הרהור באקראי בעלמא, אזי די לו באמירת שני הפסוקים האלו, אבל אם הוא חס ושלום רגיל בהרהור של התאווה הכללית תאוות ניאוף רחמנא ליצלן, ואינו יכול להיפרד ממנה, אזי צריך גם להוריד דמעות בשעת קבלת עול מלכות שמים. והאריך מוהרנ"ת ז"ל בזה (לקוטי הלכות קריאת שמע הלכה ד') שעיקר כוונת רביז"ל היה להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, שזה סוד שני הפסוקים האלו שמע וברוך שם, כי אם אדם מתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, ויודע ועד אשר אין בלעדיו יתברך כלל והכל לכל אלוקות גמור הוא, על ידי זה יקרר את יצרו הבוער בו בתאוות ניאוף וכו' וכו', כי הרגע שאדם חזק באמונה אזי זה בעצמו יקרר לו את תבערת המדורה של ניאוף הבוערת בו כתנור וכו' וכו', ולכן צריכים להרגיל את עצמו לדבר הרבה אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ולהתחנן אליו יתברך שיחוס וירחם עליו ויוציא אותו מתאוות ניאוף הבוערת בו, ובכל פעם בעת שיתפלל על זה יזכיר באמצע תפילתו את שני הפסוקים "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", וזה יועיל לו בוודאי. וכבר כתב הרמב"ם (פרק כ"ב מהלכות איסורי ביאה הלכה כ"א) ולא ישב בלא אישה שמנהג זה גורם לטהרה יתירה גדולה, מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה, ובחכמה הוא אומר (משלי ה' י"ט) "איילת אהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד". מה טוב ומה נעים באם תזכה ללמוד בכל יום את המאמר בלקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו, ולומר עליו את התפילה מלקוטי תפילות, וזה יועיל לך לקרר את תבערת המדורה שבוערת בך בניאוף ותזכה לאמונה ברורה ומזוככת, ויאיר בך מלך הכבוד בעצמו.
|