אמירת "למנצח" בצורת מנורה – מסוגל לשמירה גדולה
באומרך מזמור זה, תתעורר מאוד מאוד, כי מזמור זה הוא בצורת המנורה, ומסוגל מאוד להמשיך על האדם אור ושמירה גדולה, והוא מגלה את פני ה' ברוך הוא, ואיך שגם בגשמיות הארץ מאיר אורו יתברך, ואם אומרים בכוונה מזמור זה, זוכים לגלות את אמיתת מציאותו יתברך על עצמו ועל כל העולם כלו, כי המזמור הזה ממשיך ברכה ממנו יתברך בעצמו.
כמאמרם (דברים רבה, פרשה א, סימן ט): "אמר הקדוש ברוך הוא לישראל: בעולם הזה הייתם מתברכין על ידי אחרים, לעתיד לבוא אני אברך אתכם, שנאמר (תהלים סז, ב): "אלוקים יחננו ויברכנו" וגו'.
סידור "עת רצון", עמ' תקעו
השם הקדוש יוה"ך – סגולה לשמירה בדרכים
האותיות של ראשי התיבות: "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע" שהם ראשי תיבות יוה"ך. שזה בחינת "והמשכילים יזהירו", על ידי זה הוא נשמר ממכשול כ נ"ל, שזה בחינת שם הנ"ל, שהוא שמירה להולכי רגל מגזלן ורוצח כמובא אצל תפילת הדרך.
והוא יוצא מהפסוק (תהילים, צא,יא): "כי מלאכיו יצווה לך"- שסופי תיבותיו יוה"ך, כמובא שם".
פעולת צדיק, סימן תתקמ
מצוות סוכה בשמחה – סגולה להינצל ממזיקין ומגלות
מצוות סוכה מסוגלת ביותר, שעל כל פנים מעכשיו ימשיך עליו אור אמונתו יתברך, וינצל להבא מכל החטאים וכו', שהם המזיקים, כמו שאמרו חכמינו, זיכרונם לברכה (פסיקתא דרב כהנא, פרק כח): כל מי שמקיים מצוות סוכה בעולם הזה, הקדוש ברוך הוא מסך עליו מן המזיקין, שלא יזיקו אותו, עיין שם.
וכן אם, חס ושלום, היה נידון באיזו גלות בעבור חטאיו, יכול להינצל מזה על ידי קיומו מצוות סוכה בשמחה עצומה, כמו שאמרו חכמינו, זיכרונם לברכה (שם): עושים סוכה אחר יום הכפורים, כי בראש השנה יושב הקדוש ברוך הוא בדין על באי העולם, וביום הכפורים הוא חותם את הדין, שמא יצא דינם לגלות, ועל כן עושים סוכה, וגולים מבתיהם לסוכה, והקדוש ברוך הוא מעלה עליהם כאילו גלו לבבל, עיין שם.
מקור השמחה, ערך סוכות, עמ' קלז