לאחר תקופה ארוכה שבתי הכנסת במתחם "היכל הקודש" היו סגורים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, ובמיוחד עקב ההתפרצות הגדולה שארעה ביבנאל, והחשש להדבקה המונית בבתי הכנסת, החליטו בהנהלת הקהילה לסגור את בתי הכנסת, ולהעביר את המניינים לרחבות הגדולות שמחוץ לבתי הכנסיות, תהילה לאל, דבר זה הוכיח את עצמו לאחר שבס"ד לא נרשמה בבתי כנסת "היכל הקודש" כל הדבקה אודות לשמירה קפדנית על ההנחיות, וקיום התפילות בשטח פתוח. כמו כן ביבנאל נרשמת ירידה במספר החולים לאחר שרבים הבריאו בחסדי השם.
לקראת יום תשעה באב החליטו בהנהלת המוסדות לפתוח שוב את בתי הכנסת תוך חילוק בתי הכנסת במחיצות, כשהמטרה שבכל מתחם לא יהיו יותר מעשרה אנשים וכמובן עטיית מסכות, וכך יוכל הקהל הרחב לערוך את התפילות וקריאת מגילת איכה בבתי הכנסת הממוזגים.
רבני בית ההוראה "צדק ומשפט" ביקשו להודיע לציבור כי על פי פסיקת גדולי ישראל: מי שפיתח תסמיני קורונה לא יתענה, וכך גם מי שפיתח תסמינים במהלך הצום, יפסיק את צומו מיד. מחשש פיקוח נפש.
שאלה אקטואלית הגיעה לדייני בית ההוראה לגבי רחיצת ידיים בסבון ובאלכוג'ל שבימים כתקנם אסור בט' באב לרחוץ כלל, הרב פסק על פי פסיקתם של גדולי ישראל ביניהם הגרי"י זילברשטיין רבה של רמת אלחנן ועוד פוסקים כי הרחיצה תהיה מותרת הן בסבון והן באלכוג'ל, כיון שאין זו רחיצה לתענוג אלא לחיטוי ושמירה על הגיינה שנצוחה לצורך עצירת התפשטות הנגיף. כמו כן ביקש הדיין להודיע שבעקבות שהשנה צום ט' באב מסתיים בליל שישי, מותר לרחוץ ולהסתפר כבר למחרת ביום שישי בבוקר ולכבס את בגדי השבת מותר החל מצאת הצום.
יהי רצון שזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו!