העיקר מה שאדם צריך לבקש בכל יום את הקדוש ברוך הוא – שיזכה לאהוב כל יהודי.
(אשר בנחל, כרך כה, מכתב ג' תתקעד, תשמא)
אהבת ישראל נקראת לאהוב את כל בר ישראל, בלי שום יוצא מן הכלל, לא שאני אוהב אותו מחמת שהוא אחד מחברנו ואחד מאנשי שלומנו… אלא אני צריך לאהוב את כל בר ישראל באשר הוא, מפני שנשמתו היא חלק אלוה ממעל.
בין שהוא החסיד שלי ובין שהוא לא החסיד שלי, בין שיהיה במפלגה שלי ובין שלא יהיה במפלגה שלי. אהבת ישראל צריכה להיות לכל בר ישראל כאחד.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' תמט, שנת תשלד)
מי שדבוק בו יתברך הוא אוהב את כלל ישראל
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' קפב, תשלו)
ואפילו שיש צרות מאחד… צריכים לדון אותו לכף זכות, לאהוב ולשמח אותו, אז ממילא יתבטל, כי על ידי שאוהבים ומשמחים את אחד, מתבטל הרע שלו, וזהו דבר ברור.
(אשר בנחל, כרך טו, מכתב ב' צב, תשלו)
ראה להרגיל את עצמך במידת הטוב, להיות טוב לכול, ואפילו עם אלו המצערים אותך מצדך תאחז מסטרא דטוב, לחשוב שהכול אוהבים אותך…וכולם ידידך, ותדון את הכול לכף זכות תמיד… תראה בעיניך רק טוב תמיד, אזי דיקא תחייה ימיך בטוב ושנותיך בנעימים, כי העיקר תלוי במחשבה.
(אשר בנחל, כרך טו, מכתב ב' קלד, תשלו)
ראה מכאן ולהבא להיות רק בשמחה ובישוב הדעת ולאהוב כל בריה שבעולם, שזה מורה שלבבך נכון עמו יתברך.
כי המאמין בו יתברך – אוהב ישראל הוא, וכן להיפך – כשאוהב ישראל- יאהב את האב.
(אשר בנחל, כרך טו, מכתב ב' קלד, תשלו)
צריך שתדע, אהובי, אחי, כי לזכות לאהבת ישראל צריכים הרבה הרבה תפילות ובקשות ובכיות רבות. והעיקר לבקש הרבה שלא ירא שום רע אצל שום בר ישראל, ואפילו אלו המצערים ומבזים אותו ידונם לכף זכות.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' שיד, תשלו)
ראה לחזק את עצמך במידת האהבה לאהוב כל בר ישראל, וכן תאהב את עצמך. רבנו אמר (ליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן ד) אח"ד בגימטריה אהב"ה, כי שמחזיק את עצמו באחדותו יתברך, הוא יאהב את כל בר ישראל, ויאהב גם את עצמו.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' שצז, תשלו)
שלמות האמונה ניכרת, איך אוחז באהבת ישראל, כי המאמין בו יתברך ואוהב אותו, כמו כן יאהב את בניו שהם חלק אלוק ממעל, ואז כשיש לו אהבת ישראל, ודן את הכול לכף זכות על ידי זה יינצל מכל רע.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רסח, תשלו)
תהיה באהבה אחווה ורעות עם כל בריה שבעולם. מאחר שאין בלעדיו יתברך כלל, ובכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם.
ומכל שכן שתזכה לאהבת ישראל, אשר כל אחד מישראל הוא ניצוץ מהשכינה. ולא תראה כי אם מעלת כל אחד ואחד, ותהיה בטל מבוטל נגד כל אחד ואחד כתולעת הרוחשת על הארץ.
ומכל שכן וקל וחומר נגד אנשי הצדיק, אשר בכל אחד יש ניצוץ ונקודת הצדיק, בוודאי אתה צריך להתבטל כנגדם ממש. ולהיות כאסקופה הנדרסת, ולהיות איתם תמיד יחד.
(אשר בנחל, כרך ה', מכתב תקסז, שנת תשל"ב)
צריכים לקרב את האדם רק לקדוש ברוך הוא לא לעצמו.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' תמט, שנת תשל"ד)
הנה אודות אהבת ישראל, צריך שתדע, כי צריכים לבקש הרבה על דבר זה מאוד, וזה לא בא בנקל. ושמעתי פעם אחת מאחד מאנשי שלומנו, שאדרבה, את מי ששונאים, חס ושלום, עליו צריכים לבקש הרבה, שיזכה לאהוב אותו.
(אשר בנחל, כרך כא, מכתב ג' רמז, שנת תש"ם)