צריך להכניס ידיעה זו היטב היטב בלבבו, עד שיהיה תמיד לפני עיניו אמיתת מציאותו יתברך, ואין בלעדיו יתברך כלל, ואפילו אם אחד עושה לו איזה רע, אל ידבר עליו. כי, חס ושלום, מדבר על ה' יתברך שנמצא בתוך האדם.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב תפא, שנת תש"ל)
עיקר הקדושה שורה רק במקום האחדות, כי ה' יתברך הוא תכלית האחדות, וקודשא בריך הוא ואורייתא וישראל חד הוא.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב תקטז, שנת תש"ל)
צריך לידע, כי רבנו הוא בעצמו מקרב את מקורביו, וכל המקורבים שלו התקרבו על ידו דיקא, כמו שהתפאר בעצמו:
"כבר התבוננתי והבטתי בעיני אחר כל אחד בנפרד" (חיי מוהר"ן, סימן שכב)
על כן אין להתפאר ולומר:
יש לי מקרובים וכו',וכאילו אני מקרב וכו' הכול נעשה רק על ידי רבנו בעצמו, ובידיעה זו יתבטלו כל מיני קנאה ושנאת חינם ומחלוקת, אשר דבר זה מעכב את הגאולה.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב תקיב, שנת תש"ל)
ידידי היקר, העבר אין, ברח לך מכל מיני סכסוכים ומחלוקות עם בני אדם, רק ברח לך אליו יתברך, ותספר רק לפניו יתברך את כל לבך,
מה לך עם בני אדם?! כי מה יעשה לך אדם?! ומה יכולים לעזור לך?!
מה שמיועד בשבילך, לא יוכל אדם לקחת ממך, ומה שנגזר עליך, לא תוכל להתחבא מזה. ועל כן אין שום עצה, רק להסתיר עצמו בצל כנפיו יתברך, וכל מה שעובר עליך, תקשר את עצמך יותר אצלו יתברך, אשר הוא יתברך תקוותך ותכליתך, ורק הוא יעזור לך.
(אשר בנחל, כרך יח, מכתב ב' תקכ, תשלז)
המרגיל עצמו באמונה פשוטה להאמין בו יתברך שהוא 'ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין ובתוך כל עלמין, לית אתר דפניה מניה', אז חייו חיים נעימים, חיים מיושבים, ואין לו שום פחד משום בריה שבעולם, ויושב שאנן ובטוח כי יודע שכל ישועתו ותקוותו תלויה רק בידו יתברך, ועל כן למה לרדוף אחר בן אדם שהוא רק דמיון והבל ורעות רוח.
(אשר בנחל, כרך יט, מכתב ב' תשכח', תשלח)
אשרי הזוכה להיות בצוותא חדא עם אנשי שלומנו "חסידי ברסלב" המצייתים את רבנו, והם תמיד בשמחה עצומה. מתבודדים עמו יתברך בכל יום ויום ומתמידים בתורה הקדושה על פי דעתו הקדושה שהוא לימוד כסדרן.
(אשר בנחל, כרך י', מכתב א' תו, שנת תשל"ד)
תאמין לי שאני ניסיתי כבר להצדיק את עצמי וכו', וכן להתווכח ולהראות את צדקי וכו', אבל זה לא מועיל כלל. אדרבה, גורמים לעצמו יותר צרות וייסורים.
(אשר בנחל, כרך י', מכתב א' רעא, שנת תשל"ד)
היה טוב מאוד שתעשו לעצמכם חבורת עובדי ה' שאינם חפצים בשום דבר, רק להיות מאנשי ה'בעל תפילה', שכל מגמתם הייתה תפילה והתבודדות, 'ואיש את רעהו יאמר חזק'.
כי בזה העולם צריכים התחזקות עצומה על כל פרט ופרט, כי כשם שפרצופיהן שונים כך דעותיהם שונות (ברכות נח.). על כן לא ימלט שלא יהיה ביניהם איזו מחלוקת ואי הבנה וכו', ויכוחים ומריבות וכו' על דברים של מה בכך.
זה רוצה להיות גבאי וכו' וזה רוצה להיות מנהיג וכו', ובין כך שוכחים לגמרי מהתכלית הנצחית ממנו יתברך. שעוד מעט אנחנו כבר יוצאים מכאן. על כן במקום ג'ב'א'י', עליו להזכיר עצמו בו יתברך, א'נא ב'כוח ג'דולת י'מינך … וכן במקום מ'נ'ה'י'ג', יזכיר לעצמו אשר יש ג'יה'נ'ם, ועל כן מה ולמה להיכנס בדברים כאלו…
(אשר בנחל, כרך י', מכתב א' קמז, שנת תשל"ד)
למען ה', אחי, ידידי, ראה לברוח ממחלוקת, אף שמבזים אותך. שתוק!, אחי, ואל תענה למחרפיך שום דבר, אז יאיר עליך "רזא דכתרא עילאה", (סוד הכתר העליון). ומכל שכן שלא תצא לריב בחרב קולמוסך, חס ושלום, כי דבר שבכתב נשאר לתקופה ארוכה, ותהיה מבאיש ריח, חס ושלום, חס ושלום.
(אשר בנחל, כרך ז', מכתב תתטז, שנת תשל"ג)
זכור, כי אין לך אף אחד בעולם כמו רבנו, שהוא האוהב נאמן שלך, והוא רוצה לתקן אותך ולהביא אותך אל התכלית הנצחית.
(אשר בנחל, כרך כא, מכתב ג' רנב, שנת תש"ם)
אסור להיכנס בוויכוחים עם שום בריה שבעולם, כי כל אחד לטובת עצמו הוא מתכווין, וכלל זה תנקוט בידיך:
"מי שמביא לשון הרע אליך, הוא גם מוליך לשון הרע ממך".
על כן כשתראה שאחד מתחיל לספר לך מאחרים, איזה לשון הרע, תיכף ומיד תכניס את הדיבור לדיבור ושיחה של יראת שמים, ולא תיכנס בוויכוחים עם פיתוייך בטוען ונטען.
(אשר בנחל, כרך כ, מכתב ג' סו, שנת תשל"ט)