בכל דור ודור יש חבורות מאנשי שלומנו, אנשים תמימים שמתבודדים עמו יתברך בכל יום, ראה גם כן להיות מחבורתם. למען ה', אל תיכנס בשום ויכוחים ושיחות של מה בכך, תאמין לי שראוי לשמוח בכל יום ויום על נועם חלקנו וגורלנו, שזכינו לידע מרבי אמת כזה. נא ונא להיות בשלום עם כל אחד מישראל בכלל, ועם כל אחד מאנשי שלומנו בפרט. אתה תראה פנים שוחקות לכול אפילו לשונאיך, ותקדים להם שלום, כי מצדך צריך לראות שיהיה רק שלום עם הכול.
(אשר בנחל כרך יד, מכתב א' תתקפט, תשלו)
חמדת לבבי, מאחר שזכית להסתובב בין אנשי שלומנו, ברח לך מהכול, והרגל את עצמך להות בדרך ארץ גדול, ולא תצא לריב עם שום בריה, אפילו שמבטיחים לך מה שמבטיחים…
(אשר בנחל כרך יד, מכתב א' תתקפט, תשלו)
שמעתי מרבי לוי יצחק זצ"ל, כי אי אפשר להקרא 'ברסלבר חסיד', רק אם יש בכוחו לשתוק למבזו ולמחרפו.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' תסא, תשלז)
צריך שתדע, אהובי, אחי היקר, כי אי אפשר להשיג את דעת רבנו, כי אם כשהוא נקי לגמרי ממחלוקת וממריבות.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' תסג, תשלז)
לעולם אל תדבר מאחר כלל, לא טוב ולא רע, חס ושלום, ואז דיקא תראה עולמך בחייך.
שמעתי מרבי לוי יצחק זצ"ל, שבדרך כלל הוא נזהר לא לדבר על אחר, וכל שכן על איזה אדם שעוסק עם רבים, עליו הוא זהיר מאוד מאוד לא לדבר, אף שהלה הוא תכלית ההיפוך ממנו, ואינו משתווה עמו יחד כלל, אף על פי כן מאחר שעוסק לקרב רחוקים, הוא נזהר מאוד מאוד לא לדבר עליו.
כי יכול להיות שעל ידי דיבורו ירחיק אנשים ממנו, הוא יכרות בני אדם, ויהיה הקולר תלוי בצווארו, ודברי פי חכם חן.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רמג, תשלו)
אל תיכנס בשום ויכוחים יהיה איך שיהיה, אתה עשה כמו שמאירה בך נקודתך, ואז בוודאי תצליח. שמעתי כמה פעמים מרבי לוי יצחק זצ"ל, שבאומן היה דיין אחד, וכל פעם הצליח בדין תרה.
שאלו אותו, במה כוחו תמיד יותר מהצד השני? והשיב: כי אני משתדל שהצד יהיה צודק, ולעולם איני מתבלבל מהצד שכנגדי, ומכל שכן שאיני מדבר עליו ומכחישו ושופך עליו בוז כדרך דין תורה, שאחד מבייש את השני ומתקוטטים וכו', אני רק משתדל להצדיק את הצד שלי. ועל כן אני מצליח.
ודיבר זאת רבי לוי יצחק זצ"ל, לעניין שהאדם צריך תמיד לראות להוציא מהכוח אל הפועל הנקודה שלו, ולעולם לא ידבר מהצד שכנגדו, אז יצליח דרכו, והוא עניין נפלא.
אשרי הזוכה לאחוז בזה, ואז יצליח דרכו תמיד.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רמד, תשלו)
אבקש אותך מאוד מאוד, בני, יקירי, חמדת לבבי, ברח לך ממחלוקת, אל תצא לריב עם שום בריה, קשור ודבק עצמך אליו יתברך כפי נקודת האמת שבלבבך, ואל תזוז מהנקודה שלך אפילו זיז כלשהו, אפילו שתהיה פליאה בעיני אחרים.
מה לך עמהם, אתה צריך לראות מה שטוב לך, ולא לישא חן בעיני חבריך. העיקר למצוא חן בעיני ה' יתברך, ולא אצל בני אדם.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' קמח, תשלו)
מי שמקורב באמת אל רבנו, לעולם לא יהיה לו שום עסק עם אחר כלל.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב שצט, שנת תש"ל)