אתה צריך לדעת שהצדיק שבדור זה רבנו בעצמו, אנחנו כולנו רק חברים, שלומדים בצוותא את הלימוד של רבנו, ומוסרים את זה לזולת. לכן חבל מאוד להתווכח מי הצדיק שבדור, ואל מי צריכים להתבטל וכו', צריכים להתבטל רק אל הקדוש ברוך הוא, לידע ולהודיע ולהוודע שאין בלעדיו יתברך כלל, והכל לכול אלוקות גמור הוא, ואת זה צריכים לפרסם לכולם. לכן צריכים למנוע את עצמנו בוויכוחים ומחלוקת מי הצדיק שבדור.
(אשר בנחל, כרך קנג, מכתב ב' קיז, שנת תשס"ו)
באמת רואים בחוש, שכל מי שהוא מחסידי ברסלב האמתיים, לו אין שום סכסוכים עם שום בריה שבעולם, אף שחולקים עליו ויורקים עליו, אין לו שום עסק עמהם. כל זה סימן שקיבל בשלמות את דעת רבנו.
באמת עיינתי וחקרתי ודרשתי זה קרוב לחמש ועשרים שנה בין אנשי שלומנו… עד שראיתי והבנתי והשגתי כי 'ברסלבר חסיד' אמתי הוא אף פעם לא יחלוק על אחר, וכן לא יאמר מבינות וסברות על אחר, ומכל שכן וקל וחומר שלא יצא לריב עם אחר, כי דעת רבנו היא רק תורה ותפילה באהבה ויראה. (ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן ס).
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' רעו, תשמב)
בעוונותינו, אחת מהגלות המרה הזו שאנו סובלים מזה בדורותינו אלה, שמטעים את בני האדם בדמיונות וטעויות וכו', וכל אחד נתפס באיזה אדם, ועושה אותו אליל, ואם אין חברו רוצה להודות לו, אז יורד עמו לחייו ושונא אותו, רחמנא ליצלן.
אשר עוברים בכל רגע על לאו של (ויקרא יט, יז) "לא תשנא את אחיך בלבבך". וכל זה, כי לכל אחד נדמה, שהאליל שלו הוא כבר אוחז באמת, ומזה נתהווה, שמתקוטטים בעבור האמת בעצמה.
כל אחד צועק שהאמת היא אצלו והשני הוא בשקר, עד שהאמת האמתית של מי שמגלה את אמיתת מציאותו יתברך, נעלמת ונסתרת לגמרי.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' רעו, תשמ"ב)
מאוד מאוד אבקש אותך, שלבל יהיה לך עסק עם אף אחד, ותברח מהמחלוקת כמו שבורחים מאש, כי בעוונותינו הרבים, רבים הפילה המחלוקת.
תיכף ומיד כשמתערבים במחלוקת, אזי מאבדים את העולם הזה והעולם הבא גם יחד. כי העולם הזה מאבדים, כי חבל על כל רגע שהולך לבטלה, או שעובדים או שלומדים וכו' מה שייך לבלות את הזמן בשביל שטויות?! ועולם הבא מאבדים, כי לא לומדים תורה, ונכשלים בלשון הרע רכילות וליצנות, כי מי יודע בזה העולם מי גדול ומי קטן.
(אשר בנחל כרך יא, מכתב א' תמ, תשלד)
כל אלו התמימים שלא התערבו בשום מחלוקות ובשום מריבות, רק עסקו בעבודת ה' יתברך בפשיטות ובתמימות, הם גדלו והצליחו. על כן אל תהיה בטלן, ותברח מכל מיני מחלוקות, כי מה ששייך אלי, לא יילקח ממני.
תדע שאף אחד בעולם לא יכול לעשות לי שום רע, ואף שנדמה לכאורה שעושים לי רע, וגורמים לי הפסדים וכו', אבל לבסוף יקבלו את עונשם יהיה מי שיהיה. וזה אצלי בטוח, כי אין לי עסק אחר רק לגלות ולפרסם את דעת רבנו ז"ל בעולם. על כן מי שנוגע בי לרעה – יקבל את עונשו מקודם או אחר כך, וזה ברור.
(אשר בנחל כרך יא, מכתב א' תמ, תשלד)
שמעתי מר' לוי יצחק זצ"ל, שעיקר האמת הוא כשמביא שלום, כי אם האמת שלו מביאה מחלוקת, צריך להשליך אמת כזו, ודברי פי חכם חן.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' תקכג, תשלד)