מלימון צריכים לעשות לימונדה, וזה סוד הצלחת החיים.
(אשר בנחל, כרך קנא, מכתב א' תרמב, תשס"ה)
את הכסף הראשון צריכים לשלם עבור שכר לימוד וזו סגולה והצלחה לכל העניינים, לפרנסה ולנחת מהילדים, ולצאת מכל החובות.
(אשר בנחל, כרך קנג, מכתב ב' קעח תשס"ו)
זה שאדם שותק זוהי הצלחתו, לא כן ריבוי הדיבור זה כישלונו.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תקצז , אייר תשסז)
הסוד של הצלחה בזה העולם הוא כפי מידת ההתחדשות אדם מחדש את עצמו בכל פעם.
(אשר בנחל, כרך קסד, מכתב ה' רעח. אלול תשסז)
כשיהודי דבוק בקדוש ברוך הוא הוא ינצח.
(אשר בנחל, כרך קס, מכתב ד ס, אדר תשס"ז)
הרגל עצמך לא להסתכל על אחרים, ואז תצליח דרכך, וה' יתברך יהיה בעזרך.
(אשר בנחל, כרך כד, מכתב ג' תתכד, תשמא)
על כן, מה לך להסתכל על חבריך?! וכן מה לך להסתכל לכאן או לכאן ?! יותר טוב להסתכל אליו יתברך, וכן להסתכל על עצמו, אשר בשביל זה יש לאדם שתי עיניים. באחת – להסתכל בגדולת הבורא יתברך, איך שהוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין ובתוך כל עלמין. ובעין אחת – להסתכל על שפלות עצמו ועל מידותיו המגונות – ולתקנן.
(אשר בנחל, כרך כד, מכתב ג' תתכד, תשמא)
מי שמחזק את עצמו בו יתברך, ובוטח בו יתברך, שום בריה לא יכולה לו, כי מי שזוכה לאחוז את עצמו בו יתברך – הוא מצליח.
ואין לך עוד עצה אחרת להחזיק בו יתברך, כמו עם תפילה והתבודדות, כי בזה שהאדם מרגיל את עצמו לדבר עמו יתברך, בזה אוחז את עצמו בו יתברך, בכל מקום שרק בא בזה העולם, הוא אוחז בו. אשרי שיאחז את עצמו בו יתברך תמיד.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' שפה, תשמב)
אם אתה רוצה להצליח בחיים חיותך, ראה למעט בדיבורך, וכל מה שתמעט יותר בדיבור, יותר תצליח בחייך.
רבנו אמר: (ספר המידות, אות מריבה, סימן לה) "מי שעצור במילים לא יוכל אותו שום אדם" (ועיין שם אות הצלחה, סימן יג) "מי שאינו מדבר דברים בטלים מצליח בכל מעשיו".
(אשר בנחל, כרך כח, מכתב ד תסג, תשמב)
תדעו, כי שמעתי פעם אחת מאנשי שלומנו, כי באומן היה בורר, שהוא היה תמיד מצליח בדין תורה.
פעם שאלוהו: "איך יכול להיות?"
והשיב: "אני תמיד עוסק להצדיק את הצד שלי, ומאוד מאוד אני נזהר לא לשפוך לכלוך על הצד שכנגד, ועל כן אני מצליח מאוד".
כמו כן בעניינכם אף פעם לא לדבר מהצד השני, ומכל שכן לא לשפוך לכלכוך, חס ושלום, עליהם. רק תמיד להצדיק את נקודתכם, ואז תצליחו. ובאמת גם בעניין רבנו הוא כך, מה ולמה לכם לדבר מאחרים?! תדברו אתם מרבנו, ואז יהיה רבנו אצלכם ממש.
(אשר בנחל, כרך כח, מכתב ד' תקג, תשמב)