הניסיון הכי גדול שמנסים את כל האדם בזה העולם אל מי יפנה בעת צרתו.
(אשר בנחל, כרך קס, מכתב ד קד, אדר תשס"ז)
דע לך כל זמן שהאור רחוק יכולים לראות את זה אבל לפי שמתקרבים אל האור נחשך האור, ולכן שב במקומך ומשם תאיר על נפשך הארת האין סוף ואל תבלבל את עצמך משום דבר.
(אשר בנחל, כרך קסא, מכתב ד רפא, ניסן תשסז)
זו הגדולה של האדם לחזק את עצמו בכל מה שעובר עליו, צריכים להתחזק באמונה שהכול לטובה.
(אשר בנחל, כרך קסא, מכתב ד רצט, ניסן תשסז)
מי שעוסק בצורכי רבים עליו לסבול ביזיונות ושפיכות דמים וזה חלק מהחיים, מה יכולים לעשות כך גזרה חוכמתו יתברך.
(אשר בנחל, כרך קסא, מכתב ד שיג , ניסן תשסז)
כל אחד רוצה לחקות את השני, אני רוצה להיות כמו זה, אני רוצה להיות כמו ההוא, לבסוף אתה לא כמו זה ולא כמו ההוא, ולא כמוך, אדם צריך להיות רק כמו שהוא.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תקצז , אייר תשסז)
אנשים מעוניינים לשמוע דבר טוב, תחזק אותי, תעודד אותי, תשמח אותי, תקרב אותי אל הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תריא , סיוון תשסז)
תזכרו את זה טוב טוב! מי באמת החבר שלנו שאין לו שום אינטרסים רק להשפיע לנו כל מיני השפעות טובות? זה הצדיק!…
הצדיק אוהב אותנו, הצדיק רוצה רק את הטוב שלנו, הצדיק רק משמח אותנו, ורק נותן לנו עצות איך להיות מאושרים בחיים.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תרעז, סיוון תשסז)
יכול להיות עני, שבקושי יכול לעבור את היום, בקושי יש לו לחם ומים, והוא כל כך שמח. אדם שסובל כל כך הרבה צרות וייסורים מכל הכיוונים. והוא כל כך מיושב בדעתו. מחייך לכולם, ועוד מחזק את השני. מאיפה יש לו את הכוחות האלו? אלא הוא חושב רק טוב, הכול טוב, יהיה טוב, כולם טובים. הרגע שאדם רק חושב דבר טוב, יבוא לו טוב.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תרצב, סיוון תשסז)
סוף כל סוף אחר הרע יבוא הטוב.
(אשר בנחל, כרך קנב, מכתב א' תשצג, תשס"ו)
לא מוכרים בית לפני שיש בית חדש.
(אשר בנחל, כרך קנב, מכתב א' תתסז, תשס"ו)
אל תאמין לשום בריה שבעולם כשבאה בענייני כספים.
(אשר בנחל, כרך קנג, מכתב ב' קמד תשס"ו)
מי שעושה טוב עם הזולת ומחזירים לו רע בידוע שעשה הכול לשמה.
(אשר בנחל, כרך קנה , ב' תתכח, תמוז תשס"ו)
תדעו לכם שבזה העולם אין לאדם חברים.
(אשר בנחל, כרך קנז, מכתב ג רצח, חשוון תשס"ז)
יכולים לקחת את הסוס עד המים, אבל לא יכולים להלחיץ אותו לשתות.
(אשר בנחל, כרך קנט, מכתב ג תרמט, טבת תשס"ז)
שלושה לא מאמינים בצדיק, זוהי מציאות! האישה הגבאי והבן.
(אשר בנחל, כרך קנט, מכתב ג תרמט, טבת תשס"ז)
השבח הכי גדול שיכולים לשבח את האדם – שהוא נמצא בעולם הזה, והוא לא בעל מחלוקת, הוא לא בעל ביקורת, יושב בפינה שלו, מתפלל ולומד ויש לו אמונת חכמים, אם יש לאדם אמונת חכמים, יש לו אחר כך אמונה בקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך קסד, מכתב ה' קעא אב תשסז)
אל תאמין לשום בן אדם, אין דבר כזה להאמין לבשר ודם, כי כבר אמר דוד המלך (תהילים קטז) 'אני אמרתי בחפזי כל האדם כוזב', אדם הוא שקרן גדול. כלל זה תיקח בידך אם הוא רוצה לקרב אותי אל הקדוש ברוך הוא ורוצה להחדיר בי התמדת התורה אני צריך להחזיק בו בכל הכוחות אבל אם הוא סתם 'עובד עלי', אני צריך לברוח ממנו עם כל הכוחות.
(אשר בנחל, כרך קסו מכתב ה תשפח, כסלו תשסח)
זכור תזכור כי כסף זה עגול, היום אין מחר יש, ומחרתיים שוב פעם אין ואחר כך עוד פעם יש אבל לחתן בן זה מתנה מהשמיים. לכן תשמח עם זה שזכית לחתן את הבן שלך והקדוש ברוך הוא ירחיב לך בגשמיות וברוחניות.
(אשר בנחל, כרך קנט' ג' תתקלז, שבט תשס"ז)
כל יהודי יש לו שליחות בזה העולם.
(אשר בנחל, כרך קסב, מכתב ד תקצח, אייר תשסז)
אמר לי פעם אחת אחד מחשובי אנשי שלומנו: "כשתעשה משהו לרבנו, יעבור עליך מה שיעבור, וכשרק תפסיק למען רבנו, יהיה לך כבוד גדול, עכשיו ראה לבחור במה שתרצה". מאוד הנהני בדבריו היקרים והיו לי כמים קרים על נפש עייפה, כי כן הוא האמת.
(אשר בנחל, כרך כא, מכתב ג' קעח, תשם)
למה יאמרו הגויים, גוי אומר 'למה' יהודי אומר 'ככה!', ככה רוצה הקדוש ברוך הוא, 'אשרי העם שככה לו', אומר תמיד 'ככה' רצה הקדוש ברוך הוא, ככה נגזר עלי.
(אשר בנחל, כרך קסא, מכתב ד רצט, ניסן תשסז)