העניין לדבר ולשיח ולספר את כל אשר עם לבבו אליו יתברך, זה אי אפשר, רק כשהאדם הוא תמים. זורק את מוח מחשבתו לגמרי, ועושה את עצמו כתם, שאינו ידוע כלום. לא עבר ולא עתיד ואפילו לא הווה, אלא יושב ומתחנן ומבקש אותו יתברך: "אבא, אבא, אבא".
זו עיקר שלמות התפילה שמסלקים את החוכמה ואת הדעת לגמרי, ומבקשים ומתחננים ממנו יתברך.
(אשר בנחל, כרך כ', מכתב ב' תתקד, תשלט)
ריבוי אור הוא עניין שאדם לא עושה כלום, כי מי שמקיים את רצונו יתברך בתמימות ובפשיטות לומד ומתפלל ומקיים את המצוות ששייכים אליו, לא שייך ריבוי אור.
(אשר בנחל, כרך קנד, מכתב ב' תכא תשס"ו)
אלמלא לא זכינו להתקרב אל רבנו אלא לקבל ממנו את ההנהגה של ההתבודדות כבר היה כדאי, ומכל שכן שקבלנו ממנו עוד הרבה הנהגות.
(אשר בנחל, כרך קנה, מכתב ב' תשצה, סיוון תשס"ו)
עיקר כבדות התפילה הוא, שאין לאדם אמונה בעצמו, שיכול לפעול אצלו יתברך, כי בזה שאין אמונתו חזקה בשלמות, על ידי זה עושה חור בכלי שלו.
(אשר בנחל, כרך כב, מכתב ג' שו, תשם)
בוודאי עם תפילה יכולים לפעול הכול. העיקר להיות סבלן, כי זה העולם אי אפשר לעבור בלי סבלנות, והחיים מלאים עם ניסיונות קשים.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תצב, תשם)
צריכים להרגיל את עצמו להתפלל תמיד על כל פרט ופרט, ואפילו על דבר קטן כזה… ואם תהיה רגיל להתנהג באופן הזה, אז תראה נפלאות רבות.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תצג, תשם)
אין דבר כזה להגיד לשני מוסר, אין דבר כזה להגיד לשני איך להתנהג ומה להתנהג, זה לא העניין שלנו, העניין שלנו רק לחזק על התפילה והתבודדות. כשיהודי מתבודד לקדוש ברוך הוא, מדבר אל הקדוש ברוך הוא, זה כבר מזכך לו את המוח והוא יודע מה לעשות.
(אשר בנחל, כרך קנו, מכתב ג קצ אלול תשס"ו)
שמעתי מאחד מאנשי שלומנו, אשר צריכים להרגיל את הגוף, שירגיש אשר כל תענוגו, והוא – התבודדות, כמו שהגוף מרגיש אחר תענית של יום שלם, טעם במאכל, ויודע ומרגיש אחר כך, שזהו כל חיותו, כמו כן צריכים להרגיל להטעים את הגוף בהתבודדות – זהו כל חיותו.
(אשר בנחל, כרך כד, מכתב ג' תתח, תשמא)
אם בני אדם היו יודעים מה זו תפילה היו מתחזקים כל יום ויום ומתפללים לקדוש ברוך הוא, והיו נופלים על פניהם בפישוט ידיים ורגליים, ובוכים בדמעות שליש לפני הקדוש ברוך הוא, ואז היו רואים ישועות ונסים.
אך מחמת שאין בני אדם מאמינים בכוחם, היינו בכוח התפילה שיש בהם, על ידי הם נשברים ומתרשלים, ועובר עליהם מה שעובר.
(אשר בנחל, כרך כה, מכתב ד' לד, תשמא)
למען טובתך הנצחית ראה להיות תמיד שמח וטוב לבב, ואל תהיה עצבני, וכל מה שאתה צריך, ראה רק לבקש ממנו יתברך בתמימות ובשיטות גמורה, והוא יענה לך.
(אשר בנחל, כרך כו, מכתב ד' צז, תשמא)
רבנו מסר לנו את המפתח הפותח את כל ההיכלות הגנוזים והנסתרים והנעלמים, ומהו המפתח הזה? הוא תפילה והתבודדות. על כן מפת"ח ראשי תיבות: מלכות פה חכמה תתאה. כי על ידה יכולים להיכנס אל מקום שצריכים להיכנס.
(אשר בנחל, כרך כו, מכתב ד' קמז, תשמא)
תדע אשר עיקר החרב לכבוש את המלחמה הוא תפילה, ואם יש איזו מציאות של ישועה, זה רק תפילה ובקשה.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' שז, שנת תשלד)
צריך שתדע, כי כל כוחנו הוא רק בפינו, כי בלי תפילה שום דבר לא הולך.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' רצה, תשמב)
בזה העולם אין לנו עצה אחרת רק העצה שגילה לנו רבנו, והיא תפילה ובקשה, להיות רגיל לדבר הרבה עמו יתברך.
כי בזה העולם יש חוכמות של הבל המטעים את האדם ושוברים אותו לגמרי, ואי אפשר להינצל מכל החוכמות של הבל אלא על ידי תפילה. ועל ידי שאדם מרגיל את עצמו לדבר הרבה עמו יתברך, לאט לאט מזדכך מוחו ודעתו, עד שזוכה למצוא את נקודת האמת שבו, כי בכל אחד ואחד יש נקודת צדיק שהיא נקודת האמת.
על כן התפילה תפילה גימטרייה איש צדיק, כי אי אפשר להיות איש צדיק אלא על ידי תפילה. על כן אשרי ואשרי מי שזוכה להתפלל אל הקדוש ברוך הוא, וכל מה שהוא צריך, הוא מבקש ומתפלל רק לקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' תקכד, תשלד)