צילום: ברסלב live
לרגל חג החנוכה, שבו נהגו בתקופתו של רבנו הקדוש זיע"א לעלות אליו ולהסתופף בצילו בימים הקדושים, נוצר עם השנים מנהג ליסוע לרבנו ז"ל בחג החנוכה. בשנים האחרונות הפך המנהג לסחף של ממש, ואלפים מגיעים כדי לספוג את הקדושה פעם נוספת במהלך השנה.גם השנה הגיעו אלפים לעיר אומן, כאשר רובם מגיעים ממש עכשיו (ה') לאוקראינה, אך רבים גם הקדימו והגיעו בתחילת השבוע ואפילו לקראת סוף השבוע שעבר. וכך במעמד רבים, הן מתושבי המקום והן מהאורחים שהגיעו, נערכה ברוב עם הדלקה חגיגית של נר ראשון של חנוכה בציון הקדוש.ההדלקה נמכרה למרבה במחיר וההכנסות הוקדשו לכיסוי ההוצאות השוטפות של הציון. מצאנו לנכון להביא כאן מעט ציטוטים מתורת רבנו הקדוש בנוגע למעלת ימי החנוכה הקדושים.
עַל-יְדֵי מִצְוַת הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה מַכִּיר כְּבוֹד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְנִתְעַלֶּה וְנִתְגַּדֵּל כְּבוֹדוֹ בָּעוֹלָם, וּמְעוֹרְרִין הָרְחוֹקִים לָשׁוּב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְזוֹכִין לְיִרְאָה וְלִשְׁלוֹם-בַּיִת וְלִתְפִלָּה, וְנִתְבַּטֵּל הַמַּחֲלֹקֶת וְלָשׁוֹן-הָרַע, וְנִמְשָׁךְ שָׁלוֹם הַכְּלָלִי בְּכָל הָעוֹלָם. (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן, חֵלֶק א', סִימָן יד)
עַל-יְדֵי מִצְוַת הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה מַמְשִׁיכִין עַל עַצְמוֹ הַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ, שֶׁהִיא בְּחִינַת שֶׁמֶן הַטּוֹב שֶׁהִיא בְּחִינַת זִכָּרוֹן, דְּהַיְנוּ לִזְכֹּר תָּמִיד בְּעָלְמָא דְּאָתֵי בִּכְלָל וּבִפְרָט. (שָׁם, סִימָן נד)
יְמֵי חֲנֻכָּה הֵם יְמֵי הוֹדָאָה וְהַלֵּל, שֶׁזֶּה עִקַּר שַׁעֲשׁוּעַ עוֹלָם הַבָּא, וְעַל-יְדֵי-זֶה זוֹכִין שֶׁיָּאִיר הָאֱמֶת, דְּהַיְנוּ לְהִתְפַּלֵּל בֶּאֱמֶת וְלִלְמֹד תּוֹרָה בֶּאֱמֶת מִפִּי רַב אֲמִתִּי, וְלַעֲשׂוֹת שִׁדּוּכִים אֲמִתִּיִּים, שֶׁכָּל זֶה הֵם שְׁלֹשָׁה קַוֵּי הָאֱמֶת, וְהֵם מְאִירִים לְכָל חֶלְקֵי הַדִּבּוּר, וּמַשְׁלִימִים הַדִּבּוּר, וְעַל-יְדֵי-זֶה זוֹכִים לְהַמְשִׁיךְ הַקְּדֻשָּׁה וְהַשִּׂמְחָה שֶׁל שַׁבָּת לְשֵׁשֶׁת יְמֵי הַחֹל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִתְגַּלֶּה אַחְדוּת הַפָּשׁוּט יִתְבָּרַךְ.וְכָל אֵלּוּ הַתִּקּוּנִים נִמְשָׁכִים עַל-יְדֵי הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה, וְעַל-יְדֵי הַלֵּל וְהוֹדָאָה שֶׁל חֲנֻכָּה. אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לַחֲנֻכָּה כָּזֶה, לְהַמְשִׁיךְ בּוֹ כָּל הַתִּקּוּנִים הַנּוֹרָאִים הָאֵלּוּ. (שָׁם, חֵלֶק ב', סִימָן ב)
כְּפִי מַה שֶּׁזּוֹכֶה כָּל אֶחָד לִפְעֹל בְּיוֹם כִּפּוּר בַּקָּשַׁת "סְלַח נָא" וְכוּ', כְּמוֹ-כֵן הוּא זוֹכֶה לִקְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה. כִּי קְדֻשַּׁת חֲנֻכָּה נִמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַסְּלִיחָה שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים, כִּי חֲנֻכָּה הוּא בְּחִינַת חֲנֻכַּת בֵּית-הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁעַל-יְדֵי מִצְוַת חֲנֻכָּה אָנוּ מַמְשִׁיכִים עַל עַצְמֵנוּ קְדֻשַּׁת בֵּית-הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁזֶּה זוֹכִים עַל-יְדֵי הַסְּלִיחָה עַל עֲווֹנוֹת שֶׁפּוֹעֲלִין בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים.
וְעִקַּר קְדֻשַּׁת הַבֵּית-הַמִּקְדָּשׁ שֶׁמַּמְשִׁיכִים בַּחֲנֻכָּה הוּא לִזְכּוֹת לַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ, לֵידַע וּלְהוֹדִיעַ כִּי הֲוָיָ"ה הוּא הָאֱלֹקִים, וְלִזְכּוֹת לָצֵאת עַל-יְדֵי-זֶה מֵעֲווֹנוֹת, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר הָרַחֲמָנוּת עַל יִשְׂרָאֵל, וּלְהַמְשִׁיךְ הֶאָרַת הַדַּעַת הַקָּדוֹשׁ לְבָנִים וְתַלְמִידִים לְדוֹרוֹת לָנֶצַח, וְלִזְכּוֹת עַל-יְדֵי-זֶה לְהַשָּׂגַת הַמַּקִּיפִין הַקְּדוֹשִׁים שֶׁהֵם עִקַּר שַׁעֲשׁוּעַ עוֹלָם הַבָּא, שֶׁהֵם נִמְשָׁכִים עַל-יְדֵי הַדְלָקַת הַשֶּׁמֶן הַקָּדוֹשׁ שֶׁל נֵר חֲנֻכָּה, וְלִזְכּוֹת עַל-יְדֵי-זֶה לְפַרְנָסָה קְדוֹשָׁה הַנִּמְשֶׁכֶת מֵרָצוֹן הָעֶלְיוֹן, שֶׁיְּכוֹלִין לִזְכּוֹת עַל יָדָהּ בִּשְׁעַת הָאֲכִילָה לְהֶאָרַת הָרָצוֹן הַמֻּפְלָג, שֶׁיִּכְסֹף וְיִשְׁתּוֹקֵק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּרָצוֹן מֻפְלָג בְּלִי שִׁעוּר, וּמֵאֵלָיו יָבִין הָאָדָם שֶׁחֲנֻכָּה כָּזֶה אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת, כִּי אִם עַל-יְדֵי הִתְקָרְבוּת לְרַב וּמַנְהִיג שֶׁהוּא רַחֲמָן אֲמִתִּי; אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לִמְצֹא אוֹתוֹ. (שָׁם, סִימָן ז')