ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם .
בתפארת שלמה מראדמסק פירש על דרך ההלצה: ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם פרש"י כשולחן הערוך וכו'. לכאורה מאי בעי רש"י בזה.
אכן ידוע כי כל אחד ואחד צריך להתיסר ביסורין כמ"ש כי את אשר יאהב יוכיח. אכן החילוק בזה לאיש גס השכל צריך להכותו במקל. אבל להחכם תחת גערה במבין. והנה יש יסורין להצדיק בערוך השולחן לפניו לאכול ומסובין אצלו והוא יושב בראש כי בענוות רוחו בוש יבוש לישב בראש. אך יסורין כאלה טובים הם. וזה שאמר הכתוב: ואלה המשפטים , הם היסורים אשר תשים לפניהם כי תשב בשלחן הערוך בראש המסובים, ע"כ.
וזה שסיפר פעם אדמו"ר מוהרא"ש זצוק"ל על עצמו שבשעה שיושב בשולחן ואומר תורה וכולם יושבים לפניו ושומעים, הוא מרגיש שכולם מסתכלים עליו ועושים איתו חסד שמוכנים לשמוע את הדברים אשר אומר, ויש שמסתכלים וכלל אינם מבינים מפני מה זה אומר דברי תורה לפניהם והוא לעג וקלס וכו' וכו. והכל לגודל שפלות רוחו אשר גם אלו הם בחי' יסורין אשר סובל וכמבואר בדברי התפארת שלמה הנ"ל שהמשפטים, הינו הדינים לצדיק, הם מה שעורכים לפניו שולחן והוא יושב בראש ומדבר וכו', והבן היטב .