בציון רבי מאיר בעל הנס:
מוהרא"ש זי"ע אמר בדרשותיו ואף כתב על כך במכתביו, להדליק נר לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס, וכן להשתמש בשמן הנרות הנמצא בציונו.
מריחת הגוף בשמן זה הינו סגולה לרפואה גדולה, וכן נהג בעצמו.
כאשר הרבנית לא חשה בטוב או כשמוהרא"ש היה זקוק לישועה. היה מגיע לציון רבי מאיר בעל הנס מדליק נר ואף משלם כסף על כך כמנהג באי המקום.
כך גם נוהג בנו של מוהרא"ש, רבי נחמן שיק שליט"א כשמגיע לציון רבי מאיר.
פעם שלח אותי מוהרא"ש במיוחד שידליקו נר שמן על ציונו של רבי מאיר בעל הנס לרפואת הרבנית ונתן לי מאה דולר כדי שאתן שם לצדקה לטובת מוסדות התורה.
(מפי הגבאי הר' אשר סלמה הי"ו)
מוהרא"ש מסביר:
מדוע הוא אומר הלל על ציונו של רבי מאיר בעל הנס?
ביום ראשון בשבוע זה, זכיתי להיות אצל שמואל הנביא, ואחר כך אצל דוד המלך, ואחר כך בהר הזיתים אצל ה'אור החיים' הקדוש.
ביום שני זכיתי לנסוע אל ציון יוסף הצדיק בשכם, ומשם נסעתי אל עיר טבריה, אל ציונו של רבי מאיר בעל הנס. אשר אני רגיל לומר שם בעת שאני בא לשם – הלל.
כי, תהיה לאל, זכיתי לנס גלוי, לפני כמה שנים עמדתי שם כשעה, ובכיתי בדמעות שליש שאזכה לצאת וכו', ותהילה לאל, אחר כך זכיתי לצאת וכו', והיה לי נס גלוי עד מאוד, אשר ראוי לי בכל פעם כשאני מגיע לשם לומר הלל, על הנס שקרה לי שם, וגם ישבתי לאכול שם סעודת מצווה. ובאמת מי שצריך לאיזה נס, ראוי לו לנסוע אל ציונו הקדוש, ולבקש שם רחמים רבים, ואז יראה נפלאות.
(אשר בנחל, כרך כג', מכתב ג' תקנט, שנת תשמ"א)
מה מוהרא"ש ביקש מהשד"רים לעשות בציון רבי מאיר בכל ערב ראש חודש?
נא ונא תשתדלו מאוד כל השד"רים ללכת בכל ערב ראש חודש אל ציון רבי שמעון בר יוחאי במירון, ואל ציון של רבי מאיר בעל הנס בטבריה. ולבקש רחמים על כל אלו המשפחות שביקרתם במשך החודש, ותזכירו אותם לטובה.
אני מבטיח לכם שרק כך תהיה לכם הצלחה, כי צריכים לקחת את העניין של שד"ר מאוד ברצינות, ולדעת שהוא שליח של הקדוש ברוך הוא, לעורר ולחזק את נשמות ישראל.
אשרי מי שזוכה להיות שד"ר עבור עמותת "ישמח צדיק" ויקויים אצלנו (תהילים סד) "ישמח צדיק בה' וחסה בו ויתהללו כל ישרי לב".
(אשר בנחל, כרך קנג, מכתב ב' קסד, שנת תשס"ו)
עצות חכמות ותובנות אמת שיעץ והנחיל הצדיק לצאן מרעיתו
בעניין רבי מאיר בעל הנס:
- אני צריך עצה לרפואה שלמה:
יעזור לך הקדוש ברוך הוא, שתזכה לרפואה שלמה. והיה טוב מאוד אם היית יכול לנסוע פעם אחת אל הציון הקדוש של רבי מאיר בעל הנס, ולהדליק שם נר של שמן זית. לומר שם עשרה מזמורי התהילים שגילה לנו רבנו שהוא תיקון נפלא לאדם. אחר כך תיקח מהשמן שהדלקת ותמרח את עורך. הקדוש ברוך הוא ישלח לך רפואה מן השמים.
(אשר בנחל, כרך מב, מכתב ז' שח)
- מהי העצה לזכות לזרע של קיימא?
ראו להתחזק מאוד ולידע, כי בנים הם רק בידו יתברך, ולא בידי בשר ודם. ועל כן אם אין לכם כסף לרופאים, אל תבלבלו את עצמכם, רק בטחו בה', ובוודאי לא יעזוב אתכם.
ראו לקיים את כל זה, ואז יעזור לכם הקדוש ברוך הוא, שתיפקדו בזרע של קיימא:
- תשמרו מאוד על טהרת המשפחה, כי הוא דבר חמור ביותר.
- להדליק שני נרות של חלב ושני נרות של שמן זית לכבוד שבת קודש, ובעת הדלקת הנרות לבקש הרבה ממנו יתברך, שתפקדו בפקודת ישועה.
- תשמרו שבת ותארחו אורח לכבוד שבת קודש, כי הכנסת אורחים מזכה את האישה בבנים, ובפרט הכנסת אורחים לכבוד שבת קודש.
- היה טוב מאוד, שתיסעו שניכם אל ציון מצבת ציון התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס, להדליק שם נר של שמן זית, ולבקש שם ממנו יתברך, שתיפקדו בפקודת ישועה.
אם תקיימו זאת, הקדוש ברוך הוא, יעזור לכם, שיהיה לכם נס ושיתפקדו בפקודת ישועה משמי קדם.
(אשר בנחל, כרך מא, מכתב ז' רעו)
- מדוע אומרים בעת נתינת צדקה:
"אלהא דרבי מאיר ענני"?
אודות צדקת רבי מאיר בעל הנס ששאלת וכו'. זה ידוע שרבי מאיר היה מלומד בניסים, ואמר בפרוש אל הגוי הערל והטמא, שאם יאמר "אלהא דמאיר ענני" – יינצל, וכן היה.
על כן איני מבין את שאלתך, מדוע אין אומרים רבי חנינא בן דוסא שגם כן היה מלומד בניסים וכד' ועוד תנאים ואמוראים, כי אף אחד לא אמר שיגידו "אלהא דמאיר ענני" כמו רבי מאיר בעל הנס, ולכן דיקא אצלו שייך כל העניין הזה, ובכל דבר טוב נותנים צדקה…
על כן דיקא כשנותנים צדקה לרבי מאיר בעל הנס, ואומרים: "אלהא דמאיר ענני" אז יש ישועה, ורואים נסים, וזה בדוק ומנוסה.
בפרט מי שאיבד איזו אבדה ומנדב צדקה לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס, ואומר: "אלהא דמאיר ענני", מוצא את האבדה שאיבד. עיי"ש עוד טעם בשם ילקוט ראובני.
(אשר בנחל, כרך יג, מכתב א' תשמ, שנת תשל"ה)
- – בתי חולה מאוד, הרופאים אמרו לי שאין לה תקווה – מה עלינו לעשות?
הנה למען רפואת בתך, ראה תיכף ומיד לנסוע אל ציונו הקדוש של רבי מאיר בעל הנס, ולהדליק שם נר של שמן זית. לבקש שם הרבה רחמים, להרבות שם בתפילה בעבור הילד, ואחר כך לשפוך קצת מהשמן דלק שם, ולהביאו אל בתך, ולמרוח אותה מכף רגל ועד קודקוד ראשה.
וה' יתברך השומע תפילות ישראל, ישמע את תפילותינו, ותהיה לה רפואה שלמה, ותקום בריאה לגמרי.
ובפרטיות, כי הרופאים אמרו לך שאין לה תקווה, רק להתפלל אל הקדוש ברוך הוא, ובוודאי יתקיים כן, אם תקיים את כל זאת.
(אשר בנחל, כרך לא', מכתב ה' עח, שנת תשמ"ג)
- אנו נשואים שנים רבות אך לא זכינו לילדים, מה העצה להיפקד בזרע של קיימא?
הנה אחיך וגיסך היו אצלי מקודם, וספרו לי כל מה שעובר עליכם זה הרבה שנים, שאתם חשוכי בנים.
עליכם לדעת, כי רבנו גילה לנו, אשר אין שום ייאוש בעולם כלל. ואפילו שכבר עברו כל כך הרבה שנים מאז שהתחתנתם, אל תתייאשו כלל.
תקבלו על עצמכם לקיים כל הנאמר כאן, ואז תיפקדו בזרע של קיימא.
- ראו לבדוק את המזוזות בבתיכם, ולראות אם אין חסר באיזה חדר מזוזה.
- ראו לקנות מיטות חדשות.
- תדליקו לכבוד שבת קודש שני נרות של חלב (פראפין) ושני נרות של שמן זית.
- תשמרו שבת כהלכתה, ותכניסו אורח לכבוד שבת קודש. תקדשו את השבת עם יין, וכן תבדילו במוצאי שבת עם יין.
- ראה לקנות לאשתך ה' מכסף טהור (יכולים לקנות את זה בכל חנות של תכשיטים), והיא תתלה את זה על צווארה ותישאנו תמיד.
- תקבלו על עצמכם כשיוולד לכם בן זכר, שתקראו את שמו "מאיר שלום", על שם התנא רבי מאיר בעל הנס, ועל שם המקובל האלוקי רבי ששלום שבזי, והמקובל האלוקי רבי שלום שרעבי, זכותם תגן עלינו.
נא ונא תקבלו על עצמכם לקיים כל זאת, ואז תראו ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם. למען ה', לטובתכם הנצחית, אל תתגרשו, חס ושלום, כי אתם זוג מן השמיים.
(אשר בנחל, כרך מו, מכתב ח' תכג, שנת תשמ"ו)
ו. האם יש זמנים שראוי לתת בהם יותר צדקה?
אני מאוד מבקש את אנשי שלומנו היקרים תעשו מה שביכולתכם לקבל קופת צדקה שחילקתי לכל אחד מאנשי שלומנו.
מה הקופה הזו?
קופת רבי מאיר בעל הנס, אני מבטיח לכם מי שיכניס כמה אגורות כל יום, הרי כל יהודי מחוייב לתת צדקה אפילו עני שאין לו, אבל כמה אגורות, כי שלוש פעמים בתפילה נותנים צדקה.
תכניס כמה אגורות לפני התפילה, באמצע התפילה כשאומרים "ואתה מושל בכול" שאז מחלקים פרנסה.
הרב רבי מנחם מנדל מרימונוב זי"ע היה מחלק אז לכל האנשים שלו כמה פרוטות שיכניסו את זה בקופסה של קופת הצדקה. מה הייתה הכוונה שלו?
כדי להשפיע אז פרנסה לכל אחד מאנשי שלומו, לכל התלמידים שלו.
ולפני תיקון הכללי גם כן נותנים כמה פרוטות. כתוב בזוהר כשאדם הולך לאכול צריך להזמין עני, אם אדם אוכל סעודה סעודת פת שחרית, סעודת ערב ואומר דברי תורה על השולחן ומזמין עניים יוצא כרוז בשמיים זה השולחן אשר לפני ה'.
דברי תורה אנחנו יכולים לקיים, בכל סעודה צריכים להגיד איזה דבר תורה, איזה סיפור מצדיק, אבל לא כל פעם יש לנו עני בבית ולא כל פעם אנחנו מוכנים לעני, אין לנו, בקושי יש לנו סעודה בשביל עצמנו, אז לכל הפחות לזרוק כמה פרוטות בקופסת הצדקה.
וכן לפני שהולכים לישון ולפני כל מצווה מכניסים פרוטה לצדקה ואומרים: "אלקא דמאיר ענני אלקא דמאיר ענני" שבע פעמים ומבקשים את הקדוש ברוך הוא – ריבונו של עולם בזכות הצדקה הזו תפתח לי את כל הפתחים כי רבנו אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ד') "כשאדם נותן צדקה פה, הוא פותח שערים בשמיים, חלונות בשמיים".
לכן אני מבקש מכל אנשי שלומנו שתקחו קופות במשרד שלנו, ותחלקו את זה בין המשפחה.
(אשר בנחל, כרך קע, מכתב ו' תתקמט אדר ב שנת תשס"ח)
להכניס בכל יום כמה פרוטות לצדקה, לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס, ועל ידי זה תראי נסים. כאשר ספרו צדיקים, מי שמכניס בכל יום צדקה לעילוי נשמת רבי מאיר בעל הנס, ואחר כך מתפלל תפילתו, אזי אין תפילתו חוזרת ריקם.
(אשר בנחל, כרך, קע. מכתב ו' תתמט, אדר ב' תשס"ח)