בעזה"י יום ג' פרשת בראשית ה'תשפ"ד
לכבוד אנ"ש היקרים הנשארו והנשארים נאמנים לאאדמו"ר זי"ע
עת צרה היא ליעקב, אבל ממנה ייוושע, עם ישראל מאד בצער ובדאגה מהשמועות המבהילות שמגיעות מארצנו הקדושה, שנהרגו ונשחטו נשמות ישראל על קידוש ה' הי"ד, שנהרגו רק בשביל שהם יהודים, והזוהר הקדוש אומר שאלו שנהרגו על קידוש ה' נמצאים בהיכל מאד גבוה שאף אחד לא יכול להגיע אליהם, וחז"ל אומרים (ילקוט ישעיה), שהקדוש ברוך הוא לא שוכח דמם של ישראל מידי האומות, ואנחנו לא יודעים ולא מבינים דרכי המקום, מה? ולמה? ואיך? אבל בוודאי יש בזה חשבון צדק עמוק עמוק מי ימצאנו, ולא מהרהרים אחר דרכי המקום, והכל בחסד וברחמים, אבל אנחנו מבקשים א'ל ש'די י'יתן ל'כם ר'חמים, כמו שאומר רבינו ז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ס"ב) וְעִקָּר רַחֲמָנוּת הוּא בִּבְחִינַת: "וְאֵל שַׁדַּי יִתֵּן לָכֶם רַחֲמִים" 'לָכֶם' דַּיְקָא הַיְנוּ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך יִתֵּן לָנוּ הָרַחֲמָנוּת, שֶׁיִּמְסֹר אֶת הָרַחֲמָנוּת בְּיָדֵינוּ כִּי אֶצְלוֹ יִתְבָּרַך יָכוֹל לִהְיוֹת, שֶׁגַּם הַחוֹלַאַת הַקָּשָׁה וְכָל הַיִּסּוּרִים הֵם הָרַחֲמָנוּת שֶׁלּוֹ כִּי בְּוַדַּאי כָּל מַה שֶּׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך עוֹשֶׂה לְהָאָדָם, אֲפִילּוּ יִסּוּרִים קָשִׁים הַכּל הוּא רַק רַחֲמָנוּת, אֲבָל אָנוּ מְבַקְּשִׁים, שֶׁיִּתֵּן וְיִמְסֹר בְּיָדֵינוּ אֶת הָרַחֲמָנוּת כִּי אֵין אָנוּ מְבִינִים הָרַחֲמָנוּת שֶׁלּוֹ וְגַם אֵין אָנוּ יְכוֹלִין לְקַבֵּל אוֹתוֹ הָרַחֲמָנוּת שֶׁלּוֹ הַנַּ"ל, רַק שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך יִתֵּן בְּיָדֵינוּ אֶת הָרַחֲמָנוּת שֶׁאֲנַחְנוּ בְּעַצְמֵנוּ נְרַחֵם עָלֵינוּ וְאֶצְלֵנוּ הָרַחֲמָנוּת בִּפְשִׁיטוּת, לְהִתְרַפֵּא מִן הַחֹלִי וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, יִשְׂרָאֵל רָאשֵׁי תֵבוֹת: אֵ'ל שַׁ'דַּי יִ'תֵּן לָ'כֶם רַ'חֲמִים, כַּ'נַּ"ל. ואנחנו לא רוצים מקרים מזעזעים כאלה אצל נשמות ישראל.
תראו ללכת כל פעם עם הקמיע של אאדמו"ר זי"ע ומי שיהיה עליו הקמיע בכל מקום ובכל זמן, אין לו לפחד ולדאוג משום דבר, שום דבר רע לא יקרה איתו, וינצל מכל מרעין בישין ומכל פגעי הזמן, וזה הבטחה חזקה מאאדמו"ר זי"ע.
תראו לחזק את עצמכם בכל המצבים שאתם רק לא נמצאים, ותודה לקל זכינו לעבור את ירח האיתנים, שזה איתן במצוות וכו' (ראש השנה יא.), עברנו את הראש השנה שזכינו להיות אצל רבינו, שרבינו אמר (חיי מוהר"ן) מי שהיה אצלי על ראש השנה ראוי לו לשמוח מאד כל השנה, כל אחד צריך לשאול את עצמו. האם באמת אני שמח עם זה? ואלו שלא זכו להיות באומן, אז איפה שהתקבצו מניין אנשים בהתקשרות אל רבינו, המשיכו את רבינו שם, ואחר כך היה לנו יום כיפורים, שעיצומו של יום מכפר, ואנחנו מאמינים שהקדוש ברוך הוא מחל לנו את כל העוונות שלנו, ואחר כך נכנסו לחג הסוכות, וצדיקים אמרו שבסוכות נכנסים עם כל הגוף, וקיימנו את מצוות החג, מצוות סוכה ומצוות ד' מינים וכו', אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו.
ועכשיו אנחנו נכנסים לחורף ארוך, והשנה יש לנו שנת עיבור, וצריכים לחזק את עצמנו בכלל ובפרט, בכלל: בואו נחזק ונשפר את הקהילה שלנו, היכל הקודש – 'נאמני מוהרא"ש' בכל מה שרק יכולים, ומדגיש- לשפר ולחזק, כי עצם הקהילה והמוסדות קיימים, וימשיכו להתקיים, רק צריכים להכניס חיות חדש, וכוחות חדשים לקהילה להרבות בתורה, ולהרבות במידת החסד, זה בכלל. ובפרט: אצל כל אחד ואחד, לחזק את עצמו ולחדש את עצמו, ולשמח את עצמו, ולא לבזבז את כל החורף עם שטויות, להיות שבור ומדוכא, שזה לא יביא אותך לשום מקום, רק לשאול תחתית ומתחתיו.
היום יום השנה של שני המאורות הגדולים הרבי מברדיטשוב "הקדושת לוי" זי"ע, והחתם סופר זי"ע, שזה שני דרכים שאנחנו צריכים ללכת, מצד אחד ללמד זכות על כולם, ולהבין את כולם, ולאהוב את כל יהודי מה שהוא יהודי, שזה היה הדרך של הרבי מברדיטשוב זי"ע, אבל מצד שני צריכים ללכת בדרך של החתם סופר זי"ע, דרך היבדלו לכם מרשעים ומעוברי תורה, ושלא יהיה לנו שום שייכות איתם, ולדעת ש'חדש אסור מן התורה', לנו יש תורה, לנו יש שולחן ערוך, ולא נזוז כי הוא זה מהשולחן ערוך, יהיה מה שיהיה ויהיה איך שיהיה, אנחנו לא נזוז מהדרך שלימד אותנו עט"ר אאדמו"ר זי"ע ונשתדל לקיים כל מה שאמר וכתב, וזה היה שתי דרכים של שתי המאורות הגדולים הקדושת לוי והחתם סופר זי"ע, ודרך אחת לא נוגדת את הדרך השנייה, כמו שיש פתגם "צריך להיות טוב לכל אחד, אבל לא עם כל אחד", ואאדמו"ר זי"ע דיבר מזה שהיום הזה נוסדה המושבה יבנאל, ודרך הזה של שתי המאורות הגדולים והקדושים, אחרי הקדושת לוי הרבי מברדיטשוב זי"ע והחתם סופר זי"ע צריכים ללכת ביבנאל.
הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה כבר לשמוע בשורות טובות ומשמחות, עד שנזכה כבר לשמחה אמיתית בביאת משיח צדקנו שיבוא ויגאלנו גאולת עולם.
הכותב והחותם