מדוע הוציא מקלו של אהרון דווקא "שקדים"?
ויש לומר רמז במה שהוציא המקל פרי "שקדים" דייקא, כי "שקדים" אותיות "קדשים" (עיין בספר הקדוש 'ייטב לב' פרשה זו), המורה על קדושתו של אהרון, שהיה בורח מכל מיני שררה והתנשאות הגורמים מחלוקת, והיה 'אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה' (אבות א, יב), והוא אשר הרבה שלום בין אדם לחברו ובין איש לאשתו, עד שהרבה קדושה וטהרה בישראל, ובזכותו נולדו אלפים בישראל שנקראו שמם "אהרון", על שמו, וכמו שאמרו חכמינו הקדושים (אבות דרבי נתן יב, ד): 'כמה אלפים היו בישראל שנקראו שמם אהרון, שאלמלא אהרון, לא בא זה לעולם, שהיה משים שלום בין איש לאשתו, ומזדווגין זה עם זה, והיו קורין שם הילוד על שמו. עיין שם.
(ובדרך אגב אמר מוהרא"ש ז"ל, שמכאן מקור נאמן למנהג העדות הנוהגות לקרוא שם לילדם אחר צדיק, גם בחיים חיותו, כמו שעשו אלפים מישראל, שקראו לילדיהם "אהרון", על שם אהרון הכהן, גם בחיים חיותו, מחמת שהציל את השלום בית שלהם, וכן מצינו בגמרא (שבת קלד ע"א), שנתנו שם לתינוקות "נתן הבבלי" על שם הצדיק "נתן הבבלי" שהציל אותם מן הסכנה, עיין שם).
כי זו הייתה עבודתו של אהרון הכהן, שנקרא "קדוש ה'" (תהילים קו, טז), להרבות קדושה בישראל, ולהמשיך עליהם קדושת המקדש, וקדושת קודש הקודשים, ולכן צף ופרח ממטהו "שקדים" אותיות "קדשים", להראות את עוצם קדושתו, ומעלת המנהיג הבורח מן השררה לגמרי.
'תוך הנחל' פרשת קורח – דברות קודש שנאמרו בליל שבת קודש, בסעודה ראשונה, ביבנאל עיר ברסלב.