וכל זה היא ההכנה שלנו בחודש אלול, הקדוש והנורא – להרבות בכל מיני נקודות טובות מנקודת יהדותנו, ולכסוף ולהשתוקק להגיע אל המדרגות הכי גבוהות, ולא ליפול בדעתנו מן המדרגות הכי נמוכות, כי כל נקודה שלנו חשובה מאוד בעיני השם יתברך, והם יעבירונו את הים לשלום, ודייקא כל מיני נקודות טובות, המזולזלות אצל בני אדם כל השנה, צריכים להתחזק בהן ביותר בימי אלול הקדושים, כגון לדקדק להתפלל את שלושת התפילות בכל יום, במניין ובבית הכנסת, וכן לומר קריאת שמע שעל המיטה לפני השינה, כנוסח האריז"ל, וקבל על עצמו אז ד' מיתות בית דין, סקילה שריפה הרג וחנק, ובזה מתכפרים לו כל עוונותיו, אפילו מה שפגם בפגם הברית, רחמנא ליצלן (ליקוטי הלכות קריאת שמע שעל המיטה הלכה ב').
ורבנו ז"ל גם הפליג מאוד בעניין אמירת תהילים בחודש אלול (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן עג), ואמר, שעל ידי אמירת תהילים יכולים למצוא השער לכנס בו אל השם יתברך, ולפתוח את השער, ולכן הוא דבר גדול להרבות באמירת תהילים בימי אלול, ולומר בכל יום, לכל הפחות "יום תהילים", כפי שמחולק לפי ימות השבוע, ודוד המלך ביקש מהקדוש ברוך הוא שתהיה אמירת תהילים חשובה לפני השם יתברך כמו לימוד מסכתות נגעים ואהלות (מדרש תהילים א).
ויש לומר למה ביקש שתהיה חשובה דיקא כשתי מסכתות אלו? אבל נגעים באים על עוון לשון הרע, שפגם אדם בדיבורו, עד שנסתם ונסגר לו האור העליון, וכל שערי התשובה נעולים לפניו, וכן מסכת אהלות עוסקת בהלכות טומאת מת, שהיא טומאת הרשעים, שגם בחייהם נקראים מתים, ואין להם שום התעוררות לתשובה, ודוד המלך ביקש שתהיה אמירת תהילים חשובה לפני השם יתברך, עד שיכניס באדם התעוררות כזו לתשובה, עד שידפוק על דלתי התשובה, ויפתחו לו השערים, ויכנס לתוכם לשלום.
ולכן אמירת תהילים היא עבודה נוראה בימי אלול הקדושים, והיא חלק מן ההכנה שלנו להגיע אל רבנו ז"ל על ראש השנה בעיר אומן, שביקש מאיתנו להיות אצלו על ראש השנה, ורבנו ז"ל הוא ה"עורך דין" שלנו, שיפטור אותנו מכל מיני דינים קשים ומרים, ובכוחו ובזכותו נזכה לשנה טובה ומתוקה.
והשם יתברך יזכנו להיות אצל רבנו ז"ל על ראש השנה ונפעל שנת גאולה וישועה לכל נשמות ישראל, בכלל ובפרט, ונזכה לקבל פני משיח צדקנו, במהרה בימינו, אמן ואמן!
דיבורים נוראים ונפלאים מאוד שדיבר מוהרא"ש ז"ל בסעודה שלישית פרשת ראה ה'תשע"ג ביבנאל עיר ברסלב