ביום חמישי פרשת וישב הגיע הרה"צ רבי נחמן שיק שליט"א לביקור בארץ הקודש לכבוד ימי החנוכה, עם הגעתו נסע לעיר בני ברק ופקד את קברי הצדיקים הטמונים בבית החיים בעיר: החזון אי"ש זי"ע, הגאון הרב שך זצ"ל, הסטייפלער זי"ע, שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, צדיקי בית ויז'ניץ זי"ע הגאון בעל 'שבט הלוי' זצ"ל, בקברות הצדיקים העתיר בתפילה על כלל ישראל.
משם המשיך לבית ידידינו היקר ספרא רבא ר' דן כהן נ"י, שם עבר על הספר הנפלא שהולך לצאת לאור בקרוב 'ואני ערב על כך', ונתן את הארותיו.
שבת קודש פרשת וישב שבת הרה"צ ביבנאל עיר ברסלב, בליל שבת קודש דרש הרה"צ בעונג שבת שהתקיים באולם השמחות, וביום השבת השתתף בקידושא רבא.
סעודה שלישית נשא הרה"צ דברות קודש מענייני דיומא וכן מחג החנוכה הקרב ובא וזה תוכן דבריו בקיצור: "אנו נכנסים עכשיו לימים קדושים מאוד ימי חנוכה, שזה חג החינוך, אבא זי"ע היה רגיל להסביר את רצונם של היוונים "כיתבו לכם על קרן השור, שאין לכם חלק באלוקי ישראל", מה מיוחד בקרן השור, אלא שחכמי ישראל, חישבו לגבי איסור שבת, שהיו משתמשים בקרן השור בתור בקבוק לתינוק, שהרי אז לא היו בקבוקים, וזה הייתה מטרתם הטמאה של היוונים להחדיר כבר בגיל ינקות דרך הבקבוק את הכפירה ח"ו, ולכן בחנוכה צריך להוסיף בחינוך הילדים ועיקר החינוך מתחיל מעצמו הרי לא ייתכן שהאבא מגיע ב'ישתבח' לבית הכנסת ויוצא עם כולם, ובין כך תופס שיחה עם פלוני ואלמוני, ומהבן דורש שיתפלל וצועק עליו "נו, תתפלל", ועוד אני לא מדבר עם נותן לו מכות… חינוך מתחיל מעצמו, מתחיל בבית, הילדים רואים איך האבא מתנהג בבית, ואת זה הם מחקים, בשביל ילדים טובים צריך להשקיע.
האבא זי"ע היה רגיל לומר שזה שתי ברכות נפרדות, היינו ברכה אחת זה לזכות לילדים, שהרי כתוב שמי שאין לו ילדים חשוב כמת, וזה אחד מהדברים שנחשב כמת, ולכן זה ברכה אחת לזכות לילדים, והברכה השנייה זה לזכות לנחת מהילדים, ולזה צריך סייעתא דשמיא, כי יכול להיות שאדם ישקיע את כול כולו בילדים ולמרות זאת יצאו ח"ו לתרבות רעה, ולכן זה שתי ברכות נפרדות, אבל מה שבטוח זה שאם לא משקיעים בילדים בטוח לא יוציאו מהילדים, אם הילד רואה את האבא יושב עם הכלי משחית 'כלים מכלים שונים' (טלפונים חכמים), ואף אם נאמר שהוא לא רואה בזה דברים אסורים ופריצות, וכו', למרות שזה לא נכון כי מדבר אחד נגרר עוד דבר וכו', אבל אם זאת זה מזיק לחינוך של הילד, שהרי כמה בתים נשברו בגלל הכלים האלו, וכמה ילדים יצאו לתרבות רעה בגלל הכלים האלו, ולכן מי שרוצה לשמור על הבית שלו, לשמור על הילדים שלו, לשמור על האשה שלו, שלא יחזיק את הכלים האלו, אשרי מי שאין לו שייכות עם הכלים האלו!
חנוכה זה חג של תורה שבעל פה, אנו מדליקים במשך ימי החנוכה ל"ו נרות, כנגד ל"ו מסכתות, כי רק התורה יכולה לנצח את הטומאה, אני צריך לקצר, איזה שמחה זה, יש פה…, ותהילה לאל יש הרבה טוב בקהילה, לא כמו אלה שאומרים "אין כלום פה" וכו', זה לא נכון כלל, יש פה הרבה טוב, ושוב פעם צריך לדעת שהכל בקהילה צריך להתנהג כפי שמוהרא"ש הנהיג אותנו ואם אמר שצריך ללכת בבגדים לבנים בשבת, צריך ללכת בבגדים לבנים, האבא היה נוהג לומר, שבתחילה שבאנו ליבנאל אני מדבר על לפני קרוב לארבעים שנה, היו הפגנות ה'שחורים באים' והנה התקיים המשנה: "זימן שחורים ומצא לבנים", שאלו שלעת עתה לא שומרים עדיין תורה ומצוות קוראים לחרדים 'שחורים', והנה הם גילו שהולכים עם בגדים לבנים…
אשרי מי שלומד בכל יום דף גמרא, אי אפשר לתאר את המעלה של דף גמרא בכל יום, שנים מקרא ואחד תרגום, האבא זי"ע היה תמיד רגיל לומר שמי שלא מעביר את הסדרה באותו השבוע יהיה לו איזה נזק בבריאות, או בפרנסה, הן אמת שהאריז"ל אומר שצריך לקרוא את הפרשה בערב שבת, אבל המציאות מוכיחה שמי שמזניח את זה עד ערב שבת, במיוחד בשבתות האלו, הקצרות, הוא לא מספיק ודוחה את זה ללילה ואז הולך לטיש, ואחר כך נופל בשינה, ובבוקר עד שקם כבר צריך לרוץ לתפילה ואחר כך סעודת שבת ושוב ישן ונמצא שלא עבר על הסדרה, לכן החכם עיניו בראשו כל יום קורא קצת ועד ערב שבת מסיים את כל הפרשה.
אין כמו התורה, פרק משניות וכו' יש אנשים שלא לומדים כל השנה וכשמגיע שמחת תורה אם לא תיתן לו את ההקפה המכובדת אוי ואבוי הוא כל כך יכעס, "איך שכחת אותי", כל השנה למדת את הסדרה שנים מקרא ואחד תרגום? אם לא מה אתה 'מחותן' עם התורה? היו עיירות באירופה שהיו שם עמי ארצות, ופעם כיבדו אותם עם הקפת 'עוזר דלים' שזה ההקפה השישית, הם כל כך כעסו אנחנו דלים, הביאו מקלות ואבנים… אתה קורא אותנו דלים… מה לעשות ככה זה עמי ארצות.
צריכים להתחזק ואף שעובר על כל אחד ניסיונות, וכל אחד חושב שהניסיון שלו זה הכי קשה, שהרי אתו הוא חי 24 שעות, אתו הוא הולך לישון, ואתו הוא קם, עם כל זאת צריך לדעת שהכל בחשבון צדק ושדעתו של הקב"ה היא לא כדעתנו והרה"ק מקאריץ אמר שאין הוא רוצה כזה בורא שדעתנו כדעתו, לכן צריכים להתחזק, והקב"ה יעזור שנזכה לאור הגנוז שמאיר בחנוכה, כל שנה היו רואים אורות כאלו אצל האבא זי"ע בימי החנוכה, אני לא יכול להאריך מפני השבע ברכות, הקב"ה יעזור לכל מי שצריך בשפע בניי חיי ומזוני רוויחי, אמן ואמן.
לאחר מכן התקיימה ברכת המזון ערבית והבדלה.
במוצאי שבת קודש התקיים מעמד לציון 59 שנים לתחילת כתיבת אשר בנחל ומעמד חנוכת בית ההוראה, שעל כך הובאה ידיעה בנפרד, משם עלה הרה"צ לציון הקדוש, שם שהה עד השעה 4 לפנות בוקר, וחזר לביתו לקראת תפילת נץ החמה.
ביום ראשון נר ראשון של חנוכה לאחר תפילת ערבית הדליק הרה"צ את נר ראשון של חנוכה בבית הכנסת המרכזי "היכל הקודש" במעמד אנ"ש ובחורי הישיבה, לאחר ההדלקה שנאמרה באש קודש ניגן הרה"צ את הפיוטים ומזמורי התהלים בדיוק כפי שהיה נהוג אצל כ"ק מוהרא"ש זי"ע, לאחר ההדלקה ברך את אנ"ש ליד המנורה הקדושה.
ביום שני השתתף הרה"צ במסיבת חנוכה שנערכה לילדי תלמוד תורה "ילדי חן" הרה"צ רווה רב נחת לראות את הילדים היקרים, כל כיתה בתורה, עולה ומציגה דברים נפלאים מענייני חנוכה, כיתה א' של הרב אליעזר שלמה סלמה, שרה שיר נפלא על חנוכה וחזרה על משניות בעל פה, כיתה ב' שרה שיר על מוהרא"ש הקדוש, הכיתה של הרב נפתלי קליין הציגה את סיפור 'חכם ותם' מסיפורי מעשיות, וכן על זה הדרך ממש אי אפשר להאמין שבמקום רחוק כזה כמו – יבנאל, קיימת קהילה חסידית לתפארת, אותה הקים וייסד הוד כ"ק מוהרא"ש זי"ע שמסר נפשו כל ימי חייו להקים עיר של תורה וחסידות שתהיה 'ירושלים של הגליל' וחפץ השם בידו הצליח ברוך השם שעזרנו עד כה, בסיום נערך חידון חנוכה, והרה"צ חילק לחתני ההלכה ולסגנים ספרי קודש יקרי ערך ובירך את הילדים בהתרגשות.
לאחר המסיבה, נסע הרה"צ לציון רבי מאיר בעל הנס בטבריה, לאחר תפילת ערבית התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה, בהשתתפות קהל אנ"ש ובחורי הישיבה, כיבד בהשתתפותו בהדלקה ראש מועצת יבנאל מר שניר אריש הי"ו.
לאחר ההדלקה הגיע הרה"צ לציון כ"ק מוהרא"ש זי"ע, למעמד התנאים והוורט לבחור החשוב אליעזר שלמה בן ר' פנחס ליבוביץ עב"ג בת ידידנו הגבאי ר' אשר מרדכי סלמה הי"ו, לאחר התנאים רקד הרה"צ יחד עם החתן והמחותנים בשמחה עצומה.
מיד לאחר מכן נסע הרה"צ לשדה התעופה חזרה לביתו "היכל הקודש" ארה"ב, לאחר עוד ביקור מלא וגדוש בחיזוק לקהילה הקדושה.
גלריה מהביקור המרומם
בקברי הצדיקים בבני ברק
בבית ר' דן כהן בבני ברקהדלקת נר ראשון של חנוכה
מסיבת חנוכה לתלמוד תורה "ילדי חן" שמחת התנאים בציון הקדוש חלק'ה בציון הקדוש