היוצר והמלחין הנודע יוסי גרין מגיש סינגל חדש אותו הוא מבצע בעצמו על המילים 'ודע שלעתיד'. זאת בעקבות תחושת החמצה שחש יוסי על תופעת שכיחת הלימוד. כרגיל אצל גרין, הטקסטים שהוא בוחר, מיוחדים ולא צפויים וגם הפעם בחר המלחין מילים לא שגרתיות על לימוד התורה עם התשובה לבעיה הקשה שאנו מתקשים לזכור את מה שאנו לומדים.
"כשהייתי בן 27, פגשתי לראשונה במהלך שבת חנוכה בבורו פארק את הקונטרס "סדר דרך הלימוד" של כ"ק מוהרא"ש זצ"ל, שעסק בנושא לימוד התורה", מספר המלחין. לא הכרתי אז בכלל את תורתו של רבי נחמן מברסלב, אך התחברתי לדברים וחשתי שאני חייב לעשות שינוי בחיי בנוגע ללימוד התורה. החל מאותו ליל שבת, התחלתי ללמוד מסכת ברכות ומאז זכיתי ברוך השם לסיים את הש"ס כמה פעמים".
(פעמים רבות המפיצים חושבים לעצמם מה אני פועל עם ההפצה שלי, אני מזיע בצמתים וברחובות, ולא תמיד רואים את התוצאה מיד, אך סיפור זה מראה כיצד קונטרס שמפיץ הפיץ לפני למעלה מארבעים שנה, והתגלגל בדרך לא דרך לבית הכנסת קטן בבארא פארק הפך את כל חייו של יהודי, ועתה הוא זוכה לפרסם את הדברים בתפוצה אדירה, שכידוע לשיריו של יוסי יש ביקוש רב, אשרינו שזכינו).
כמו רבים הלומדים גמרא, התקשה גרין גם עם התחושה שקשה לזכור את הלימוד והוא חש לעתים תחושת אשמה על כך, "זה נושא לא פשוט, כיוון שרובנו פשוט שוכחים את מה שלמדנו, גם אם הבנו את הלימוד היטב וזה לעתים מתסכל".
התשובה לדברים נמצאה לבסוף גם בתורתו של רבי נחמן, "לפני כשנתיים, בחסדי שמים זכיתי להוציא את השיר "מעלת ריבוי הלימוד" שעורר לבבות רבים. תקופה לאחר מכן, עיינתי במקרה שוב בספר בשיחה כו' ופתאום מצאתי שם את התשובה לבעיית השכחה. תשובה שיכולה לסייע רבות לעמלי התורה", אומר יוסי גרין.
בדרך כלל מבצעים את שיריו של גרין זמרים מהשורה הראשונה במוזיקה היהודית, אך הפעם בחר המלחין לבצע את השיר בעצמו, "בשל החיבור העמוק למסר והשמחה על כך שמצאתי את התשובה והחיזוק שהייתי זקוק לו, חשתי שאני זה שצריך לבצע את השיר בקולי ולהוציא אותו לאוויר העולם".
את המילים מצא יוסי בשיחה של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ומבאת בספר 'שיחות הר"ן' שיחה כ"ו. את השיר מקדיש יוסי גרין למחותניו, חסידי ברסלב, משפחת ברגשטיין. על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקדו הצמד המוכשר אלי קליין ואיצי ברי – השיר להורדה.
המילים: "וְדַע, שֶׁלֶּעָתִיד מַזְכִּירִין אֶת הָאָדָם כָּל מַה שֶּׁלָּמַד, אַף אִם שָׁכַח. גַּם בְּנֵי אָדָם הַשּׁוֹמְעִים הַתּוֹרָה שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת וְאֵינָם מְבִינִים אוֹתָהּ, לֶעָתִיד בָּעוֹלָם הַבָּא יָבִינוּ. כִּי עִקַּר הַתּוֹרָה הִיא לְהַנְּשָׁמוֹת, שֶׁבָּעוֹלָם הַבָּא יִהְיוּ הַנְּשָׁמוֹת בְּקִיאִים וּמַשִּׂיגִים הֵיטֵב אֶת הַתּוֹרָה שֶׁלָּמַד וְשָׁמַע הָאָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה. אַשְׁרֵי הַמְבַלֶּה יָמָיו בְּתוֹרָה וַעֲבוֹדָה הַרְבֵּה". (שיחת הר"ן שיחה כ"ו).