ומה שבקשת ממני לכתוב לך הכוונות מהאריז"ל על הדלקת הנרות של חנכה, אחי, יקירי, הלוואי שנזכה לקיים מצות הדלקת נרות חנכוה בפשיטות ובתמימות ובשמחה עצומה עד מאד, עד שנרקד מחמת שמחה, שאנו זוכים לקים מה שצוונו הבורא יתברך שמו על-ידי צדיקיו הקדושים להדליק נר חנכה בשביל גדל הנס שהיה אז ובכל דור, שעומדים עלינו לכלותינו ברוחניות ובגשמיות, והקדוש-ברוך-הוא מצילנו מידם, על-ידי אור צדיקי האמת ששולח לנו בכל דור, אשר לולא זאת לא היינו יכולים להתקיים בגלותנו אפילו יום אחד, ומהדעת של הכהן הגדול הצדיק האמת נעשה נס, ואנו מחיים עצמנו ומתקיימים כבר זה ימים ושנים וכו' וכו', והבן.
אך מגודל אהבתי אליך, לא אמנע טוב ממך, ואף שאני בעצמי עוד רחוק מאוד מחכמת הקבלה, אף-על-פי-כן ארשום לך כמה יחודים לכוון בהדלקה לפי קוצר השגתי:
בברכה ראשונה: "ברוך אתה ה"' – תכון הוי"ה דע"ב עם אקי"ק.
"להדליק" – תכון ג' הויו"ת: ע"ב ס"ג מ"ה שעולים להדלי"ק.
"נר" – תכון שלשה יחודים: הויה אקי"ק, הוי"ה אלקים, הוי"ה אדנ"י שהם – חב"ד חג"ת נה"י. (חכמה, בינה דעת חסד, גבורה תפארת נצח הוד, יסוד)
ובברכה שניה תכון: "ברוך אתה ה"' – הוי"ה דס"ג עם אלקי"ם, "שעשה נסים לאבותינו" – תכון הוי"ה אלוקים.
ובברכה שלישית: "ברוך אתה ה"' – תכון הוי"ה דמ"ה עם אדנ"י, "לזמן הזה" – תכון הוי"ה אדנ"י.
ואחרי-כן תכף-ומיד תדליקו כדינו, ובעוד שאתה מדליק תאמר "הנרות הללו" וכו', ועל-ידי כל זה יהיה נמשך אור גדול ונורא מאוד על נשמתך, כי נתגלה אור גנוז וגדול מאוד, כמו שכתוב בכתבי האריז"ל, כי "מעולם לא ירדה שכינה למטה מעשרה" (סוכה ה' ), שהם בחינת הפחותים והקטנים במעלה מאוד כמונו היום, אבל בחנוכה האור הגדול והנורא אור הגנוז יורד למטה מעשרה גם על כל קטני הערך כמונו, על-כן ימים אלו מסגלים מאד להתקרב אליו יתברך ולשוב בתשובה.
חזק מאוד ואל תיפול בדעתך משום דבר שבעולם, כי סוף כל סוף תזכה להתקרב אליו, אם תרבה בהתבודדות, ומה ששאלת ממני את סדר המזמורים איך אני נוהג, אני מזמר הזמר "מעוז צור" וכו', ואחר-כך מזמור ל' "מזמור שיר חנכת" וכו', אחרי-כן מזמור ס"ז "למנצח בנגינות מזמור שיר" וכו', ואחר-כך מזמור צ"א "ויהי נעם… יושב בסתר", ואחרי-כן מזמור ל"ג "רננו צדיקים", ובפסוק נ'פשנו ח'כתה ל'ה' תכון נח"ל, שהוא שם נורא מאוד יוצא גם מהברכה ל'הדליק נ'ר ח'נכה, ואחרי-כן מזמור קל"ג "שיר המעלות הנה מה טוב ומה נעים" ואחרי-כן "אנא בכח", "ידיד נפש", ו"אל מסתתר", ו"אור הגנוז בלבן המחשוף", המובאים בשערי ציון, עין שם.
אשרינו שזכינו להתקרב אל רבנו ז"ל, ואנו יודעים מתורות ושיחות נוראות כאלו, הפוך בהן והפוך בהן דכולא בהן, בפרט על ענין חנכה תלי תילים של הלכות ודרכים ועצות והתחזקות בעבודת השם יתברך.
אשר בנחל חלק א' מכתב ד