טהרת המשפחה, תפילה, צדקה, ענף מקבר צדיק, מגנט, אות ה' מכסף – סגולות לזרע של קיימא
הדבר הראשון שאת צריכה לקבל על עצמך, זה לשמור מאוד מאוד על טהרת המשפחה, ואת צריכה להתרחק מדרכי הרשעים שנתגדלת ביניהם כי כך אמר רבנו (ספר המידות אות היריון, סימן ה): "אישה ששנואין מעשה הרשעים בעיניה, על ידי זה נפקדת".
הדבר השני את צריכה להרבות בתפלה ובקשה, כי כך אמר רבנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א, סימן רנ) "הטבע מחייב כך והתפילה משנית את הטבע", כי מה שתפילה פועלת שום דבר בעולם לא יכול לפעול.
לכן את ובעלך תשתדלו להתפלל בכל יום, שהקדוש ברוך הוא יחוס וירחם עליכם, ותיפקדו בזרע של קיימא.
הדבר השלישי להרבות בצדקה, כי כתוב (הושע י, יב): "זרעו לכם לצדקה", אם רוצים זרע של קיימא, צריכים להרבות בצדקה.
אמר רבנו (ספר המידות, אות הריון, סימן ב): "סגולה להריון, שתישא אצלה עץ קטן מגג שעל קבר הצדיק, או מגנט, ולתן צדקה".
אמר רבנו (ספר המידות, אות בנים, חלק ב, סימן ח): "הא הנעשה מכסף, מסוגל לפריה ורביה". היום מוכרים את זה בכל חנות תכשיטים, הא שנעשה מכסף .
ראי לקיים את כל זה והקדוש ברוך הוא יעזור שתיפקדו בזרע של קיימא, ותתברכו מפי אל עליון.
אשר בנחל, מכתב אתשלא, ניסן התשע"ב
קריאת סיפורי מעשיות – סגולה להיפקד בזרע של קיימא
רבנו אומר (חיי מוהר"ן, סימן כה): "אישה עקרה שתקרא ב'סיפור מעשיות', תיפקד לטובה ותזכה לבנים".
כי סיפורי המעשיות של רבנו, הם באים מעולם מאוד מאוד גבוה, המסוגל לעורר את האדם מהשינה ולחזור בתשובה שלמה, ולהפוך את הטבע לגמרי.
לכן, תעשי לעצמך קביעות לקרוא ביחד עם בעלך בכל יום את סיפורי המעשיות מהתחלה, ותזכי לסיים ביחד עם בעלך את כל ספר סיפורי מעשיות, ותראו נפלאות.
היום יש כבר פרוש נפלא "נהר אפרסמון" על כל סיפורי המעשיות, ולכן מה טוב ומה נעים ללמוד עם הפרוש הזה, והקדוש ברוך הוא יעזור לכם שתפקדו בזרע של קיימא.
אשר בנחל, מכתב תשסג, כסלו התשע"ג
אות ה' מכסף לאישה, ולימוד חומש לבעל – סגולות לזרע של קיימא
בעניין שאלתך אודות זרע של קיימא, מה פרוש בתורה נג, שעל ידי הא מולידים, מה צריכים לעשות?
הנה בספר המידות )אות בנים, חלק ב. סימן ח): "ה' הנעשה מכסף מסוגל לפריה ורביה" ואנשי שלומנו פרשו את זה כפשוטו, שעושים ה' מכסף, והאישה תולה את זה בצווארה עם שרשרת (והיום ניתן להשיג את זה בכל חנות של תכשיטים).
ראיתי בספר "דגל מחנה אפרים" מדוד רבנו על הפסוק (בראשית ה, א): "זה ספר תולדות אדם", היינו הספר הוא תולדות האדם, רצה לומר והוא על דרך שמובא במדרש (בראשית רבה מד, יב): "אברם אינו מוליד, אברהם מוליד".
היינו, שהוסיף לו ה' חומשי תורה, אז נעשה כבריה חדשה, והוליד בנים, עיין שם. והפרוש לפי זה אם האדם נזהר ללמוד חמישה חומשי תורה, אזי יהיה בטוח שיוליד בנים חיים וקיימים, שזה ה', המובא בליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן נג. על כן תקיים את שניהם.
היינו, תקנה לאשתך ה' של כסף, ואתה לך וקבע לעצמך קביעות ללמוד בכל יום חומש מפרשת השבוע, באופן שתזכה לסיים את כל החמישה חומשי תורה בכל שנה, והקדוש ברוך הוא ייתן לך זרע של קיימא.
אשר בנחל, מכתב א. קנז, לסדר תרומה, התשל"ד
ללמוד "עין יעקב" – סגולה להיפקד בזרע של קיימא
יש לך בעל נהדר… נרו יאיר, ויהיה תלמיד חכם גדול, אם הוא רק יקח את עצמו בידיים, וכדאי לו שיתחיל ללמוד "עין יעקב", עם חברותא בכל יום, כי לימוד אגדה מסוגל להולדה, והקדוש ברוך הוא יעזור לכם להיפקד בזרע של קיימא.
העיקר לא לפחד ולא להתבלבל משום דבר שבעולם, ואז תראו את הנסים שיעשה עמכם הקדוש ברוך הוא.
אשר בנחל, מכתב לה. קסו, תמוז התשס"ג
להיות 'קוואטער' בברית מילה – סגולה לזרע של קיימא
'קוואטער' (האיש שמגיש את התינוק לסנדק) בדרך כלל, לוקחים מי שאין לו ילדים, והעולם אומרים שזה מסוגל להולדה.
אשר בנחל, מכתב לד. רצז, אדר א התשס"ג
טבילה ב"מקווה מלכה" – סגולה לפקידת עקרות
יש לנו מקווה טהרה מפואר לנשים, (מקווה "מלכה" ביבנאל– המלקט) שמסוגל מאד לפקידת עקרות, כי נבנה במסירות נפש הכי גדולה במחתרת כמו ברוסיה לפני שבעים שנה, כי זה שצריך להיות ממונה על הדת, הוא אשר עיכב את בנית המקווה בכל מיני מסירות כאחד הרשעים הכי גדולים אשר לא יאמן כי יסופר.
אשר בנחל, מכתב א. תשפא, אדר א התשע"ד
אמירת שיר השירים, משלי וקוהלת – סגולה לכח גברא
אמר רבנו (חיי מוהר"ן סימן תס): "מי שאין לו גבורת אנשים שיאמר שיר השירים משלי וקוהלת", כי זו סגולה לזרע. לכן צריכים לקיים את זה בלי שום חכמות, וזה מסוגל להביא לאדם כח גברא.
אשר בנחל, מכתב ג. תשח, אב התשע"ד
לענוד על הצוואר כסף טהור – סגולה לגבורת אנשים
במה ששאלת מה שכתוב בספר המידות (אות ניאוף, סימן לד): "כסף חי מסוגל לגבורת אנשים". הפרוש הוא כפשוטו מי שאין לו גבורת אנשים. יתיך קצת כסף טהור, ויענוד אותו על צווארו ויוליך את זה עמו, וזה יועיל לו.
אשר בנחל, מכתב לא. תרמב, תמוז התשס"א
לתת תודה והודאה – סגולה לזכות בבנים
הנה ההנהגה העיקרית בדעת רבנו היא התבודדות ,שתהיה רגיל לברוח אצל שערי הרחמים, ולשפוך שיח ותפלה לפניו יתברך, ולספר לו יתברך את כל מה שעובר עליך, והרגל עצמך בתודה והודאה, שזה יתן כוח שתזכו להוליד בנים ובנות (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק ב, סימן ב): "כי תודה והודאה מסוגל להולדה". עיין שם.
אשר בנחל, מכתב א. תתפב, לסדר משפטים, התשל"ט
נתינת שם משמעותי לבת – סגולה לבנים ולבנות
בעניין השם, צריכים מאוד מאוד לדקדק, שיהיה שם שכתוב בתנ"ך, ולא סתם שמות שהמציאו אלו החדשים.
כי זה הורס את המזל של הבת, וטוב להיזהר לתת לבת שם שמתחיל או מסתיים באות "ה", כגון הדסה, מלכה, חנה וכו', שרבנו אמר (ליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן נג), שה' מסוגל להולדה.
אשר בנחל, מכתב כד. קנד, אב, התשנ"ו
גלות, סכין מילה, מגנט, אות ה' מכסף – סגולות למי שאין לו בנים
מובא בדברי רבנו (ספר המידות, אות בנים, סימן לח): "מי שאין לו בנים יקבל על עצמו גלות", ועל־כן הנה טוב שתקיים את זה, וגם אני עשיתי את זה אחר החתונה, שאמר הרופא מה שאמר וכו'.
לכן לקחתי על עצמי להסתובב בעבור צדקה, וממילא הייתי צריך להיות נע ונד, וקיימתי את דברי רבנו. תהילה לאל, ראיתי ישועה למעלה מדרך הטבע.
גם ראה לקיים את דברי רבנו שאמר (ספר המידות, אות בנים, סימן פא): "מגנט סגולה לבנים", הינו שהאישה תישא אצלה תמיד מגנט קטן.
וכן טוב שהאישה תלביש אות ה' שמובא (שם, חלק ב, סימן ח): "ה' הנעשה מכסף מסוגל לפריה ורביה", וגם את זה קיימתי, ותהילה לאל, הקדוש ברוך הוא עזר לי.
אשר בנחל, מכתב, א תיב, התשל"ד
באומן היה המנהג אחר ברית הגביה המוהל את סכין של המילה, והראה את זה לנשים. אם יש אישה אחת שעדין לא זכתה לילדים שזה יהיה לה לסגולה.
אשר בנחל, מכתב תנ, כסלו התשע"ד
פרשת ציצית, צדקה, סעודת ראש חודש, פרשת "ובראשי חודשיכם" – סגולות לבנים זכרים
סגולה להוליד בנים זכרים, אמרו חכמינו הקדושים (בבא בתרא י:): "מה יעשה אדם ויהיו לו בנים זכרים? רבי אליעזר אומר יפזר מעותיו לעניים, רבי יהושע אומר ישמח אשתו לדבר מצוה.
ואמר רבנו (ספר המידות, אות בנים, סימן פה): "אמירת פרשת ציצית במסירות נפש וביראה גדולה, גם על ידי הלבשת ערומים על ידי זה זוכה לבנים זכרים".
אשר בנחל, מכתב א כח, טבת התשע"ד
מוהרנ"ת אמר שאחד מהדברים מה שהוא זוכר מ"הספר הנשרף" (זה ספר שכתב רבנו והעתיקו מוהרנ"ת, ואחר כך ציווה רבנו לשרוף את זה מטעמים הכמוסים עמו) היה כתוב שם: "סגולה לילדים טובים לעשות סעודת ראש חדש".
ואמר בזה הלשון "אבל את זה אני לא זוכר, אם זה מסוגל למי שאין לו ילדים, שיהיו לו ילדים טובים, או מי שיש לו כבר ילדים זה מסוגל שיהיו ילדים טובים".
וסיים "ואני אומר שזה סובב על שניהם, דהיינו מי שאין לו ילדים אם יעשה סעודת ראש חודש יזכה לילדים, ומי שיש לו כבר ילדים אם יקפיד לעשות סעודת ראש חדש יהיו לו ילדים טובים", זה תוכן השיחה.
כדי למצוא איזה רמז על זה מה הקשר בין סעודת ראש חודש לילדים, כדאי לעיין בדברי רבנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א, סימן קנא): "סגולה לזרע של קיימא שייאמרו שניהם האיש ואשתו קודם המצווה פרשת "ובראשי חודשיכם".
לכן, כשהתינוק חולה, חס ושלום, יאמרו אז גם כן האיש והאישה פרשת "ובראשי חודשיכם", ומסביר שם בעומק, כי מה שאין ילדים או הילדים חולים זה בא מפגימת הלבנה, עיין שם.
לכן, לפי זה כשעושים סעודת ראש חדש שאז מתחדש החודש, אזי סגולה להוליד ילדים טובים ושיהיו לו ילדים טובים.
אשר בנחל, מכתב א תרעב, שבט התשע"ד
החלפת מיטות – סגולה לבנים זכרים
רבנו אמר (ספר המידות אות בנים סימן כה): "יש עצים המונעים ההולדה וגידול בנים, כשעושים מיטה, ויש עצים הגורמים ההולדה וגידול בנים".
וכן הוא בדברי רבנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א, סימן רכט): "שיש עצים שכשעושים מהם מיטה הם מסוגלים להולדת בנים ולגדלם, וכן להיפך, יש שאינם מסוגלים". וזה מרומז בפסוק (בראשית מג): "שאול שאל האיש לנו ולמולדתנו".
ואיתא במדרש (בראשית רבה, פרשה צא, סימן י): "אפילו עצי עריסותינו גילה לנו, כי על ידי עצי המיטה, על ידי זה סגולת ההולדה".
לכן אם עברו כמה שנים ועדיין לא הביאו ילדים, כדאי להחליף את המיטות ולקנות מיטות חדשות, ואת המיטות הישנות לתת לעניים, ובזכות זה יוולדו ילדים, וכן יאריכו ימים ושנים טובות.
אשר בנחל, מכתב תתפב, כסלו התשע"ד
תפילה בכוונה, ואות ה' מכסף – סגולה לבנים
מובא בדברי רבנו (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן מח): "על ידי תפילה בכוח – להכניס כל כוחו וכוונתו בתפילה זוכים לבנים". (עיין שם, סימן נג): "עיקר ההולדה תלוי בה', בחינת "הא לכם זרע'", והמקובלים הראשונים כתבו, כי ה' הוא מורה על אור עליון וגבוה מאוד מאוד.
עיין בספר המידות (אות בנים, חלק שני, סימן ח): "ה' הנעשה מכסף מסוגל לפריה ורביה", ועיין במדרש (בראשית רבה, פרשה לט, סימן יא): "בהא בראתי את העולם, הריני מוסיף הא על שמך, ואתה פרה ורבה", ואברהם ושרה לא הולידו עד שהגיעו להא הזאת.
עיין בכתבי האריז"ל (שער הפסוקים, פרשת ויצא, סימן ל(: "טעם היות רחל עקרה ולא שאר האימהות לאה, בלהה זלפה, כי נחסר הא משמה. כי בשאר האימהות יש אות ה', אך כך הולידה, והעניין כי אצל בלהה נכפלו ההין ולקחה ממנה ה', וזה שאמרה "ואבנה גם אנכי ממנה", עיין שם, וזה תמצית הדברים.
ועיין באלשיך הקדוש על הפסוק (שמואל א, א-ב ): "ולו שתי נשים", ידוע מחכמי האמת כי אות ה' רומזת אל בחינת כוח עליון נורא שמשם יוצאים הבנים ולה' הזאת זוכים על ידי שלמות הדעת.
אשר בנחל, מכתב רצז, לסדר משפטים, התשכ"ט