אמירת מזמור כט בתהילים – סגולה לסלק מהאדם רוח רעה
תגידי בכל יום מזמור כט שזה מסוגל להוציא מאדם רוח רעה. הקדוש ברוך הוא ישלח לך רפואה שלמה, רפואת הנפש ורפואת הגוף גם יחד.
אשר בנחל, מכתב אתקי, אדר ב התשס"ח
לימוד יומי של דפי גמרא -סגולה לבטל כל מיני שיגעונות
העיקר חטוף בכל יום כמה דפים גמרא, כי רק זה מה שיישאר ממך, ולימוד גמרא מאוד מאוד מסוגל לבטל ממנו כל מיני שיגעונות. אשר על פי רוב באים מחטאים ועוונות שברא קליפות ומשחיתית שמשגעים אותו.
בפרט, מי שחטא בפגם הברית, שאז נדבקים בו כל מיני קליפות ומשחיתים, ועל ידי שקידה בגמרא מבטל מעצמו את הרוח שטות הזו.
כי תלמו"ד בגימטריה כמספר שמה של הקלפה לילי"ת המחטאת את האדם בחטא המגונה של פגם הברית )עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן ריד).
אשרי מי שאינו מטעה עצמו בזה העולם, ומקיים את כל זה, ואז טוב לו כל הימים.
אשר בנחל, מכתב א. רא, לסדר וארא, התשל"ד
מקלות ושמות – סגולות לרפא את המשוגע משיגעונות ומשטויות
עיקר העצה בעבור משוגע הוא מקלות ושמות. "מקלות" כדי לאיים עליו ולהפחיד אותו שיעזוב את שטויותיו, כי אפילו שוטה ומשוגע מפחד ממקל, שבוודאי יכאב לו, ו"שמות" כדי לרפאות אותו מכאן ולהבא משטויותיו.
וזה הכוח של לימוד התורה הקדושה, כי התורה נתנה בצורת מקל, כי הלוחות היו ארכן ו' ורוחבן ו', שהוא צורת מקל. וכן ששה סדרי משנה, שהם ו' סדרים, הם כמו מקל, ומאוד מסוגלים לגרש את השטויות והשגעונות מן האדם.
לכן אם יעשה לעצמו חוק קבוע ללמוד בכל יום כך וכך, התורה תוציא אותו מן הרגלו הרע, אפילו שכבר נתרגל בעבירות, חס ושלום, ויזכה לתשובה באמת (שיחות הר"ן, סימן יט).
וכן התורה היא כולה שמותיו של הקדוש ברוך הוא, כי בכל תיבה ותיבה של התורה, יש צירופי שמותיו יתברך באופנים נפלאים, ובכוח שמות אלו מתרפאת הנפש מתחלואיה ושגיונותיה המרובים.
זאת התורה, פרשת מסעי, עמ' רצט
לימוד שעה בבית המדרש – סגולה לשבר את רוח השטות שבאדם
ראה להתמיד בלימוד גמרא כסדרן בכל יום ויום, כי הלימוד גמרא מסוגל לשבר את הרוח שטות מהאדם, ותעשה לעצמך קביעות לבוא באיזו שעה שתהיה לבית המדרש, וללמוד שם שעה אחת בקול גדול, באופן שישמעו את הקול בחוץ, אבל שעה קבועה לשבת בבית המדרש, ולגרוס גמרא, ואז תראה את גודל ההצלחה שתהיה לך מזה.
אשר בנחל, מכתב ד. תשצו, טבת, התשנ"ו
התמדה בלימוד גמרא – סגולה להינצל מדיכאון ומרירות
אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין כד.) על הפסוק (איכה ג, ו): "במחשכים הושיבני" – זה תלמודה של בבל". כי מי ששורה בחושך, אם הוא לומד גמרא, הגמרא מוציאה אותו מהחושך.
רבנו אמר (ליקוטי מוהר"ן, חלק א, סימן ריד) : 'תלמוד' גימטרייה הקליפה 'לילית', שעושה את האדם עצוב וממורמר, מדכא ובמרה שחורה.
לכן עיקר הסגולה לצאת מהמרירות והדיכאון הוא – להתמיד בלימוד גמרא.
אוצר הקונטרסים, קונטרס – 'נעימות התורה', עמ' ערה
אמירת מזמור כט בתהילים ותפילת חבקוק הנביא – סגולות לגרש רוח רעה
אודות מחלת אשתך, שהיא חולה על העצבים מאוד מאוד, מה אעשה לך! אמרתי לך אז, שתיכף ומייד תתגרש, אך אימך הייתה חכמה, ולא רצתה לשמוע, ועוד הייתה לה תרעומת עלי, ועכשיו היא מזרזת אותך ובוכה שעשתה טעות גדולה, שלא שמעה בקולי, אך אני מצדי, מה אני יכול לעשות לך עכשיו?
רק עצה אחת — ראה לבקש מהשם יתברך בכל יום ויום שתתרפא, כי הוא רופא חולים, ותראה לומר עמה בכל יום מזמור כט, הז' קולות שאמר דוד על המים.
אשר מזמור זה מסוגל לגרש את הרוח רעה שנכנסה באדם, כמו שאמר רבנו (ספר המידות, אות קלפה, סימן ו): "השבעה קולות שאמר דוד על המים, בדיבורם מכניעים הרוח רעה".
כן ראה לומר עמה תפלת חבקוק הנביא, כמו שאמר רבנו (ספר המידות, אות דעת, סימן ב): "מי שמוחו מבולבל, יהיה רגיל בתפילת חבקוק הנביא", עיין שם. והוא בחבקוק ג, עיין שם.
גם תתנהג עמה באופן שגילה לנו רבנו עם התרנגול הודו, שגם אתה תעשה עצמך כמוה, ואז תשתנה לאט לאט. היינו, שגם אתה תתחיל לבכות ולומר כדבריה, ואז תראה שהיא תתפחד, והיא תתחיל לנחם אותך, והבן למעשה .
ועל כולם, אחי, אחי היקר! צריכים רחמי שמים, ורק הוא יתברך יכול להפוך הכול לטובה.
אשר בנחל, מכתב ה. קס לסדר במדבר, ה'תשמ"ג
התבודדות – סגולה לאדם לרפא את עצמו
האדם מסוגל לרפא את עצמו על ידי שזוכה להדביק את מחשבתו בעלמא דאתי בו יתברך, וכשמרגיל את עצמו לדבר עמו יתברך, ומספר לפניו את כל לבו וכל מה שעובר עליו, זה מכניס בו ביטחון עצמי, ואינו מפחד כבר משום בריה.
אפילו מי שהייתה לו איזו מחלת עצבים, על ידי תפילה והתבודדות יזכה לרפא את עצמו, וזה ברור.
על כן ראה לחזק את עצמך, ותשכח את כל הבעיות שהיו לך מיום היותך ילד קטן, ותתחיל לחשב מההווה, אל תסתכל על העבר, ומכל שכן על העתיד, רק על ההווה הזה, ועל ידי זה תוכל לעבור על הכול.
אשר בנחל, מכתב ד. תמב, אב ה'תשמ"ה