רביז"ל אמר (ספר המידות סימן קעג'): על ידי השתטחות על קברי צדיקים הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך, כי באמת גדולת הצדיק הוא עד אין סוף, וכשבא בר ישראל אל קבר של צדיק ששם הוא גנוז אזי הארת הנפש נשארת על קברו הקדוש, ומאירה בכל עולם העשיה (ליקוטי הלכות, בציעת הפת הלכה ה' אות ל'), ולכן כל מי שבא אל קבר של צדיק אף שהוא פגום מאוד, עם כל זאת יש בכח הצדיק לעשות לו טובה גדולה כי במקום גניזת הצדיק, שם מאיר האור האין סוף שזכה הצדיק להשיג כל ימי חייו, ולכן קברי צדיקים הם מקום מאוד מסוגל לפעול כל מה שצריכים לפעול, ואין דבר יותר גדול מזה מלהיות רגיל לבוא אל קברי צדיקים, ולבקש שם רחמים ותחנונים על נפשו הפגומה, ושם המקום לפעול כל מה שצריכים, כי באמת מי שמרגיל עצמו לבוא אל קברי צדיקים ושופך נפשו אליו יתברך, על ידי זה הוא יכול סוף כל סוף לצאת מהגשמיות והעוביות שנפל אליה (ליקוטי הלכות הלכה ג' אות ח').
כי ההשטחות על קברי צדיקים אמיתיים מועיל מאוד לעבודת השם יתברך לזכות לצאת מהרע שלו, ולשוב בשלימות אל השם יתברך, ויש נשמות שכל כך פגמו עד שאי אפשר להם בשום אופן לצאת מלכלוך מעשיהם, אלא על ידי השתטחות על קברי צדיקים, ובוודאי צריכים זכות למצוא שם את הצדיק, כמובא בדברי רביז"ל (ספר המידות אות צדיק חלק ב' סימן יט'): "כשהולכים על קברי הצדיקים צריך לזה זכות לאסוף רוחו ונשמתו בקבר, שיהיה כאילו הוא חי", כי אם אין זכות אזי רוחו ונשמתו עולים למעלה לתוך שאר הצדיקים עם כאל זאת אם אדם בא בלב אמת לב נשבר ונדכה ובוכה שם ומתחרט על כל עוונותיו אזי הוא ממשיך את הצדיק חזרה והצדיק מעלה את תפילתו, ולכן הוא דבר גדול מאוד לבוא בכל פעם אל קברי הצדיקים ולשפוך שיח ותפילה אליו יתברך, בזכות הצדיק הקדוש הנמצא שם, ובמקום גניזת הצדיק שם שורה אוויר הנח והזך, והתפילה מתקבלת שם בקלות.
וזה העניין שאנשי שלומנו היקרים חסידי ברסלב רגילים מאוד לילך להשתטח על קברי הצדיקים כי מוהרנ"ת ז"ל הירבה לדבר מעניין מעלת הזוכה לבוא להשתטח על קברי צדיקים, ובוודאי מי שזוכה לבוא אל ציון רביז"ל אין למעלה מזה, כי בפירוש ביקש אותנו רביז"ל בחייו הקדושים שאחרי ההסתלקות שלו נהיה רגילים לבוא אל ציונו הקדוש, ויהיה לו נחת רוח גדול מזה, ולכן בכל פעם אנשי שלומנו היקרים חסידי ברסלב רגילים לנסוע לציון רביז"ל וכשנמצאים בארץ ישראל הולכים אל קברי הצדיקים של התנאים הטמונים בארץ ישראל, כי זכות הצדיקים עולה על הכל, ואמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהן, ואמרו בזוהר (תצוה קפו.) צדיקא אף על גב דאתפטר מהאי עלמא לא אסתלק ולא אתאביד מכלהו עלמין דהא בכולהו עלמין אשתכח יתיר מחיוהי. דבחיוהי אשתכח בהאי עלמא בלחודוי ולבתר אשתכח בתלת עלמין וזמין לגבייהו דכתיב (שיר השירים א') "עלמות אהבוך", אל תקרי עלמות אלא עולמות זכאה חולקהון.
וזה סוד הצלחת אנשי שלומנו היקרים הגרים ביבנאל שגרים בגליל התחתון, לא רחוק מהציון הקדוש של רבי עקיבא, ושל רבי מאיר בעל הנס, ושאר תנאים, והם מאוד רגילים לבוא בכל פעם על קברי הצדיקים, בפרט במירון אצל התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, וכן יש קביעות שנוסעים תלמידי הישיבה מיד פעם להשתטח על קברי הצדיקים, וגם הנשים נוסעות בקביעות בכל ערב ראש חודש ובחמשה עשר בחודש אל קברי צדיקים, ומתפללים שם עבורם ועבור הצלחת הקהילה ולא בחינם שכל כך מצליחים בקהילה בכל התחומים, כי אם מרבים בתפילה על קברי הצדיקים בוודאי ממשיכים ישועות, וכן יוצאים מידי פעם התלמידים מהתלמוד תורה עם רבותיהם להתפלל על קברי הצדיקים שיגן על זכות אלו שעוזרים להם ללמוד תורה, ובזכות הבל פיהם שאין בהם חטא בוודאי נמשכים ישועות לכל התורמים לתלמוד תורה ולבית ספר לבנות כי העולם כולו עומד רק על זכות הבל תינוקות של בית רבן.