זכיתי להיות בחודש אב תשפ"א ביבנאל להתחזק וליהנות מאווירה דקדושה הנמצאת במקום. מטבע הדברים פוגש אני אנשים רבים הבאים מכל רחבי הארץ לפוש ביבנאל ולשמוע סיפורי ישועות אודות הציון של הצדיק.
ערב אחד ביותו בציון, שוחחתי עם מספר בחורי ישיבה ליטאים ששאלו אותי. מדוע דווקא מוהרא"ש?
מדוע דווקא הציון שלו היא סגולה למציאת השידוך?
בסייעתא דשמיא בלומדי בסדר הלימוד שלי "אשר בנחל" מצאתי מכתב של הצדיק העונה על שאלה זו בטוב טעם, וכך כתוב במכתב:
"מה אומר לך! אני בעזרתו יתברך שמו, אהיה מליץ יושר על כל הבחורים וכו', כי לצערי הרב, אני יודע מה שעובר עליהם וכו', ומי הגורם להם וכו', ומה גורם להם וכו'.
לכן אינך צריך לכתוב "מוסר" ו"תוכחה", כי בפרוש גילה לנו רבנו (ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן ח') "שלא כל אחד יכול להוכיח, ולא כל אחד רשאי להוכיח, אף שהיא מצוות עשה של (ויקרא יט, יז): " הוכח תוכיח את עמיתך". כי אם זה לא תוכחה כתוכחתו של משה רבנו, אזי יכולים לקלקל יותר מלתקן, כי יכולים להפיל יותר בנוקבא דתהומה רבה.
לכן כלך מלהוציא כרוזים וקול קורא'ס ותוכחות וכו', כי לא רק שלא תועיל אלא תזיק, ואני שוב אומר לך, יעזור הקדוש ברוך הוא כשאצא מזה העולם, אני אעמוד לפני בית דין של מעלה, ואטען בעבור כל הבחורים והבנות שהיו רווקים ורווקות, ואפילו בעבור האברכים הצעירים וכו',
כי לצערי הרב, אני יודע מה עובר עליהם וממה זה נובע, ומי אשם בדבר.
לכן אל תהיה חכם בעיניך "להוכיח בשער" – כמו שאתה מתבטא, תתחיל להוכיח אותי עכשיו ולא אותם, אני לוקח על עצמי אחריות, כי יש לי ללמד זכות על כל הבחורים וכו' שבדור הזה, ולכן כלך מדרך זו שאתה רוצה לפרסם וכו'.
השלמות היא רק לחזק לעודד ולשמח, והעיקר לעזור לבני ובנות ישראל, אשר כולם קדושים וטהורים, ורוצים להיות זהירים ורוצים להתחתן וכו', אך אין מי שידאג בעבורם, זה שנים שאני עוסק בזה, ומשתדל לשדך בין בני ובנות ישראל, ולהעמיד בתים יפים לתפארת בית ישראל.
אני מקווה שתבוא לכאן, ואז אסביר לך דברים שאי אפשר להעלותם על פני הכתב.
(אשר בנחל, כרך מג, מכתב ד' תקכג)
הסברתי לבחורי הישיבה הליטאים כי הצדיק מסר נפש כדי להקים בתים בישראל ואף גם לאחר הסתלקותו הקדושה.