כדי להגיע למכתב מסויים, לחץ על תאריך המכתב: |
||
|
||
ארכיון כל המכתבים לנשים » | ||
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר בא ראש חודש שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
הנה אנחנו עכשיו בראש חודש שידוע שראש חודש נתן הקדוש ברוך הוא מתנה להנשים מפני שהן התנגדו לתת את הזהב והתכשיטים שלהם לעשות את העגל, ולכן בראש חודש נשים מוזהרות לא לתפור וכו' וכו', כי זה היום טוב שלהם, ולכן ראוי לך מאד מאד לשמוח על נועם חלקך שאת יודעת מרביז"ל, וכן זכית כבר להיות אצל ציון רביז"ל, אשר אין ערוך אליו, אשר הבטיח לנו הבטחות חזקות כאלו באם נזכה להיות בציונו הקדוש באומן אפילו אם עצמו וגבהו חטאינו ופשעינו וכו', הוא יוציא אותנו מהשאול תחתית ומתחתיו, וצריכים להתחזק בזה באמונת חכמים, כי אם רביז"ל הבטיח עם שתי עדים על זה, ראוי לנו להאמין בזה, ולשמוח עם זה ביותר, ובכלל ידוע שרביז"ל הזהירנו מאד מאד על מדת השמחה, וצריכים למסור את נפשו להיות רק בשמחה, ולכן זה דבר גדול מאד מאד כשנשות אנשי שלומינו מתקבצות מידי פעם לפעם לשמוח יחד ולשמח נשים אחרות, שזה מצוה גדולה מאד מאד לשמח אחרים, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (תענית כ"ב.) רבי ברוקא חוזאה הוה שכיח בשוקא דבי לפט, הוה שכיח אליהו גביה, אמר ליה, איכא בהאי שוקא בר עלמא דאתי? אמר ליה, לא. וכו' אדהכי והכי אתו הנך תרי אתי. אמר ליה: הנך נמי בני עלמא דאתי נינהו. אזל לגבייהו. אמר להו, מאי עובדייכו? אמרו ליה, אינשי בדוחי אנן, מבדחינן עציבי. אי נמי, כי חזינן בי תרי דאית להו תיגרא בהדייהו טרחינן ועבדינן להו שלמא; [רבי ברוקא מעיר חוזאה היה פעם בשוק בעיר לפט, והלך איתו אליהו הנביא, ושאל את אליהו הנביא האם יש בשוק הזה אחד שהוא בן העולם הבא, ענה לו אליהו הנביא לא, ופתאום הם רואים מרחוק באים שני אנשים, אמר לו אליהו הנביא אלו שני האנשים הם בני עולם הבא, ורבי ברוקא היה סקרן, אז הוא רץ אליהם ושאל אותם מה העבודה שלכם? ענו ואמרו אנחנו אנשים שמשמחים ומבדחים בני אדם, אם אנחנו רואים שני בני אדם רבים ביניהם, אנחנו משלימים ביניהם, ואם אנחנו רואים אנשים עצובים, אנחנו משמחים אותם], ולכן אני מאד מאד מבקש אותך שתעשי כל מה שביכולתך רק לשמח את נשות אנשי שלומינו, ולהתקבץ כמה וכמה פעמים במשך השבוע, ואשה תחזק את רעותה וכו' וכו', כי לצערינו הרב עובר על כל אחת ואחת מה שעובר צרות ויסורים ומרירות ומכאובים, עניות ודחקות וכו' וכו', ובהרבה מקומות אין שלום בית אמיתי וכו', ובזה שמוציאין אותן מביתן ומעצמן וכו' וכו', ומביאין אותן אל אולם השמחות ומשמחות אותן, זה המצוה הכי גדולה, כמו שאמר רביז"ל להחיות בר ישראל זה לא דבר פשוט, וזה מאד מאד חשוב בעיניו יתברך מי שזוכה לחזק ולאמץ ולשמח את הזולת, יעזור הקדוש ברוך הוא שתמיד יהיה לנו חלק בזה ואז טוב לנו כל הימים.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בא ב' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתקבלי את השבת בשמחה עצומה, ובזה תלוי כל ההצלחה שלך בששת ימי החול, והס"מ עושה כל מיני פעולות שבעולם להפר מאדם את קדושת שבת, ומכניס בו חלישות הדעת וכו', עגמת נפש וכו', וצער ומחלוקת וכו', דייקא ביום השבת, כדי להפר ולחלל אצלו את יום השבת, ולכן תהי פיקחית ואל תניחי שיפירו לך את השבת קודש, כי אשה ששמחה ועליזה כל השבת, אזי יהיה לה שמחה כל השבוע, והס"מ רק רוצה לקחת מאתנו את השבת, ולכן עלינו לשמוח עם כל הכוחות בשבת קודש, וראוי לכל אשה ואשה שתיטול ידים לסעודה לאכול את השלוש סעודות בשבת, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (שבת קי"ז:) על הפסוק (שמות ט"ז כ"ה) "ויאמר משה אכלוהו היום כי שבת היום להוי"ה היום לא תמצאהו בשדה", יען שכתוב שלוש פעמים היום, אזי מחוייבים לאכול בשבת שלוש סעודות, ואמרו חכמינו הקדושים (שבת קי"ח) כל המקיים שלוש סעודות בשבת ניצול משלוש פורעניות, מחבלו של משיח, ומדינה של גיהנום, וממלחמת גוג ומגוג, שהשלוש פורעניות האלו עוברים על כל אחד ואחד מאתנו כל יום ויום, ועל ידי שנקפיד לאכול את השלוש סעודות בשבת נתפטר מהפורעניות האלו, וזה גם אשה מחוייבת לאכול השלוש סעודות, והיא תנצל מכל מיני פורעניות המצויים בעולם.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר בשלח ד' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז, על אף שעובר עליך מה שעובר משברים וגלים וכו' וכו', אל תתני שהס"מ ישבור אותך, כי על כל אשה ואשה עובר בכל יום קטנות וחלישות הדעת ועגמת נפש וכו' וכו', ורביז"ל לימד אותנו איך שצריכים להתחזק ולצאת מהעצבות ומהמרירות ומהדכאון וכו' וכו', ולבוא לידי שמחה אמיתית, ועיקר העצה להיות באחדות עם שאר נשות אנשי שלומינו, כי רביז"ל רצה מאד מאד שיהיה אחדות בין אנשיו, ואמר (חיי מוהר"ן סימן קפ"ז) קודם שיצא מברסלב לאומן להסתלק שם לעילא ולעילא וכו' וכו', בעת שיצא מפתח הבית לעלות על העגלה, עמד אצל המזוזה והניח ידו על המזוזה, ענה ואמר להציבור שהיו שם, תראו להתקבץ יחד ולהתפלל יחד, כי אם תתפללו בכוונה, תוכלו להמשיך אותי לכאן; רואים מכל זה איך שרצונו של רביז"ל היה שנחזיק את עצמינו ביחד, נתפלל יחד, ונלמוד יחד, וזה היה רצונו חזק שנחזיק את עצמינו ביחד, ואמרו אנשי שלומינו שראו את זה בחוש, שבכל קיבוץ של אנשי שלומינו היקרים שהחזיקו את עצמם ביחד, ותמיד דיברו ביניהם רק את דברי רביז"ל, על ידי זה גדלו והצליחו, וכל זה אמר להגברים שיחזיקו את עצמם ביחד ויתפללו ביחד בבית הכנסת הנקרא על שמו הקדוש, אבל הוא גם התבטא לאנשי שלומינו ואמר להם "מדוע אתם לא עושים את נשותיכם לחסידות"? כי הוא רצה שגם הנשים יהיו מקושרות אליו, ואני בטוח שזכית כבר להיות אצל ציון רביז"ל באומן, והרגשת את טעם רביז"ל, כי כל אשה שזוכה להיות אצל ציון רביז"ל באומן, מרגישה שמה התעוררות נורא ונפלא מאד שאי אפשר להסביר את זה לאף אחד.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר בשלח ה' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי כל מיני מאמצים שבעולם להתחזק ולא להשבר משום דבר, כי גדול אדונינו ורב להושיע, ועל כל אחד עובר מה שעובר וכו' וכו', סבל וכו', עגמת נפש וכו', צער ומכאובים וכו', ואשרי האשה שיכולה להפוך את כל מה שעובר עליה לשמחה עצומה, והיא גורמת על ידי זה נחת רוח גדול להקדוש ברוך הוא, כי אצלו יתברך מאד מאד חשוב כשבר ישראל מהפך את החושך לאור גדול, וכמובא (זוהר הקדמה ד.) שכל יום יוצא בת קול מהשמים ואומרת, "מאן מנכון די חשוכא מהפכן לנהורא, וטעמין מרירא למתקא, עד לא ייתון הכא. מאן מנכון דמחכאן בכל יומא לנהורא דנהיר וכו' מאן דלא מצפה דא בכל יומא בההוא עלמא, לית ליה חולקא הכא"; [מי מכם יכול להפוך את החושך לאור ואת המרירות למתיקות עד שלא יבא לעולם הבא וכו', מי מכם שמחכה בכל יום לאור הגנוז שיתגלה בעולם וכו', מי שלא יכול להראות את זה בעולם הזה, אין לו חלק בעולם הבא] מכל זה רואים מעלת האדם שאפילו שעובר עליו כל מיני חשכות ומרירות וכו' וכו', אף על פי כן הכל הוא מהפך לטובה, אין לתאר ואין לשער מעלתו בשמים, ולכן אני מאד מבקש אותך ראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז רק להיות בשמחה, ואף שאני יודע שזה בא לך מאד מאד קשה מרוב הצער והיסורים שאת סובלת ממך בעצמך וכו', ומבעלך וכו', ומהילדים וכו', ומהשכנות וכו', עם כל זאת את מוכרחה להתחזק בכל מיני אופנים שבעולם רק להיות בשמחה, כי השמחה הוא רפואה בין בגשמי בין ברוחני, ועל זה הס"מ אורב מאד מאד שאדם לא יהיה בשמחה, וגורם לו כל מיני צער ויסורים ומרירות ומכאובים וכו' וכו', העיקר הוא מפחד שאדם יהיה בשמחה, ולכן הזהירנו רביז"ל על שמחה יותר מהכל, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, ולהתגבר להרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כוחו, כי כל החולאות הבאים על האשה כולם באים רק מחמת קלקול השמחה, ולכן צריכים למסור את נפשו בשביל להיות תמיד בשמחה, וחכמינו הקדושים אמרו (תנחומא שמיני) לפי שאין השמחה ממתנת לאדם לא כל מי ששמח היום שמח למחר ולא כל מי שמיצר היום מיצר למחר לפי שאין השמחה ממתנת לאדם; ולכן יעזור הקדוש ברוך הוא שתמיד יהיה השמחה מצויה אצלך, כי אין טוב מזה, ועל ידי שמחה מתרחב הלב ויכולים אחר כך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, ולספר לפניו יתברך את כל אשר עם לבבה בתמימות ובפשיטות גמור, כי מה שאין האשה מתחזקת לדבר אל הקדוש ברוך הוא, הוא מפני שנופלת על לבה עצבות ומרירות ודכאון, אבל תיכף ומיד שמכריחה את עצמה להיות בשמחה, אזי נפתח לבה לדבר אל הקדוש ברוך הוא.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר בשלח ו' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, להאמין שיש בורא כל עלמים שהוא מחייה ומהווה ומקיים את כל הבריאה כולה, וכל דקה ושניה הקדוש ברוך הוא מחדש את כל העולמות, וזה מה שמחדיר בנו רביז"ל שנזכה להבין ולהאמין בחידוש העולם איך שהקדוש ברוך הוא מחדש את עולמו בכל יום בכל שעה ובכל רגע ממש, ועל זה אמרו חכמינו הקדושים (אבות פרק ב') איזהו חכם הרואה את הנולד; ופירשו תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זי"ע שעיקר החכמה לראות איך שהקדוש ברוך הוא מוליד את כל הבריאה כולה כל יום וכל שעה וכל רגע מחדש, ודייקא על ידי זה זוכים להתחזק, ורביז"ל הזהירנו על דבר זה מאד מאד להתחדש בכל פעם, וצעק (שיחות הר"ן סימן נ"א) זקן אינו טוב כלל, היינו להיות חסיד זקן וכו', אלא בכל פעם להתחיל מחדש, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ב) שגם בהתקרבות אל הצדיק צריך להיות בכל פעם התקרבות חדשה, ושלא יחשוב שהוא כבר מקורב עכשיו, כי אסור להתיישן חס ושלום, אלא להתחיל בכל פעם מחדש, ולכן אני מאד מבקש אותך שתקחי את עצמך בידיך ולהתחדש ולא ליפול בשום יאוש ומרירות ודכאון, על אף שעובר עליך מה שעובר, ראוי לך להתחזק ביתר שאת ביתר עוז בשמחה עצומה, וכן לשמח נשים אחרות שזה המצוה הכי גדולה, ועל אף שאני חוזר על זה פעמים אין מספר, אבל זה לא מספיק, כי הס"מ נקרא (קהלת ד' י"ג) "מלך זקן וכסיל", הוא רוצה למלוך על האדם, ולעשות אותו זקן כאילו הזקין במעשיו הרעים וכבר אף פעם לא יוכל לצאת מזה, ועושה את האדם כסיל וטיפש שיתייאש מהחיים שלו, ועל זה בא רביז"ל וצעק (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל, אין דבר כזה להתייאש, אדם צריך לעשות התחלה חדשה בכל יום בכל שעה ובכל רגע, כי הקדוש ברוך הוא מנהיג את עולמו בחסד וברחמים בצדק ובמשפט, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה; שאדם לא מקבל מכה קטנה באצבע קטנה אם לא מכריזין על זה קודם מלמעלה, ולכן אני מאד מבקש אותך שתראי להתחדש בכל מיני אופנים שבעולם, והעיקר שתהי בצוותא חדא עם נשות אנשי שלומינו, ותראי שהכל יסתדר על צד הכי טוב.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר בשלח ז' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזקי בכל מיני אופנים שבעולם, ותרחקי מעצמך את כל הקנאות והשנאות שהס"מ מדביק בכל אשה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (מגילה י"ג) אין אשה מתקנאה אלא בירך חברתה, וכל אשה חושבת שאצל הזולת הולך לה יותר טוב, ובאמת זה טעות מאד מאד גדולה, כי אין אשה שלא תעבור עליה איזה משבר בחייה, ועיקר גדולת האשה שיכולה להפוך את הכל לשמחה ולא להשבר משום דבר, אדרבה שהיא תחזק גם את אחרות, שזה המצוה הכי גדולה.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר בשלח ח' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתקחי את עצמך בידיך, ורק תשתדלי מאד מאד לשמוח, כי אין לתאר ואין לשער את גודל הזכות של אשה שתמיד שמחה ועליזה, ורביז"ל מאד הקפיד על אנשי שלומינו והזהיר אותנו להיות בשמחה, ובפירוש אמר (ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלוקיו, כי שמחת המצוה מראה את טוהר הלב של האדם, שכוונתו לעשות רצונו יתברך באמת בלי שום חשבונות פרטיים, ולכן שמחה זה המדריגה הכי עליונה שרק יכול להיות, ומי שרוצה להגיע לאיזה דרגא בעולם, היינו שיהיה לו אמונה ברורה ומזוככת שזה המדריגה הכי גדולה, עליו לעשות כל מיני פעולות רק להיות בשמחה, והאריז"ל גילה לתלמידו רבי חיים ויטאל ז"ל שהעיקר על ידי שהיה בשמחה בעת קיום המצוות, בזכות זה זכה לכל המדריגות שבעולם, עד גילוי אליהו זכור לטוב שלמד איתו בקביעות, ומוהרנ"ת ז"ל נתן תיקון לאחד מאנשי שלומינו לרקוד כל יום, ואמר מי שיהיה תמיד בשמחה לא יראה פני גיהנום, ולכן תעשי כל מיני פעולות שבעולם רק להתחזק ולהיות בשמחה עצומה, ושום דבר שלא יוכל לשבור אותך, והרגילי את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו והבן אל אביו, שזה המתנה שקיבלנו מרביז"ל, ואנחנו צריכים להחזיק את המתנה הזו מאד מאד יקרה, כי כשבר ישראל נמצא בעת צרה וכו', אל מי פונה? רק אל הקדוש ברוך הוא, כי (תהילים ס' י"ג) "ושוא תשועת אדם", וכתיב (תהלים קמ"ו ג') "אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה", הוא לא יכול לעזור לעצמו איך הוא יכול לעזור לך? ולכן אין עצה אחרת אלא לברוח אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך כל מה שצריכים, כי רק הוא יתברך יכול לעזור, ואת זה צריכים להחדיר טוב טוב בתוך עצמם, כי רוב בני אדם טועים וחושבים שישועתי תלוי בזה וכו', או בזה וכו', והכל הבל ורעות רוח וכו'.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בשלח ט' שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
השבת הזה הוא שבת מיוחדת שנקרא "שבת שירה" שבו שרים שירה להקדוש ברוך הוא, שיצאנו ממצרים, ועברנו את הים סוף, והקדוש ברוך הוא משפיע עלינו מן, ואת צריכה לדעת שגם הנשים שרו שירה, כמו שכתוב (שמות ט"ו) "ותיקח מרים הנביאה אחות אהרן את התוף בידה ותצאן כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות: ותען להם מרים שירו להוי"ה כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים"; ולכן השבת הזה מיוחדת גם להנשים שהן גם כן צריכות לשיר שירות ותשבחות להקדוש ברוך הוא על הנסים והנפלאות שהוא עשה ועושה איתנו.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר יתרו י"א שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אני מבקש אותך שתראי רק לשמוח, כי השמחה מרחבת את הדעת ומוציא את האדם מכל מיני מרירות וצרות ויסורים וכו' שבדרך כלל בא מדאגות, והדאגות באים מחטאים, כמו שכתוב (תהילים ל"ח) "כי עווני אגיד אדאג מחטאתי" ובזה שזוכים להיות רק בשמחה מתבטל כל העבר הלא כל כך מזהיר מהאדם וכו' וכו', כמו שכתוב (תהילים ק"ד) "אנכי אשמח בהוי"ה יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם", אשרי האשה שיכולה לשמוח ולשמח נשים אחרות אשר זה החסד הכי גדול, כי אין עוד חסד יותר גדול מזה מלהחיות את נשמות ישראל, שזה מאד מאד חשוב בעיניו יתברך, וכמו שסיפרו לנו חכמינו הקדושים (תענית כ"ב.) רבי ברוקא חוזאה הוה שכיח בשוקא דבי לפט, הוה שכיח אליהו גביה, אמר ליה, איכא בהאי שוקא בר עלמא דאתי? אמר ליה, לא. וכו' אדהכי והכי אתו הנך תרי אתי. אמר ליה: הנך נמי בני עלמא דאתי נינהו. אזל לגבייהו. אמר להו, מאי עובדייכו? אמרו ליה, אינשי בדוחי אנן, מבדחינן עציבי. אי נמי, כי חזינן בי תרי דאית להו תיגרא בהדייהו טרחינן ועבדינן להו שלמא; [רבי ברוקא מעיר חוזאה היה פעם בשוק בעיר לפט, והלך איתו אליהו הנביא, ושאל את אליהו הנביא האם יש בשוק הזה אחד שהוא בן העולם הבא, ענה לו אליהו הנביא לא, ופתאום הם רואים מרחוק באים שני אנשים, אמר לו אליהו הנביא אלו שני האנשים הם בני עולם הבא, ורבי ברוקא היה סקרן, אז הוא רץ אליהם ושאל אותם מה העבודה שלכם? ענו ואמרו אנחנו אנשים שמשמחים ומבדחים בני אדם, אם אנחנו רואים שני בני אדם רבים ביניהם, אנחנו משלימים ביניהם, ואם אנחנו רואים אנשים עצובים, אנחנו משמחים אותם].
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר יתרו י"ב שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
מאד מאד אבקש אותך שתהי רק בשמחה, ותעשי כל מיני פעולות שבעולם להיות בשמחה, ותזכרי שענין השמחה שרביז"ל מעורר אותנו יום יום וכו' וכו', זה לא לשכנע אותך אשר כדאי להיות בשמחה וכו', אלא עליך לדעת שזה מצוה גדולה מאד שכלול מכל המצוות להיות בשמחה, כי בזה שאשה שמחה ועליזה על נועם חלקה, אזי היא גורמת יחוד גדול בכל העולמות, וזה הברכה שאומרת בכל יום "שעשני כרצונו", כי היא מוסרת את כל כולה אליו יתברך אשר הברכה הזו מאד מאד חשובה לנשים, ומי יתן שכל אשה כשקמה בבוקר שתגיד את ברכת השחר וקריאת שמע ויותר מזה היא לא מחוייבת, רק ברכת המזון שהיא דאורייתא עליה לברך מתוך הסידור שזה סגולה לפרנסה בנקל, וכן לקרוא קריאת שמע שעל המיטה, שעל ידי זה מוחל הקדוש ברוך הוא את כל העוונות שעשה, כמאמרם ז"ל (ברכות ה.) כל הקורא קריאת שמע על מטתו כאילו אוחז חרב של שתי פיות בידו שנאמר (תהלים קמ"ח) "רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם", ואמרו (שם) כל הקורא קריאת שמע על מטתו מזיקין בדילין הימנו שנאמר (איוב ה' ז') "ובני רשף יגביהו עוף", הרי שלך לפניך מעלת הקורא קריאת שמע שעל המיטה, וזה צריך הן הגבר והן האשה והן הילדים לקרוא קריאת שמע שעל המיטה, ועל ידי זה יהיו שמורים ממזיקים וממשחיתים, מה שקורה היום בעולם דברים מזעזעים מאד מאד וכו' וכו'.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר יתרו י"ג שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל… תחי'
אני מאד מאד מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז, ושום דבר בעולם לא יוכל לשבור אותך, ותעזרי לי בבית התבשיל – אהל אברהם שזה החסד הכי גדול שאנחנו יכולים לעשות עם רעבים וצמאים, וזה הצדקה הכי גדולה, כמאמרם ז"ל (בבא בתרא ט) אין בודקין למזונות, היינו בכל דבר יכולים לרמאות בני אדם וכו', אבל אם בא אחד והוא רעב וצמא, שמה הוא לא יכול לרמאות אותך, כי מי שבאמת רעב או צמא הוא יאכל וישתה, ומי שלא רעב וצמא הוא לא יאכל ולא ישתה, ולכן אין צדקה יותר גדולה מלתת לאכול לרעבים וצמאים, ולכן תעשי כל מה שביכולתך לעזור לי שאוכל להמשיך עם זה כל השנה, ורציתי מאד שבכל עת מצוא תבואי לבית התבשיל – אהל אברהם ולעזור מה שצריכים לעזור, וגודל הזכות הזה אין לתאר ואין לשער כלל.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר יתרו י"ד שבט ה'תשע"ד
שלום רב אל … תחי'
אני מאד מאד מבקש אותך שתראי להצטרף עם נשות אנשי שלומינו שמתקבצות יחד בערבי שמחה, ומשמחות אחת את השניה, וכן להצטרף אל מעשה החסד שעושות אחת עם השניה, כי תהלה לאל אין לנו מה להתבייש עם הקהילה הקדושה שלנו שהיא חממה של אמונה, משום קהילה בעולם, וכן אשמח מאד מאד אם תראי להצטרף עמהן, ולעזור לי שנוכל להחזיק את הקהילה שלנו באותו מתכונת שתיקנתי שיהיה בנוי אך ורק על מדת החסד לעזור להזולת, וכן לשמח את הזולת, אשר אין למעלה מזה.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר יתרו ט"ו שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' היום הוא חמשה עשרה בשבט ראש השנה לאילנות, וצריכים לזכור מה שכתוב (דברים כ' י"ט) "כי האדם עץ השדה", היינו אדם נדמה כמו עץ השדה, הבה נתבונן מה עובר על עץ השדה, בחורף הוא מתייבש לגמרי ולא צומח שום עלים עליו וכו', שדוף לגמרי וכו', וכמעט שלא רואים בו שום חיות וכו', ואחר כך כשמתחיל אביב אזי מתחיל ללבלב וכו', ומתחילים להוציא פירות מתוקים וכו', עם כל זאת עדיין כל מיני יתושים וחרקים למיניהם רוחשים ומתלבשים על הפירות וכו', עם כל זאת העץ נשאר עץ ומוציא פירות נפלאים, ועל אף שעובר עליו בקיץ החום וצריכים לטפל בהם ולנקותם וכו' וכו', ובחורף הוא מתייבש לגמרי ואין בו כלום וכו' וכו', וכך מסתובב במשך השנה, אותו דבר ויותר מזה עובר על כל בן אדם שהוא נדמה לעץ השדה, וכמו שהעץ נשאר עץ ולא נשבר, אלא מחזיק מעמד, כמו כן ויותר מכן צריך אדם לדעת שעובר עליו בחיים כל יום כל מיני משברים וגלים עליות וירידות וכו' וכו', עם כל זאת עליו להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותו, רק צריכים לטפל בעצמו ולהשקות את עצמו עם שמחה, שזה הרפואה לכל, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שגם חכמי הרופאים אמרו שכל המחלות והחלאים רעים באים לאדם רק מחמת חסרון השמחה, כי כשאדם נופל בעצבות ובמרירות ובדכאון, זה הדבר הכי גרוע שרק יכול להיות, ולכן אני מאד מבקש אותך שתראי ללכת כל שבוע לכל הפחות פעמיים בשבוע אל הערבי שמחה רק לרקוד ולשמוח יחד עם כל נשות אנשי שלומינו, ואני רוצה שיעשו הצגות מצחיקות וכו', ולהראות כל מיני משחקים משמחים וכו', כי רביז"ל הזהירנו מאד מאד על מדת השמחה, ואין לתאר ואין לשער את גודל הזכות של זאת שיש לה חלק בלשמח נשים אחרות, כי בדרך כלל הנשים סובלות סבל גדול מאד, הן מבעל קשה וכו', והן מהילדים שיהיו בריאים שהם שובבים וכו', והן משאר דחקות וצרות וכו', ולכן אשרי האשה שיכולה להצחיק נשים אחרות ויכולה להרקיד אותן שיהיו רק שמחות ועליזות, כי זה הגאולה, כי אין עוד דבר יותר חשוב בכל העולמות כמו כשבר ישראל שש ושמח בנקודת יהדותו, וכל זה הלימוד העמוק של ט"ו בשבט שעלינו ללמוד מהאילנות איך שהם מחזיקות מעמד בקיץ ובחורף וכו', ונשארים אילנות מוציאות פירות יפות וטעימים, יעזור הקדוש ברוך הוא שתמיד תבשרי לי בשורות משמחות.
|
||
בעזה"י יום ו' לסדר יתרו ט"ז שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי לשמוח כל השבת קודש, אשר אין למעלה מזה, ואת צריכה לזכור אשר הדלקת נרות לכבוד שבת זה מצוה נדירה שנתנו לנשות ישראל, כמאמרם ז"ל (תנחומא מצורע) מניין שחייב אדם להיות זהיר וזריז בהדלקת הנר בשבת, שנאמר (ישעיה נ"ח) "וקראת לשבת עונג" זו הדלקת הנר בשבת, ולמה נמסרו לאשה, אמר הקדוש ברוך הוא היא כיבתה נרו של עולם, דכתיב (משלי ה') "נר הוי"ה נשמת אדם" לפיכך תשמור הדלקת הנר; ולכן את צריכה מאד מאד להזהר להדליק את הנרות של שבת קודש בזמן הראוי ואני מאד מאד אבקש אותך שבעת הדלקת הנרות תתפללי הרבה עליך ועל בעלך ועל הילדים כי אז הוא עת רצון גדול בשמים לאשה וכל המרבה אז בתפלה נשמע תפלתה ונתקבל בשמים.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר משפטים י"ח שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזקי ביתר שאת ביתר עוז להיות בשמחה עצומה, ואל תקחי את זה בקלות, כי כל הצרות והיסורים והמרירות והדכאון שנופל על אשה זה רק מחמת שהיא לוקחת את מצוות השמחה בקלות, היא חושבת שזה סתם איזה עצה וכו', אבל באמת רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שמצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, רביז"ל לא נותן איזה עצה להיות בשמחה, כדי שלא יהיה בדכאון וכו', אלא אומר בפירוש שזה מצוה שבו כלולים כל המצוות, כי כשבר ישראל שש ושמח בקיום המצוות שציוונו הקדוש ברוך הוא בזה מגלה את טוהר לבבו, כמו שאמר רביז"ל (ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלקיו, ואצלו יתברך שרוי רק השמחה, כמו שכתוב (דברי הימים א' ט"ז) "עוז וחדוה במקומו", ולכן כל אשה שהיא שמחה היא מקיימת את כל המצוות בפעם אחת, כי השמחה זה יסוד מוסד של בר ישראל, כי השמחה ממשכת לאדם אמונה פשוטה בו יתברך, ולכן אשרי האשה שתמיד שמחה ועליזה ומכניסה בבית אוירה של שמחה, ובזה הילדים יגדלו בריאים בנפשם ובשכלם וכו', כי אם האשה לא מתפרצת בבית וכו', ולא מחזיקה את הבית ביד חזקה וכו', אלא באוירה של שמחה, אזי הילדים מצליחים מאד, והכלל ששמחה זה דבר גדול מאד מאד ובפרט להנשים, ולכן תיקנתי שפעמיים בשבוע שיתקבצו כל נשות אנשי שלומינו ויבואו לאולם השמחות לערבי שמחה, ואל יקחו את זה בקלות, ואדרבה אשה תחזק את רעותה לבוא, כי השמחה זה יסוד כל היהדות, ויסוד האדם, כי אם לא שמחים ועליזים אזי יכולים ליפול ביאוש ובעצבות ובמרירות ובדכאון וכו' וכו', וזה יותר גרוע מהכל, ולכן לא בחינם שהזהירנו רביז"ל ביותר על שמחה, ואשה צריכה יותר ויותר להיות שמחה ועליזה מהגבר, כי עליה יש עול גדול מאד בבית, צער עיבור, צער לידה, צער גידול, וכו' וכו', ולכן אשרי האשה שזוכה להיות שמחה ועליזה וגם לשמח את אחרות, שזה מצוה וחסד גדול מאד מאד, ואין עוד חסד יותר גדול מלשמח אשה שעובר עליה משברים וגלים וכו', כי העצבות והמרירות וכו', יכולים להרוג את האדם ולאמלל אותו לגמרי, ולכן ראוי לך לשמוח מאד מאד ולשמח נשים אחרות, וזכרי ששכרך גדול בשמים אם תחזקי ותשמחי עוד אשה.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר משפטים י"ט שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק תמיד במדת השמחה, ותעשי כל מה שביכולתך להתחזק ולא ליפול בדעתך כלל, ותמיד להסתכל על גודל החסדים והרחמים גמורים שעשה ועושה ויעשה עמך הקדוש ברוך הוא, וכתב מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות תפילין הלכה ו' אות ט"ז) כי באמת מי שרוצה להיות יהודי ולהתחזק באמונה פשוטה בו יתברך ולהיות בשמחה עם נקודת יהדותו, הוא צריך להיות גיבור חיל, ולהיות חזק מאד שיהיה לו עזות דקדושה לעמוד כנגד כל מיני מונעים ומסיתים ומעכבים הן מניעות מבחוץ מבני אדם אחרים קרובים ורחוקים, הן מניעות מצד עצמו מה שמחשבותיו מבלבלין אותו הרבה הרבה בכל יום ובכל עת ומחלישים דעתו הרבה ורוצים להפילו בכל עת, וצריך להיות חזק הרבה לעמוד כנגד כולם על פי הדרכים והעצות והתחזקות המובאים בספרי רביז"ל המשיבין את הנפש בשבעה משיבי טעם בכל מיני ירידות שבעולם וכו' וכו', ולכן את צריכה לקחת את עצמך בידיך ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותך, והס"מ יש לו את העצות שלו איך להחליש דעת כל אשה כאילו אבד מנוס ותקוה ממנו, וכאילו כבר אף פעם לא תראה אור בחייה וכו', ובאמת רביז"ל צעק (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל, אין דבר כזה להתייאש אפילו בהמצבים הכי קשים שרק עובר על בני אדם אסור להתייאש, אשרי האשה שחזקה בעזות ועקשנות דקדושה והיא אומרת לעצמה "אני לא אתן שהס"מ יכניס אותי בדכאון וישבור אותי, ולא אתן שאף אחד בעולם לרבות בעלי יוכל להכניס אותי בחלישות הדעת, אני יהיה חזקה באמונה בו יתברך, ואני מאמינה רק בו יתברך, והוא בוודאי לא יעזוב אותי", וזה נקרא עזות דקדושה שאשה לא מפחדת משום דבר בעולם, רק היא מתחזקת ביתר שאת ביתר עוז להיות בשמחה והיא משמחת את עצמה ואת בעלה ואת הילדים ואת החברות שלה בכל מחיר, אבל על זה צריכים עקשנות גדולה מאד מאד, יעזור הקדוש ברוך הוא שתגיעי לזה ויאיר עליך מלך הכבוד בעצמו.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר משפטים כ' שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' אין מילים בפי להסביר לך את גודל הזכות שיש לך שאת נמצאת בקהילה קדושה כזו חממה של אמונה, שכותבות לי נשים שבאו לבקר ביבנאל והן לא יכולות מספיק להתפעל מהקבלת פנים שנשות אנשי שלומינו נתנו להן והאירו להן פנים וכו', וכן את החסד שראו בין נשות אנשי שלומינו שאחת עושה עם השניה, ואני מוכרח להגיד לך שזה חלקי מכל עמלי וזה הנחת רוח הכי גדול שיש לי כשאני שומע מה פעלנו בהקהילה הקדושה שלנו ביבנאל.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר משפטים כ"א שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שלא יחסר לך יום אחד שלא תפגשי כמה מנשות אנשי שלומינו ותדברי איתן ותחזקי אותן, ואף שאת בעצמך צריכה שמחה והתחזקות, עם כל זאת בזה שתעסקי לשמח ולחזק את הזולת, על ידי זה יבוא גם לך שמחה, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קפ"ד) בזה שמחזקים את אחרים, אזי הדיבורים חוזרים אליך, ולכן אל תהי בטלנית למה את צריכה להיות כל כך שבורה ורצוצה ובמרירות ובדכאון וכו' וכו', וידמה לך שאבד מנוס ותקוה ממך, דעי לך שיש לך כוחות הנפש בלתי רגילים, רק תשתמשי עם הכוחות שיש לך, ואז תצליחי לא רק לחזק את עצמך, אלא לחזק גם נשים אחרות, שזה המצוה הכי גדולה, ואין עוד צדקה וחסד יותר גדול מזה שיכולים לשמח נשים אחרות, ולכן אני מאד מבקש אותך שתעשי כל מה שביכולתך לבוא בערבי שמחה שעושות נשות אנשי שלומינו, ומה גם שתוציאי מהבתים נשים קשי יום ולהביא אותן בכח אל הערבי שמחה, כי היא מצוה גדולה לחטוף את היגון והאנחה בתוך השמחה, כמו שגילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ג) כשרואים אחד עצוב או ממורמר או מדוכא, ראוי להכניס אותו בתוך מעגל השמחה, כי שמחה זה עולם החירות, וכשיהיה הגאולה על ידי משיח צדקינו יכניס בעולם את מדת השמחה, ולכן משי"ח אותיות ישמ"ח, כי משיח בן דוד ישמח את כלל נשמות ישראל, ויקויים (תהילים קכ"ו ב') "אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה", ואני מאד מבקש אותך שאל תקחי את זה בקלות, כי זה עבודה קשה שבמקדש לעבוד על עצמך להיות רק בשמחה ולשמח נשים אחרות, ואז אם תזכי להגיע לזה, תהי הכי מאושרת בעולם, ולכן אני מאד מבקש אותך שתעשי חסד עם עצמך ותשתדלי מאד מאד להיות רק בשמחה, וכן לשמח נשים אחרות, ובזה את מקרבת את הגאולה.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר משפטים כ"ב שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתקחי את עצמך בידיך, ותמסרי את נפשך על מדת השמחה, שזה מאד מאד חשוב, ותדעי לך שהס"מ מאד מאד מפחד מאשה שתמיד שמחה ועליזה, ויכולה לשמח את בעלה ואת הילדים שלה, ולכן הוא מתלבש במצוות, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן א') שהיצר הרע מתלבש עצמו במצוות, שאדם חושב שהוא עושה מצוה, ולבסוף זה המלכודת שמפיל אותו בו, ואמר מוהרנ"ת ז"ל שאין עוד התלבשות במצוות כמו שהס"מ מסית את האדם הרי זה מאד מאד חשוב להיות בלב נשבר, ואדם הולך אחריו, ולבסוף זה מלכודת להיות בעצבות ובמרירות ובדכאון, ולכן הזהירנו רביז"ל מאד מאד על שמחה, שאדם צריך כל כך לשמוח עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בו, ותהלה לאל יש בכל אשה המון נקודות טובות, ולכן תראי להחיות את עצמך עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בך, ושום דבר לא יוכל לשבור אותך יהיה מה שיהיה ויהיה איך שיהיה, רק חזקי ואמצי מאד ותרגילי את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וכל מה שאת צריכה תבקשי רק ממנו יתברך, כי רק הוא יכול לעזור לנו, כמו שכתוב (תהילים ס' י"ג) "ושוא תשועת אדם", וכתיב (תהלים קמ"ו ג') "אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה", הוא לא יכול לעזור לעצמו איך הוא יכול לעזור לך? ולכן אין עצה אחרת אלא לברוח אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך כל מה שצריכים, כי רק הוא יתברך יכול לעזור, ואת זה צריכים להחדיר טוב טוב בתוך עצמם, כי רוב בני אדם טועים וחושבים שישועתי תלוי בזה וכו', או בזה וכו', והכל הבל ורעות רוח וכו', כי ישועתינו תלויה רק בידי הקדוש ברוך הוא, וצריכים מאד מאד לשמור מאלו הרשעים המינים והזדים והאפיקורסים העושים ליצנות מכל הקדוש לעם ישראל, מהם צריכים לשמור כמו ששומרים מאש שורף וכו', ומחיה טורפת, כמאמרם ז"ל (עבודה זרה י"ח:) דרש רבי שמעון בן פזי מאי דכתיב (תהלים א' א') "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב", וכי מאחר שלא הלך היכן עמד, ומאחר שלא עמד היכן ישב, ומאחר שלא ישב היכן לץ, אלא לומר לך שאם הלך סופו לעמוד, ואם עמד סופו לישב, ואם ישב סופו ללוץ, ואם לץ עליו הכתוב אומר (משלי ט' י"ב) "אם חכמת חכמת לך ולצת לבדך תשא"; וצריך שתדעי כי הליצנות זה אבי אבות הטומאה, כמאמרם ז"ל (דרך ארץ זוטא פרק ו') תחילת עבירה הרהור הלב, שניה לה ליצנות, זאת אומרת קודם שאדם עושה ליצנות, עשה עבירה חמורה וכו', ולכן צריכים מאד מאד לשמור מכל מיני ליצנות שבעולם, ואמרו חכמינו הקדושים (ירושלמי ברכות פרק ב' הלכה ח') קשה היא הליצנות שתחילתה יסורין וסופה כליה; ולכן אשרי הנשים אפילו שמתקבצות יחד ומפטפטות על דא ועל הא וכו' וכו', אבל אף פעם לא מתלוצצות מכל דבר ששייך לקדושה, כגון צניעות שזה היסוד להאשה ביהדות, אשרי הנשים שתמיד מתחזקות יחד, ודעי לך שליצנות זה רק אם מתלוצצים חס ושלום אחת על השניה, זה עוון חמור מאד מאד, או שמתלוצצים מהתורה והמצוות או ממנהגי ישראל, זה אבי אבות הטומאה, ותהלה לאל יכולים לשמח את עצמם עם כל מה שרק רוצים.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר משפטים כ"ג שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' ראי להיות שמחה ועליזה כל השבת, ותשתדלי שבבית ישרה בשבת אוירה של שמחה ורגיעה ומנוחה, שזה עיקר יופי השבת שנתן לנו הקדוש ברוך הוא מתנה, כמאמרם ז"ל (שבת י:) אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה ואני מבקש ליתנה לישראל לך והודיעם; ומובא בספרים הקדושים שבכל ערב שבת זכי הנפש שומעים איך שמשה רבינו מודיע לכל בר ישראל שהנה שבת באה, שבת באה, וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ו) שמשה רבינו נמצא בכל אבר של בר ישראל, ומעורר אותו לקיים את המצוות שהם כנגד האבר הזה, ולכן תראי רק לשמוח כל השבת, ולשמח את הבית, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות של הבית ששמח כל השבת.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר תרומה כ"ה שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם רק להתחזק, כי העיקר בזה העולם הוא התחזקות, כי מוכרחים להתחזק בכל מיני אופנים שבעולם, כי הס"מ שובר את כל אחד ואחד, והעיקר שרוצה להפיל אותו בעצבות ובמרה שחורה, ועל ידי זה הוא תופס אותו במצודתו, ולכן אשרי האשה שזוכה להתחזק בעצמה, וכן זוכה לחזק נשים אחרות, שזה המצוה הכי גדולה.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר תרומה כ"ו שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזקי בכל הכוחות רק להיות בשמחה, ואל תניחי את העצבות אצלך כרגע, שזה אבי אבות הטומאה, הס"מ יניח לך את הכל אבל רק לא להיות בשמחה, כי יודע תיכף ומיד כשבר ישראל בשמחה, אין לו כבר מה לעשות אצל האדם הזה, ולכן תעשי כל מה שביכולתך רק להתחזק בשמחה, וכן תחזקי את נשים אחרות להיות בשמחה, אשר את גודל הזכות הזה אי אפשר להסביר כלל.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר תרומה כ"ז שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתהי חזקה באמונה פשוטה בו יתברך, שהוא נמצא ואין בלעדו נמצא, ועל ידי זה תרגילי את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלך, וזה מה שרביז"ל מחדיר בנו שנהיה רגילים לדבר עם הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך כל מה שאנחנו צריכים בין בגשמי בין ברוחני, כי באמת הוא יתברך שומע תפלת כל פה, ורואה את כל מעשינו, ולכן אשה צריכה מאד מאד לשמור על מדת הצניעות שרק בזכותה נגאל, כמאמרם ז"ל (מדרש זוטא רות פרשה ד' סימן י"א) אמר רבי אחא כל הנושא אשה כשרה כאילו קיים כל התורה כולה, מראש ועד סוף, ועליו הוא אומר (תהלים קכ"ח ג') "אשתך כגפן פוריה" וגו', ולפיכך נכתבה "אשת חיל" מאל"ף ועד תי"ו, ואין הדורות נגאלים אלא בזכות נשים צדקניות שבדור, שנאמר (תהלים צ"ה ט') "זכר חסדו ואמונתו לבית ישראל", לבני ישראל לא נאמר אלא לבית ישראל, שזה סובב על הנשים, שבזכות הצניעות והתמימות שלהן הן נקראות "אשת חיל", השירה ששר שלמה המלך, והוא על סדר הא' ב', ומי שזוכה להתחתן עם אשה כשרה כזו שהיא צנועה ותמימה, כאילו קיים את כל התורה כולה, כי אשה שיש לה את התמימות והצניעות, זה החן והיופי שלה, והקדוש ברוך הוא מתפאר עמה, שזה כל השבח ששלמה המלך משבח את האשה (משלי ל"א) "אשת חיל מי ימצא ורחוק מפנינים מכרה, בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר" וכו' וכו', ולכן ראי להתחזק להיות בשמחה עצומה שאת נמצאת בקהילה קדושה חממה של אמונה, ותשמרי מאד לא להתחבר עם איזה אשה פרוצה וכו', אשה שלא הולכת בצניעות, והיא מופקרת וכו', ומנבלת את פיה וכו', ממנה תתרחקי כמו שמתרחקים מאש שורפת, כי היא השטן בעצמה וכו', ולכן צריכים לברוח מנשים קלות דעת שבקלות יכולים להוריד מהיראת שמים.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר תרומה כ"ח שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתרגילי את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות של אשה שבאה אל הקדוש ברוך הוא עם הבעיות שלה וכו', ושופכת את כל לבה אליו יתברך, זה גורם נחת רוח להקדוש ברוך הוא, שעדיין לא עלתה נחת רוח כזו מימות עולם, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ה), ולכן אל תהי בטלנית, את רק צריכה לצאת קצת בחוץ ולטייל ולדבר עם הקדוש ברוך הוא, ולספר לו כל מה שעובר עליך, וזה יקל ממך כל מה שאת סוחבת בלבך וכו', כי השיחה בינו לבין קונו זה מוציא מהאדם את המרירות והדכאון וכו', שנכנס בו, ומקשר את נשמתו אליו יתברך, ולכן את צריכה כל כך לשמוח שאת יודעת מרבי נורא כזה, רבי נפלא כזה שמחזק אותנו מה עושים בעת צרה וכו', ולכן תתחילי להשתמש עם הנשק הזה שזה הדיבור שלך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, שזה הנשק של עם ישראל, כמאמרם ז"ל (מדרש תהלים קמ"ט) פיהם של ישראל חרבם, שנאמר (תהלים קמ"ט) "וחרב פיפיות בידם"; זה עצה כל כך קלה וכל כך פשוטה, צריכים רק לפתוח את הפה ולדבר אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך כל מה שצריכים, ואם תהי עקשנית מדי יום ביום לבוא אל הקדוש ברוך הוא ולבקש מה שאת צריכה, תראי נסים נגלים שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא, הבעיה היא שיש נשים קלות דעת וכו', שאין להן בכלל יראת שמים וכו', שזה נובע שאין להן שום גדרי הצניעות וכו', והן מקררות אותך וכו', ולכן תראי להתחבר רק עם נשים יראות שמים שמדברות תמיד מהקדוש ברוך הוא, רק עמן תתחברי שהן נשות אנשי שלומינו מקהילתינו הקדושה, שהן נשים בעלי חסד, ובעלי צדקה, יעזור הקדוש ברוך הוא שהדיבורים האלו שאני מבקש אותך יכנס בתוך לבך, ואז תראי ישועות גדולות שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר תרומה כ"ט שבט ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזקי להתחבר יחד עם נשות אנשי שלומינו, כי האחדות והאהבה שיהיה ביניכן זה מה שבונה את הקהילה שלנו, ותהלה לאל הקמתי קהילה קדושה כזו חממה של אמונה שאין לנו להתבייש משום קהילה בעולם, ולכן ראי לעשות כל מיני פעולות שבעולם להתאחד עם נשות אנשי שלומינו, ולשמוח יחד, כי מעלת האחדות שיש בין הנשים, זה אין לתאר ואין לשער כלל, וצריכים להוציא מעצמה את מדת הקנאה, כי ביותר נמצא המדה המגונה הזו אצל נשים, כמאמרם ז"ל (מגילה י"ג) אין אשה מתקנאה אלא בירך חברתה, השלימות של האשה שתהיה כל כך חזקה עם בטחון עצמי, שהיא לא תצטרך לקנאות באף אחת, אדרבה שתוכל להשפיע גם בחברתה אמונה פשוטה בו יתברך, ותמיד שתדבר ממנו יתברך שאין עוד דבר יותר גדול מזה, וכל הברכות באים רק בזכות דיבורי אמונה, כמו שאמר החכם מכל אדם (משלי כ"ח) "איש אמונות רב ברכות", ולכן תתחזקי מאד באמונה פשוטה בו יתברך, וכל מה שאת צריכה תבקשי רק ממנו יתברך, והוא בוודאי לא יעזוב אותך, ועלינו לשמוח כל כך שאנחנו יודעים מרבי אמת כזה, רבי שפותח לנו את העינים לראות בגדולת הבורא יתברך שמו, ופותח את פינו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, שזה השמחה הכי גדולה שראוי לנו לשמוח שאנחנו מקורבים אל צדיק כזה שלא נותן לנו מנוח, אלא יום יום מחזק אותנו, מעודד ומשמח אותנו, בונה את הבטחון עצמי שלנו, טוב להודות להקדוש ברוך הוא על כל החסד חינם שעשה עמנו.
|