בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש פרשת בהעלותך בא"י ונשא בחו"ל ה'תשפ"ב.
לכבוד אנ"ש היקרים הנשארו והנשארים נאמנים לאאדמו"ר זי"ע.
אנחנו יצאנו עכשיו מהחג הקדוש חג שבועות, וקיבלנו את התורה מחדש, על כן אל תהיו בטלנים, תעשו עכשיו התחלה חדשה, לקבוע עיתים לתורה, כמו שרבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ד) שֶׁזֶּהוּ מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁשּׁוֹאֲלִין אֶת הָאָדָם: קָבַעְתָּ עִתִּים לַתּוֹרָה? קֶבַע הוּא לְשׁוֹן גְּזֵלָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְקָבַע אֶת קבְעֵיהֶם נָפֶשׁ" הַיְנוּ שֶׁשּׁוֹאֲלִין אֶת הָאָדָם, אִם גָּזַל מִן הַזְּמַן שֶׁהוּא טָרוּד בַּעֲסָקָיו אִם גָּזַלְתָּ מֵהֶן עִתִּים לַתּוֹרָה, כִּי צָרִיך הָאָדָם לַחֲטף וְלִגְזל עִתִּים לַתּוֹרָה מִתּוֹך הַטִּרְדָּא וְהָעֵסֶק. ורבינו אמר (שיחות הר"ן סימן י"ט) וְאָמַר: שֶׁאֲפִלּוּ אוֹתָן הָאֲנָשִׁים הָרְחוֹקִים מִן הַקְּדֻשָּׁה מְאֹד, שֶׁנִּלְכְּדוּ בִּמְצוּדָה רָעָה עַד שֶׁרְגִילִין בַּעֲבֵרוֹת ח"ו, רַחֲמָנָא לִצְלָן רַחֲמָנָא לִשֵׁזְבָן, אַף־עַל־פִּי־כֵן הַכֹּחַ שֶׁל הַתּוֹרָה גָּדוֹל כָּל־כָּךְ עַד שֶׁיְּכוֹלָה לְהוֹצִיא אוֹתָם מִן הָעֲבֵרוֹת שֶׁרְגִילִין בָּהֶם ח"ו. וְאִם יַעֲשׂוּ לָהֶם חֹק קָבוּעַ וְחִיּוּב חָזָק לִלְמֹד בְּכָל יוֹם וָיוֹם כָּךְ וְכָךְ יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה בְּוַדַּאי יִזְכּוּ לָצֵאת מִמְּצוּדָתָם הָרָעָה, עַל יְדֵי הַתּוֹרָה, כִּי כֹּחַ הַתּוֹרָה גָּדוֹל מְאֹד, רואים מזה כוח התורה הקדושה, כי כך-וכך ביותר הולך על לימוד משניות, שמשנה אותיות נשמה, משנה אותיות משנה, שמשנה את הטבע של האדם לגמרי, וה'עלית מ'ן ש'אול נ'פשי ר"ת משנה, וכן לימוד שולחן ערוך שרבינו כל כך הקפיד על לימוד שולחן ערוך, כמו שרבינו אומר (שיחות הר"ן סימן כ"ט) בלי לימוד שולחן ערוך אדם לא יודע, מה כן מותר ומה אסור, מה אני צריך לעשות, ומה אסור לי לעשות, שהילדים שואלים, אבא זה מותר? זה אסור? איזה בושה מכסה אותו, שהוא לא יודע מה לענות, ואיזה סיפוק זה נותן לו, שהוא כן יודע לענות, ואם קשה השולחן ערוך הגדול, על כל פנים תלמדו קיצורי הלכות, קיצור שולחן ערוך וכו', ילקוט יוסף וכו', ואם יש שאלה צריכים לשאול דיין מורה צדק, ולא להתבייש כלל, כמו שחז"ל אומרים (אבות ב') ולא הביישן למד, ועל כולם צריכים ללמוד גמרא, תלמוד בבלי, שחז"ל אומרים (סנהדרין כ"ד) מאי בבל א"ר יוחנן בלולה במקרא, בלולה במשנה, בלולה בתלמוד בש"ס, ואאדמו"ר זי"ע אמר שהס"מ יניח לך לעשות הכל, רק לא ללמוד גמרא, כי מגמרא הוא מאד מפחד, זה השם שלו, ס'יום מ'סכת א'ין ל'עשות, וגמרא היא גם כן ר"ת ג'בריאל, מ'יכאל, א'ריאל, ר'פאל, כי הם הד' מלאכים ששומרים את האדם, בפרט מי שלומד גמרא, ויש היום גמרות עם נקודות, עם פירושים קלים, ואם זה גם קשה לך, אז תגיד את הדף כמו שהוא, ואשרי ואשרי מי שזוכה ללמוד את הדף היומי, שברוך הוא וברוך שמו, אלפי ורבבות יהודים לומדים אותו דף בכל יום, ואאדמו"ר זי"ע בעצמו למד את הדף היומי בכל יום, עד יומו האחרון, והתורה הקדושה מרגיעה את האדם, ונותן סיפוק וחיות ותקווה ושמירה לאדם.
השבוע יש לנו פרשת בהעלותך את המנורה, מול המנורה יאירו שבעת הנרות, ורבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"א), וְהֵן הֵן שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת כִּי פֶּה וּתְרֵין נֻקְבָּא חֹטְמָא וּתְרֵין עַיְנִין וּתְרֵין אֻדְנִין הֵם בְּחִינַת שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת 'וּמְנַרְתָּא דָּא רֵישָׁא' הַיְנוּ הַמּחַ וּפְנֵי הַמְּנוֹרָה הַיְנוּ שֶׁפַע אֱלקִי הַנַּ"ל. ובפרט שעומדים עכשיו בימי הקיץ שצריכים לשמור מאד את העיניים, עד שאומרים חז"ל (ירושלמי ברכות א"ה) ליבא ועינא תרין סרסורי דחטאה, אמר הקדוש ברוך הוא יהבאת לי ליבא ועינא, אנא יודע דאתה לי, וכן אומרים חז"ל במדרש רבה מה ראה הקדוש ברוך הוא לשאול מישראל הלב והעיניים שיהיו אחריו, לפי שהעבירה תלויה בהם, והעיקר הקדושה תלוי בעיניים, ואאדמו"ר זי"ע אמר שיש אנשים שכל כך נכנסו בזה התאווה עד שפשוט משגע אותם, וכל אישה שעוברת ברחוב הוא מוכרח להסתכל עליה ואחריה, מה יש לך? זה פשוט נכנס בשיגעון, ורבינו אמר (שיחות הר"ן סימן שג) פַּעַם אַחַת דִּבֵּר עִמִּי מֵעִנְיַן מִאוּס תַּאֲוָה הַיָּדוּעַ. וְאָמַר אָז: מִי שֶׁמְּהַרְהֵר בְּהִרְהוּרֵי נִאוּף הוּא שׁוֹטֶה. כִּי הֲלֹא אֲפִלּוּ אִישׁ פָּשׁוּט שֶׁקּוֹרִין 'בַּעַל הַבַּיִת' הוּא גַּם כֵּן אֵינוֹ חָפֵץ שֶׁיִּהְיֶה נִתְפָּס ח"ו בְּעִנְיָן זֶה. אֲפִלּוּ אִם אֵינוֹ יְרֵא חֵטְא כְּלָל, עַל כָּל פָּנִים בְּוַדַּאי אֵינוֹ רוֹצֶה שֶׁיִּהְיֶה לוֹ בִּזָּיוֹן בָּזֶה שֶׁיִּתְפְּסוּ אוֹתוֹ עִם אִשָּׁה אַחֶרֶת. וְאִם כֵּן לָמָּה לוֹ לְהַרְהֵר וּלְצַעֵר נַפְשׁוֹ בְּחִנָּם?! על כן תראו לעשות כל מיני מאמצים לשמור על העיניים, ואין אתם יכולים לתאר איזה נחת רוח גדול זה עושה בשמים, אם אתה זוכה פעם אחת לעצור את העיניים שלך ולא מסתכל איפה שאתה לא צריך להסתכל, ואשרי ואשרי מי שזוכה עוד ועוד פעם לשמור על העיניים, לא מסתכל חוץ מהד' אמות שלו, אף שמתחילה זה מאד קשה, כי אדם רגיל להפקיר את העיניים ולהסתכל בכל מקום איפה שבא לו, אבל אחר כך ההרגל נעשה טבע, ואאדמו"ר זי"ע חיבר כמה וכמה ספרים וקונטרסים על עניין שמירת העיניים, תראו ללמוד ולחזור בהם, ואז תדעו את הדרך אשר תלך בם. ואשרי ואשרי מי שיכול להפיץ את זה, בין שכבות עם ישראל.
תראו לחזק את עצמכם בכלל, ובפרט, ובפרטי פרטיות, ברוך הוא וברוך שמו, יש לנו נאמני מוהרא"ש, קהילה ומוסדות לתפארת, מי שמסתכל בעין אמת – תלמוד תורה "ילדי חן" – שמגדלים ילדים על טהרת הקודש, ומגדלים ילדים על ברכי האמונה, אמונה בהקדוש ברוך הוא, אמונה בצדיק שלנו אאדמו"ר זי"ע, מדברים ממוהרא"ש, ומספרים ממוהרא"ש, ומכניסים בילדים שהצדיק שלנו זה רק מוהרא"ש, ברוך הוא וברוך שמו, וכן בבית ספר "בית פייגא" מכניסים את הצדיק שלנו, מוהרא"ש, ברוך הוא וברוך שמו שאין לנו שום שייכות לס"מ ימ"ש, שכל כך עשה רשעות ואכזריות והתאכזר נגד הקהילה שלנו, והילדים שלנו בכלל, ונגד אאדמו"ר זי"ע בפרט, עם רשעות והלשנות ורדיפות ימים ושנים, אין כאן המקום להאריך, ויכולים לכתוב ספרים שלמים על כל מה שעברנו פה ביבנאל, וללכת להתחבר איתו, ולהעביר ולהפקיר בנות של הצדיק, מה שרובם ככולם נולדו בזכות הצדיק, לס"מ ימ"ש, ולהכניס בהם לימודים שזה היפך לגמרי מה שלמדנו מהצדיק שלנו, מה שאאדמו"ר זי"ע לימד אותנו כל השנים, הכל בשביל אינטרסים אישיים, זה אומר דרשני? ולא בחינם הלך הזרזיר אצל העורב, וצריכים לבדוק אם זה מצד הקדושה, ולא נפקא מינא כמה הצגות יעשו, וכמה תחפושות יחפשו את עצמם, זה לא ישנה את המציאות, כי אאדמו"ר זי"ע הקפיד שלא יהיה לנו שום שייכות אל הס"מ, ואמר שאפילו אלו שיש להם קשר להס"מ אסור שיהיה לנו שום שייכות איתם, ופה בריש גלי להזדהות עם הס"מ ימ"ש, ועוד להשתמש בשם מוהרא"ש כשטוב להם, זה בוודאי אומר דרשני? זה כואב מאד, אבל הכל בשביל הבחירה והניסיון, וכן יש לנו סמינר "בית מלכה" לתפארת, וכן ישיבת "בית שלמה" – עם בחורי חמד, בעלי דרך ארץ, בין פורת יוסף בין פורת עלי עין, בחורים שכל הזמן עושים סיומים, זה על ש"ס בבלי, זה על ירושלמי, ולא מדברים כמה וכמה פעמים סיימו שישה סדרי משנה, ושהייתי במנחיכם זכיתי להשתתף בסיום ש"ס שעשה בחור צעיר, וזה מעשים בכל יום, בחורים שעומדים רחוק מכל מיני מכשירים טמאים ומטומאים, ואפילו טלפון אין להם, והכל אמיתי, בתמימות ובפשיטות, כולל "תפארת בנימין" – אברכים שיושבים ולומדים תורה מתוך הדחק, דבקים בצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע, וכן בית התבשיל "אהל אברהם" – שנותנים לאנשים ונשים וילדים לאכול בלי שום תשלום כלל, הכל לשם שמיים וכו' וכו', ועוד דברים טובים שעושה הקהילה כהנא וכהנא, וזה לא דבר שבא מאליו, רק הצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע, מושך בחוטים מלמעלה, וצריכים לדעת וצריכים לחזור שהצדיק שלנו אאדמו"ר זי"ע מוהרא"ש זי"ע חי וקים, כמו שאומרים חז"ל הצדיקים על פי שהם מתים, ימיהם בטלים מן העולם, אבל הם עצמם קיימים, הצדיק נקרא חי, כמו שהס"מ שנא את הצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע כשהיה בגוף הגשמי, יותר שונא אותו עכשיו, ויבוא בכל מיני דרכים, אנשים קרובים, אנשים רחוקים, ואפילו מאלו שקוראים את עצמם תלמידים של הצדיק, העיקר לקרר את האדם מהצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע, כמו שרבינו אמר שחסיד שנפל גרוע ממשומד, אבל נאמני מוהרא"ש זי"ע, הקומץ שנשאר לא יזוז ממה שהצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע לימד אותנו, ונמשיך לפרסם את האור של הצדיק שלנו מוהרא"ש זי"ע, על אף מה שעובר עלינו.
ונזכה כבר לשמוע קול שופר של משיח שבו יבוא ויגאלנו.
המאחל לכם שבת שלום