בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש פרשת כי תצא ה'תשפ"ד
לכבוד אנ"ש היקרים הנשארו ונשארים נאמנים לאאמו"ר זי"ע
אנחנו עומדים בימי חודש אלול שמסוגל מאוד לחזור בתשובה ולחזור אליו יתברך, וזה כל העניין של אלול, שא'ני ל'דודי ו'דודי ל'י, ורבנו אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' תורה פג'): "שעיקר זמן של תשובה באלול כי הם ימי רצון שעלה משה לקבל לוחות אחרונות", כמו שרבנו ז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פז'): "דַּע, שֶׁכַּוָּנַת אֱלוּל הֵם תִּקּוּן לִפְגַם הַבְּרִית כִּי סוֹד כַּוָּנוֹת אֱלוּל הוּא "הַנּוֹתֵן בַּיָּם דָּרֶך" (יְשַׁעְיָה מ"ג) (וְכַמְבאָר בְּכַוָּנַת הָאֲרִ"י זַ"ל) לְהָאִיר בְּחִינַת דֶּרֶך בַּיָּם וְדֶרֶך זֶה נִפְתָּח בְּחֹדֶשׁ אֱלוּל" ורבנו ממשיך שם: "עַיֵּן בַּמַּאֲמָר הַמַּתְחִיל: "וַיּאמֶר ה' אֶל משֶׁה קְרָא אֶת יְהוֹשֻׁעַ [בְּלִקּוּטֵי א סִימָן ו] כִּי שָׁם מְדַבֵּר מִכַּוָּנוֹת אֱלוּל, וְהוּא תִּקּוּן לִפְגַם הַבְּרִית כַּנַּ"ל הַיְנוּ לְעַיֵּן בְּאוֹתוֹ הַמַּאֲמָר וְלִזְכּוֹת לְהָבִין בּוֹ וְלַעֲשׂוֹת עִמּוֹ אֵיזֶה עֲבוֹדָה בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם עַל יְדֵי זֶה יְתַקֵּן פְּגַם הַבְּרִית", חז"ל אומרים (ברכות סא): "אחורי ארי ולא אחורי אישה", כי מזל אב זה ארי ומזל אלול זה בתולה, צריכים לחזור אחר חודש אב, ולא לחכות עד אחר אלול, ומוהרנ"ת ז"ל אמר: "כשבא חודש אלול בוערים ובוערים ולא עושים כלום", אז בא ננצל את הימים הקדושים האלה, ולא להיות אדישים כאילו זה לא משהו שמדבר אלי, ואני איני יכול להתקשר אל זה, ומוהרנ"ת ז"ל אמר את מה שאמר הרבי מברדיטשוב זי"ע, שכשבא יום הכיפורים אפילו הדגים שבים רועדים, אז מוהרנ"ת ז"ל אמר כמה כבר צריך לרעוד כשלא רועדים, כי יום הכיפורים הוא גמר של ארבעים יום של חודש אלול שאז משה רבנו עלה לקבל לוחות אחרונות שהקדוש ברוך הוא נתרצה לעם ישראל, אז ראו לנצל את הימים הקדושים האלה בתורה ובתפילה, ואשרי מי שאומר תיקוני זוהר בימים האלה שמסוגל מאוד לנשמה כמו שרבנו ז"ל אמר (שיחות הר"ן קכז'): "פעם אחד היה מדבר מענין אלול, ואמר שמה שנוהגין לומר תקונים באלול, שהנגון של התקונים וגם מהחלישות הלב שיש לכל אחד אז מחמת שכל אחד מתאחר אז בבית המדרש יותר מרגילותו, מכל זה נעשה דברים עליונים ותקונים גדולים למעלה"; ואחינו בני עדות המזרח אומרים 'סליחות' עכשיו בימי אלול, אז אשרי ואשרי מי שאומר סליחות בכל יום או בכל לילה, שזה מעורר מאוד, הניגונים וכו', ועכשיו שאנחנו עומדים בפרשת כי תצא, שהולכים כבר לצאת משנת ה'תשפ"ד אז צריכים לעשות חשבון הנפש איך עברה לי השנה, ובמה נכנסים בשנה הבאה הבאה עלינו לטובה: תשפ"ה, וכל אחד ואחד מחפש מה יעשה לי טוב, ואיזה דבר ש'אני י'כול ל'התחבר לזה, מה הכי מתאים לי, אז אתה צריך לדעת אחי היקר, מה הכי מתאים לך והכי טוב לך והדבר שאתה יכול ל'התחבר א'ל ז'ה, זה התורה הקדושה, כי אין טוב אלא תורה, כמו שכתוב (משלי ד' ב'): "כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו", חז"ל אומרים (ירושלמי ראש השנה פ"ד ה"ח): "כיון שקיבלתם על תורה, מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם", וכן אמרו חז"ל (עבודה זרה יט): "כל העוסק בתורה הקדוש ברוך הוא עושה לו חפצו", כי אין משהו יותר טוב ויותר מתאים ויכולים ל'התחבר א'ל ז'ה כמו התורה הקדושה, אחי היקר מה הכי טוב לך ומתאים לך ואתה יכול ל'התחבר א'ל ז'ה זה תפילה, להתפלל שחרית מנחה וערבית בפרט להתפלל במניין כמו שאומרים חז"ל (ברכות ח.): "אימתי עת רצון בשעה שהציבור מתפללין", ומי שמתפלל במניין יש לו דבר שבמניין, אחי היקר מה הכי טוב לך והכי מתאים לך, ואתה יכול ל'התחבר א'ל ז'ה, זה המצוות שהקב"ה נתן לנו, ואין אנחנו יכולים לתאר מזה כל מצווה ומצווה, ואיך כל מצווה חשוב בשמים, כמו שאמרו חז"ל (ברכות סג.): "כל המרפה עצמו ממצווה אחת, אין בו כוח לעמוד ביום צרה", וכן אמרו חז"ל (תנחומא תצא): "רמ"ח מצוות עשה יש בתורה כמניין אבריו של אדם, בכל יום ויום צועקים על האדם עשה אותנו שתחייה בזכותנו ותאריך ימים", אחי היקר מה הכי טוב לך, ומה הכי מתאים לך ואתה יכול ל'התחבר א'ל ז'ה – זה שמחה, אנשים שואלים איך אני יכול להיות בשמחה, עוברים כל מיני משברים וגלים בכל יום צרה ובעיה אחרת, עוברים מעצמם עוברים מאחרים, אז אם אדם מכניס את עצמו בתוך האמונה, ויודע שאין שום מציאות מבלעדיו יתברך כלל, ובכל תנועה ותנועה שם נמצא אלופו של עולם, מה שרק עוברים צרות וייסורים חלישות הדעת ועגמת נפש, יש בזה חשבון צדק, ואם אתה לא מבין החשבון של מעלה זאת לא אומרת שאין חשבון, ואם חיים עם חשבון הנפש זוכים לדעת את זה, ואיך זוכים לדעת את זה, אם מרגילים את עצמם לדבר אל הקב"ה, לספר להקב"ה כל מה שמעיק לך ומצער אותך, שזה נקרא התבודדות – שיחה בינו לבין קונו, ואם אדם מרגיל את עצמו לדבר אל הקב"ה אזי לאט לאט מורידים ממנו כל מיני קליפות והסתרות, זוכים לדעת ששום דבר לא נעשה מעצמו, הכל מושגח בהשגחה פרטית, אז זוכים לשמחה אמיתית, כמו שאומר הזוהר הקדוש (במדבר ריט'): "כל חדוותא דישראל דלא משתתפין בה להקב"ה לאו איהי חדווא", ואם בעצם מתבוננים קצת רואים את החסד שהקב"ה עושה עם האדם, שאדם בריא ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו ויכול לנשום, כי כל זמן שלא חסר אצל האדם הבריאות הוא לא יודע איך להעריך את זה, ואצל כל אחד ואחד יש חסדים ורחמים. ומה באמת לא טוב לך ולא מתאים לך, ואתה לא יכול ל'התחבר א'ל ז'ה, אם עושים עבירות רחמנא ליצלן, כמו שרבנו ז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן עב'): כִּי עֲבֵרָה הִיא בְּוַדַּאי בּוּשָׁה גְּדוֹלָה כִּי עֲבֵרָה אֵינָהּ רְאוּיָה כְּלָל לְיִשְׂרָאֵל וּבְוַדַּאי אֵין נָאֶה כְּלָל לְיִשְׂרָאֵל שֶׁיִּהְיֶה לוֹ עֲבֵרָה, חַס וְשָׁלוֹם", כי עבירה מביא רק לעצבות ולדיכאון, אולי לשעה תחשוב שזה מביא לך הנאה ושמחה, אבל לבסוף זה רק יביא אותך לעצבות ולדכאון ולשאול תחתית ומתחתיו, ולהסתכל על כל הכלים הטמאים כלים מכלים שונים, לא יביא לך שום תועלת, רק יפיל אותך יותר ויותר, אולי לפי שעה תחשוב שאתה ממלא את הריקנות שבך, כי אם אדם חי בלי כלום בלי תורה ובלי מצוות בלי תפילה ובלי עבודת השם, ובלי איזה עסק אפילו בגשמיות הוא מרגיש את עצמו חנוק, וזה הולך וחוזר חלילה, מסתכל על הכלים טמאים, זה מרחק אותו מהקב"ה מהתורה והמצוות ומהאנושיות שלו, ואם אדם מרגיש את עצמו רחוק מתורה ומצוות ומהאנושיות שלו, מרגיש ריקנות, אז מחפש למלאות את הריקנות שבו, אשרי ואשרי מי שאין לו שום שייכות לכלים הטמאים האלה, אז בסופו של דבר הוא לא יתחרט לא בעולם הזה ובוודאי לא בעולם הבא, כי הכלים הטמאים האלה מתאימים אולי לגויי הארצות, גוי ערל טמא, שאם לא יהיו עוסקים עם הכלים האלה, הם יכלו לגנוב ולרצוח והיום אפילו אצל הגויים אומרים שזה סם המוות, אבל עם ישראל, עם קדוש, יהודי שומר תורה ומצוות, זה בוודאי לא מתאים הנשמה שלו והחלק אלוק ממעל לא מ'תקשר א'ל ז'ה כלל וכלל.
אנ"ש היקרים נאמני מוהרא"ש תראו לחזק את עצמכם בכל מיני מצבים מה שאתם עוברים בכלל ובפרט ובפרטי פרטיות, ברוך הוא וברוך שמו, תודה לאל שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה, שקיבלנו מבנה חדש בשביל הבית ספר לבנות היקרות שלנו, ורואים באמת מי שעט"ר אאמו"ר מוהרא"ש זי"ע רוצה בקרבתו, ולמי דואג משמי רום, לאלא שלא שכחו ועזבו אותו, ונשארו איתו מקושר ומבוטל לעט"ר אאמו"ר מוהרא"ש זי"ע, בתמימות ובפשיטות, או לאלא שלא זכו לעמוד בניסיון, מכל מיני סיבות? תמשיכו בדרך שלמד אותנו עט"ר מוהרא"ש זי"ע, תחזיקו את עצמכם ביחד, כי עם אחדות יכולים להגיע רחוק מאוד, יכולים לפעול גדולות ונצורות, ואל תסתכלו אם זה הולך, וזה נופל, כי בשביל הבחירה והניסיון הקב"ה נתן לאדם בחירה, אבל נאמני מוהרא"ש תבחרו בחיים, תבחרו בצדיק שלנו עט"ר מוהרא"ש זי"ע, ולא תתחרטו לא בגשמיות ובוודאי לא ברוחניות, ולא כל פעם זה הכמות לפעמים זה האיכות. אבל זה צריכים לדעת מי שרח"ל מזלזל ופוגם בכבוד אאמו"ר זי"ע, בין בכתב ובין בדיבור, בוודאי צריכים לבדוק אם זה מהקדושה, כי לא יימלט אם אחד מדבר ומזלזל ועושה ליצנות מעט"ר מוהרא"ש זי"ע, שזה יהיה מצד הקדושה, אלא זה בוודאי מצד הטומאה בלי שום ספק כלל וכלל.
אנ"ש היקרים, תעשו כל מה שביכולתכם להגיע לרבנו ז"ל על ראש השנה, כי כל אחד שמגיע לראש השנה, יש לו חלק בגאולה העתידה, ורבנו אמר שאפילו אלו האנשים שלא יכול לתקן כל השנה, יכולים לקבל תיקון בראש השנה, והקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה כבר לשמוע קול שופר של משיח שבוא יבוא ויגאלנו גאולת עולם
המאחל לכם כתיבה וחתימה טובה ושבת שלום.
הכותב וחותם