בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש פרשת קרח בא"י (שלח בחו"ל) ה'תשפ"ב.
לכבוד אנ"ש היקרים הנשארו והנשארים נאמנים לאאדמו"ר זי"ע.
ברוך הוא וברוך שמו שמגיע עוד שבת קדוש בזה העולם, וכל זמן שאנחנו פה, בזה העולם, לא יכולים לתאר מה זה שבת קודש, כמו שרבינו אומר (שיחות הר"ן רנד) לְעִנְיַן קְדֻשַּׁת שַׁבָּת, אָמַר: שֶׁשַּׁבָּת דּוֹמָה כְּמוֹ שֶׁיֵּשׁ חֲתֻנָּה גְּדוֹלָה מְאֹד וּשְׂמֵחִים וּמְרַקְּדִים שָׁם הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד בְּשִׂמְחָה וְחֶדְוָה גְּדוֹלָה. וְעוֹמֵד אֶחָד וּמַלְבִּישׁ עַצְמוֹ בִּבְגָדָיו הַיְקָרִים וְרָץ מְהֵרָה וְרוֹצֶה לִכְנֹס וְלִשְׂמֹחַ שָׁם. אֲבָל צְרִיכִים זְכִיָּה, שֶׁיּוּכַל לִרְאוֹתוֹ מִן הַחֲרַכִּים מִתּוֹךְ סֶדֶק קָטָן. וכן שרבינו אומר (שיחות הר"ן קנ"ה) וצריכים להיות בשמחה בשבת, אפילו עם האוכל של שבת והמלבושים של שבת, גַּם הוֹכִיחַ אוֹתָנוּ אָז לְזַמֵּר זְמִירוֹת בְּשַׁבָּת הַרְבֵּה, וְלִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם מוֹנֵעַ מֵאֵיזֶה בְּנֵי אָדָם הַיּוֹשְׁבִים עַל הַשֻּׁלְחָן, שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁאֵין רְצוֹנָם בָּזֶה, רַק לְהִתְחַזֵּק לְזַמֵּר זְמִירוֹת בְּשִׂמְחָה, וּלְהַנְהִיג הַשֻּׁלְחָן כָּל יוֹם הַשַּׁבָּת בְּשִׂמְחָה גְּדוֹלָה, כִּי עִקָּר הוּא הַשִּׂמְחָה בְּשַׁבָּת. רבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן סימן רע"ז) וְדַע שֶׁעִקַּר כְּבוֹד שַׁבָּת הִיא הָאֲכִילָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "אִכְלוּהוּ הַיּוֹם" כִּי אֲכִילַת שַׁבָּת יְקָרָה מְאֹד, כִּי הוּא כֻּלּוֹ אֱלהוּת כֻּלּוֹ קדֶשׁ, וְכַמְבאָר. וְעַל כֵּן מִצְוָה גְּדוֹלָה לְהַרְבּוֹת בִּסְעֻדַּת שַׁבָּת, וְהוּא תִּקּוּן לְחִלּוּל שַׁבָּת כִּי מֵחִלּוּל שַׁבָּת אִי אֶפְשָׁר לִזָּהֵר כִּי בְּקַל אֶפְשָׁר לְהִכָּשֵׁל בְּחִלּוּל שַׁבָּת, חַס וְשָׁלוֹם, וְהַתִּקּוּן הוּא עַל יְדֵי הָאֲכִילָה שֶׁל שַׁבָּת. ולשולחן שבת יש השפעה על כל השבוע, בפרט שיש ילדים בבית, וכל השבוע טרודים על המחייה ועל הכלכלה, ואדם מסובב עם חובות ודאגות וצרות, אז אם יושבים בשבת ושרים זמירות שבת ומדברים מדברי תורה, ומספרים סיפורים של צדיקים, יש היום ברוך השם, ברוך הוא וברוך שמו, הרבה ספרים של סיפורי צדיקים, אז קודם זה גורם קשר פנימי בין האבא לילדים, והילדים אפילו אחר שיגדלו אף פעם לא ישכחו את השולחן שבת של האבא, וכן ישפיעו את זה הלאה על הילדים שלהם, וכן זה נותן לאדם בעצמו סיפוק שברוך השם הוא זוכה לשבת עם הילדים ושואב נחת ותענוג דקדושא, אבל לשאוב נחת ותענוג דקדושא צריכים להכניס בילדים לעשות את השולחן שבת מעניין, עם שירים וסיפורי צדיקים, מכינים את עצמם עם סיפורים, יש היום ברוך השם הרבה סיפורי צדיקים. והכל באווירה של שמחה, לא חס וחלילה ששולחן השבת יהפוך לגיהינום, מריבות וצעקות וכעס, עד שבורחים מן השולחן וכו', ומאומה אין בידו, ומאומה אין בידם. ועל כולם צריכים סייעתא דשמייא, כמו שמספרים על הבאר מים חיים זי"ע, שבשבת היה עם ראש יותר גבוה, ועשה ספר "סידורו של שבת", שמגלה את הקדושה והאור של שבת, ומי שלומד ב"סידורו של שבת", נתעורר הלב אל הקדוש ברוך ואל השבת, ומתחיל להרגיש קדושת השבת, ובכל זאת היה לו בן שלצערו לא שמר את השבת, ועוד בא לפני הבית שלו בחילול שבת, איזה צער זה גרם לצדיק.
והכנתה של שבת מתחילה כבר בערב שבת, שצריכים לראות שהשולחן של שבת, יהיה מוכן כבר מבעוד יום, המפה והנרות, ולא לעזוב הכל על הרגע האחרון, להיכנס ללחצים, שהשטן נמצא בכל בית בערב שבת, ורק רוצה שיכנסו במריבות ולחצים לשבת, פה לא ניקו, פה לא עשו ספונג'ה וכו', ואאדמו"ר זי"ע הקפיד מאד שישמו כבר המפה של שבת והנרות בליל שישי, ביבנאל הוא הקדים את זה עוד יותר, מיום חמישי כבר, וכן שמו כבר בבית המדרש את המפות ביום חמישי, וכן בבית בארצות הברית, בשנה שנתיים האחרונות שלו עלי האדמות, הקפיד שישימו את זה בליל שישי, ופלא שנסתלק לחיי עולמים בליל שישי, ונראה שהרגיש את זה ברוח קודשו, כידוע שזה טובה גדולה לנשמות בעולם העליון, ששמים המפה והנרות מה שיותר מוקדם.
וצריכים לקחת ולהשפיע שמחה על כל השבוע, כי כל השבוע מסתובב סביב השבת, כי יום א' ב' וג' זה שייך לשבת שעברה, ויום ד' ה' וו' שייך לשבת הבאה, כמו שאמר האריז"ל בשער הכוונות. ועיקר השמחה שאנחנו נבראנו מזרע ישראל, ואנחנו העם הנבחר, וזה צריך להיות השמחה הכי גדולה שזכינו להיבראות מעם ישראל, והרבי ה"משה לב" מסאסוב זי"ע שאמר ברכה שלא עשני גוי, שמח ורקד עם זה כל היום, כי אם אנחנו זכינו להיות עם הנבחר, למה לא ננצל את הזכות הזו ללמוד תורה, לקיים את המצוות, כי אורייתא ישראל וקדושא בריך הוא חד הוא, והזוהר הקדוש (פרשת ויקרא) אומר: זכאין אינון ישראל, בכל אתר דאשתכחו קדושא בריך הוא ישתכח עמהון, וקודשא בריך הוא ישתכח בינהון, ומתפאר ביה בישראל הדא הוא דכתיב: "ישראל אשר בך יתפאר", וכן ממשיך הזוהר: (שם) כל מאן דאנשיא במילא דאורייתא ולא בעיא למלא בהון, כאילו אנש לקדושא בריך הוא, כי אורייתא כולא דקדושא בריך הוא הווה. ומקיים את כל המצוות השייך לזמן הזה, כי המצוות הם חלק מהתורה, כי תורה בלא מצוות אינו תורת השם (תיקוני זוהר).
ואדם צריך מאד להיות חזק, כי כל זמן שאדם יודע שאין לו רק את הקדוש ברוך והתורה והמצוות והולך על פי השולחן ערוך, הוא אינו צריך להתפעל מאף אחד, ואדם צריך להכניס בתוך עצמו ששום אדם לא יכול להשפיל אותי או להטריד את מנוחתי, כי לא הניח לו לעשות זאת, אם אחד ציער אותך, מצער אותך, השפיל אותך ומשפיל אותך, ועשה לך כל מיני רשעות שבעולם מה שיכולים, הוא ישלם על זה מחיר יקר, כמו שכתוב: "אדם כי יקריב מכם", מכם זה ר"ת מ'ידה כ'נגד מ'ידה, העולם אינו הפקר, אבל בשביל זה אני לא יעזוב את הקדוש ברוך הוא, לא יזרוק את התורה והמצוות, אני לא יוריד את הצלם אלוקים שלי – הזקן והפאות שלי, כי אדם בא להקדוש ברוך הוא, והולך להקדוש ברוך הוא, אז מה שייך לעזוב את הקדוש ברוך הוא? אם אדם רוצה לחזק אותך, מה טוב ומה נעים, וזה עניין של נקודת החבר, אבל לשבור אותי? לך מאיפה שבאת, אני מספיק שבור ורצוץ, אני לא צריך שתשבור אותי יותר, ורבינו ז"ל סיפר שבא אליו אדם מעולם העליון, התחיל להגיד לו מוסר ולשבור אותו, אז רבינו ז"ל אמר חשבתי שאתה בא לחזק אותי, באת לשבור אותי? לך, לך, לך. ובאמת מה יש לך להיות שבור? אם הקדוש ברוך הוא ברא אותך ושלח אותך בזה העולם, אז יש בזה כוונה עמוקה, יש לך תפקיד שאתה צריך למלא בזה העולם, בוודאי יש לך כוחות גדולות לחזור ולהחזיר אחרים בתשובה, אז תיקח את עצמך בידיים, תצא מעצמך, יש לך עתיד מאד מזהיר, ומי אומר שאף אחד לא מעריך אותך, את הדברים הטובים שאתה עושה? ואאדמו"ר זי"ע אמר שזה היה הפגם של המרגלים שאמרו "ונהיה בעיננו כחגבים, וכן ההיינו בעיניהם", אם אתה מרגיש שאף אחד לא מבין אותך, ומעריך אותך, הקדוש ברוך הוא כן מבין אותך, כן אוהב אותך, כן רוצה אותך, רק רוצה את ההכי טוב בשבילך, רק רוצה שתחזור אליו ותספר כל לבבך, אז מה אתה צריך בני אדם?
אנ"ש היקרים נאמני מוהרא"ש, רק תתחזקו ואל תתפעלו מאף אחד, נאמני מוהרא"ש, הם פה להישאר, מי שחושב שנאמני מוהרא"ש זה תופעה עוברת, ועוד מעט זה יעלם וימחק, חי בדמיון ובטעות גדול, ברוך הוא וברוך שמו נאמני מוהרא"ש, הם מאמינים בני מאמינים, מאמינים בהקדוש ברוך הוא, מאמינים בצדיק שלנו אאדמו"ר מוהרא"ש זי"ע, ויודעים טוב טוב, ולא מתכחשים מה שהצדיק מוהרא"ש זי"ע עשה בשבילם, ומסר נפשו בשבילם על כל פרט ופרט, ברוחניות ובגשמיות גם יחד, נאמני מוהרא"ש יש להם רבי שדאג להם בעולם הזה הגשמי, ויותר דואג להם עכשיו כשהוא נמצא כבר בעולם העליון, נאמני מוהרא"ש לא רוצים שום שייכות עם אנשים שזלזלו ושיחקו בקדושתם וטהרתם של ישראל, והכשילו את הרבים רחמנא ליצלן, אנשים ונשים, בעברות חמורות, בכריתות, וגרמו מה שגרמו, אך ורק בשביל תאוות הניצחון, בשעה שכמה וכמה רבנים, מתוכם המו"צ המכשיר, אמרו פה אחד, שהכל על הצד הכי טוב, והכל מהודר בתכלית ההידור, הן מצד ההלכה והן מצד הצניעות, ומה צריכים יותר שאאדמו"ר זי"ע מסר נפשו בשביל המקווה שיהיה מהודר בכל ההידורים, ולא מצא לנכון ונחוץ להוסיף עוד דברים, נאמני מוהרא"ש עשו לפנים משורת הדין, לא התעקשו על שום דבר, רק להוסיף בקדושתם ובטהרתם של ישראל, כי בכל הדורות עם ישראל, בזמנים הכי קשים שעברו, מסרו נפשם על קדושתם וטהרתם של ישראל, ואני לא רוצה לפרט יותר, כי יד כל אחד משתמש במכתבים, אנ"ש היקרים נאמני מוהרא"ש לא מתפעלים מאף אחד, ולא מתייחסים לשום דבר ולכל שמות הנרדפים שקוראים להם, כי הכל מחוקי הבחירה והניסיון, וכל הפוסל במומו פוסל.
הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה כבר להגיע ליעד, שיהיה כבר: "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו, והיה להשם המלוכה, והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה הוי"ה אחד ושמו אחד".
המאחל לכם שבת שלום