ראה להשתדל להיות אצל ציון רבנו ז"ל, על-כל-פנים פעם אחת בחייך, כי בפרוש גלה לנו רבנו ז"ל על-ידי שני עדים נאמנים, שמי שיגיע אל ציונו הקדוש, ויאמר שם עשרה מזמורי תהלים, יהיה לו תיקון על הכל, והוא ערב על דבר זה. עכשיו אשאל אותך, האם היה צדיק בעולם, שהבטיח הבטחה כזו עם שני עדים?
ועל-כן מה ולמה לך להיכנס בוויכוחים או בשאלות וכו' וכו'? הלא אם יש צדיק כזה עם הבטחה כזו, כדאי וראוי לנסוע מסוף העולם ועד סופו, כדי לקבל את התיקון הזה, כי אדם צריך לעשות לעצמו חשבון הנפש, כי הנה כבר יצאה נשמתו מגופו, ומשוטטת בכל העולם כלו, ומבקשת ומתחננת על תיקון, ופתאום אומרים לה שיש איזה מקום שיש שם צדיק, שאם אומרים בקברו העשרה מזמורי תהלים, אזי יעשה לה טובה נצחית, הוא כבר רץ ופורח לשם, ואינו מסתכל לא על אביו ולא על אמו ולא על אשתו ועל חותנו ולא על חמותו ולא על שום בני המשפחה הגיסים והדודים וכו' וכו', כי הוא נוסע אל ציון רבנו ז"ל ורוצה תיקון לנפשו;
אשרי מי שאינו מטעה את עצמו וזוכה לבוא על-כל-פנים פעם אחת בחייו אל ציון רבנו ז"ל, בוודאי יש הרבה מניעות, ובפרט מי שפגם בברית, מתפשטות עליו המניעות מכל הכיוונים עם כל זאת הוא צריך לעשות כל מיני פעולות שבעולם לשבר את המניעות ולבא אל ציון רבנו ז"ל, וכל אחד ואחד מאנשי שלומנו היקרים, שזכה להיות אצל ציון רבנו ז"ל, יכול לכתב לך ספר שלם, איך עברו עליו צרות ויסורים, דחקות נעניות ומחלקת ומניעות עד אין סוף, עד שזכה להגיע אל ציון רבנו ז"ל, ועל-כן תעזוב כבר את כל השטויות, ותשתדל לנסוע אל ציון רבנו ז"ל, ואז טוב לך כל הימים.
אשר בנחל חלק יג עמ' קלב