אמירת תהילים מסוגל לתשובה:
מי שרוצה לזכות לתשובה, יהיה רגיל באמירת תהילים כי אמירת תהילים מסוגל לתשובה כי יש נון שערי תשובה ומ"ט שערים יכול כל אדם לכנס בהם ולהשיגם אך שער החמישים הוא בחינת התשובה של השם יתברך בעצמו, כביכול כי גם אצלו יתברך מצינו בחינת תשובה, כמו שכתוב (מלאכי ג): "שובו אלי ואשובה אליכם" ואלו המ"ט שערי תשובה הם בחנית מ"ט אותיות שיש בשמות שנים עשר שבטי יה כי כל שער ושער יש לו אות ממ"ט אותיות השבטים והנה הכל חפצים ליראה את שמך ואף על פי כן לאו כל אדם זוכה לעשות תשובה כי יש אחד שאין לו התעוררות כלל לתשובה ואפילו מי שיש לו התעוררות לתשובה אינו זוכה להגיע אל האות והשער של תשובה השייך לו ואפילו אם מגיע לשם, יכול להיות שהשער של התשובה סגור ומחמת כל זה אין האדם זוכה לתשובה ועל ידי אמירת תהילים, אפילו מי שאין לו שום התעוררות לתשובה הוא מתעורר לעשות תשובה וגם זוכה על ידי תהילים להגיע אל השער ואות השייך לו ולפתח השער נמצא שזוכה על ידי תהילים לעשות תשובה וזה בחינת (שמואל ב כ"ג): נאם הגבר הוקם על ודרשו רבותינו, זכרונם לברכה (מועד קטן טז:): שהקים עולה על תשובה ונעים זמירות ישראל כי על ידי בחינת נעים זמירות ישראל, דהיינו ספר תהילים שיסד על ידי זה הוקם עולה של תשובה כי על ידי תהילים זוכין לתשובה כנ"ל וזה שאמרו רבותינו, זכורנם לברכה (עבודה זרה ד:): לא היה דוד ראוי לאותו מעשה, אלא כדי להורות תשובה ליחיד וכו' נמצא שעיקר הוראת התשובה של דוד המלך הוא ספר תהילים שאמרו בהתעוררות גדול מאוד וברוח הקודש עד שכל אחד ואחד כפי מה שהוא יכול למצוא את עצמו בתוך ספר תהילים ולזכות לתשובה על ידי אמירת תהילים כנ"ל ועיקר הזדככות שנים עשר שבטי יה שהם מ"ט אותיות, שהם בחינת מ"ט שערי תשובה היה במצרים שהוא בחינת מצר הגרון, שהוא בחינת תשובה עילאה (כמובא בכתבי האר"י ז"ל ועיין שם והבן היטב) ועל כן אחר שנזדככו שם במצרים וזכו לצאת משם ספרו מ"ט ימי הספירה שהם כנגד מ"ט שערי תשובה, שהם בחינת מ"ט אותיות הנ"ל וביום החמישים, אז "וירד ה' על הר סיני" (שמות י"ט) זה בחנית "ואשובה אליכם" בחינת התשובה של השם יתברך בעצמו כביכול בחינת שער החמישים כנ"ל וזהו: "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה את יעקב איש וביתו" סופי תיבות הם אותיות תהילים ואתיות תשובה כי על ידי תהילים זוכין לתשובה שהיא בחינת שמות בני ישראל הבאים מצרימה וכו' כי מ"ט שערי תשובה הם בחינת מ"ט אותיות שיש בשמות בני ישראל הבאים מצרימה, להזדכך שם כנ"ל וזה שאנו רואין, שבימי תשובה, דהיינו באלול ועשרת ימי תשובה כל ישראל עוסקין אז באמירת תהילים כי אמירת תהילים מסגל לתשובה כנ"ל ועל כן הוא דבר גדול מאוד לעסוק תמיד באמירת תהילים כי תהילים הוא התעוררות גדול מאוד מאוד להשם יתברך אשרי שיאחז בו.
לקוטי מוהר"ן תנינא סימן עג'
תהילים עניין נשגב ונורא מאוד מאוד:
חמדת לבבי! רק חזק ואמץ מאד, ותהיה רגיל מאוד באמירת תהילים, שמסגלת לתשובה (עין לקוטי-מוהר"ן, חלק ב', סימן עג) ; ומה טוב ומה נעים אם תזכה לסיים את ספר התהילים פעמיים בשבוע, שזה עולה כמניין "כפר" כידוע. ואם אי אפשר לך, תראה על-כל-פנים לסיים פעם אחת בכל שבוע את ספר התהילים, ומלבד זאת תרגיל את עצמך לומר בכל יום את ה'תיקון הכללי' עם התפלה הקדושה שאחרי-כן.
ולמען השם, אל תהיה בטלן, כי אמירת תהילים הוא ענין נשגב ונורא מאוד מאוד, ובפרט מי שחטא ונכשל בפגם הברית, אין למעלה מאמירת תהילים, אשר רבנו ז"ל אמר (לקוטי-מוהר"ן, חלק א', סימן רד): תהילים בגימטרייה שם הקליפה הממונה על פגם הברית, שהיא מכשלת את האדם בפגם הברית, ובפרט הוצאת זרע לבטלה וכו' עיין שם. ועל-כן טוב מאד שתהיה רגיל לסיים על-כל-פנים פעם אחת בשבוע את כל ספר התהילים, ומלבד זאת לומר בכל יום ה'תיקון הכללי', ובזכות זה יכפרו עוונותיך.
אשר בנחל חלק כא שכט
האומר תהילים דוד המלך ילמד עליו זכות:
רְאִי לְהַרְגִּיל אֶת עַצְמֵךְ לוֹמַר בְּכָל יוֹם "יוֹם תְּהִלִּים" כִּי הַתְּהִלִּים נֶחְלֶקֶת לְשִׁבְעָה חֲלָקִים כִּימֵי הַשָּׁבוּעַ, וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לְסַיֵּם בְּכָל שָׁבוּעַ אֶת כָּל סֵפֶר תְּהִלִּים יִזְכֶּה שֶׁדָּוִד הַמֶּלֶךְ יְלַמֵּד עָלָיו זְכוּת וְיָגֵן עָלָיו וְיֵצֵא זַכַּאי בְּדִינוֹ, וְרַבֵּנוּ זַ"ל אָמַר (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן חֵלֶק ב' סִימָן ע"ג) שֶׁתְּהִלִּים מְסֻגָּל לִתְשׁוּבָה, וּמַמְשִׁיךְ לָאָדָם בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂי יָדָיו.
אשר בנחל חלק רב עמ' רנח
תהילים מסגל להביא את כל הישועות בבית ובמשפחה:
תהילים מסגל להביא את כל הישועות בבית ובמשפחה ולכל עם ישראל, ודוד המלך ביקש את הקדוש ברוך הוא שעם ישראל תמיד יעסקו בספר שלו שהוא ספר תהילים, ולכן אשרי מי שזוכה לסיים בכל שבוע את ספר תהילים שאז ימחלו לו על כל עוונותיו, לא צריכים להוסיף או לגרוע מספיק להגיד בכל יום "יום תהילים" ולסיים במשך כל השבוע עד שבת קודש את כל ספר התהילים,
אשר בנחל חלק קסח עמ' קיב
תהילים ממשיך ישועות ורפואות והצלחות בחיים:
התהלים ממשיך ישועות ורפואות והצלחות בחיים ולכן תעשי כל מה שביכולתך לומר בכל יום "יום תהילים" והקדוש ברוך הוא ירחיב לך בגשמיות וברוחניות גם יחד
אשר בנחל קסח עמ' קלט
"מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהילתו"
דע לך, ידידי היקר, כי ביום שני קודם אור היום, קמנו כל הישיבה, ואמרנו שיר השירים, כמו שבקש רבנו ז"ל (עין שיחות-הר"ן, סימן רמג), ואחר-כך גמרנו את כל התהילים, כי רבנו ז"ל אמר (שם, סימן צח) : אמירת תהילים היא מעלה גדולה עד מאד, והיא מסגלת מאד לרפאות החולה בהיות לו ביטחון רק על השם יתברך, שעל-ידי אמירת תהילים, יושיע השם יתברך, עיין שם; וידוע פתגם הבעל-שם-טוב הקדוש זי"ע על הפסוק (תהלים קו, ב) : "מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהילתו", מי יכול למלל – לשון מולל מלילות את הגבורות? העצה לזה – ישמיע כל תהילתו – שיגמר כל ספר התהילים. ואחר-כך נסכם אצלי, שתראה להוסיף לה שם, כמבאר (בשיחות-הר"ן, סימן צה); כי לפעמים השם שיש לו מקדם כבר עשה הפעלה שלו, כפי אותו השם שהיה לו, והיה ראוי לו למות, חס ושלום, לפיכך קוראין לו שם אחר, שיהיה לו פעלה אחרת, ויכול לחיות עוד כמה שנים על-ידי שקוראין לו שם אחר, כדי לעשות הפעלה כפי אותו השם, עין שם. ועל-כן תראה להוסיף לה שם 'בלימה', והשם יתברך יעזור לה, ותהיה נקיה לגמרי וכו', ולא יהיה שום זכר והכר וכו'. ודע לך שכבר שלחתי שתי טלגרמות וכו', שיראו להוסיף לה שם זה 'בלימה', ובזכות זה תאריך ימים ושנים. גם אתמול קדם אור היום, קמנו כל הישיבה, ואמרנו שיר השירים בצבור, והזכרנו אותה לטובה, ואחר-כך אמרו בני המשפחה תהילים, ואנחנו התבודדנו, ואחר-כך למד כל אחד שיעורו הקבוע לו, והשם יתברך ישמע את תפלתנו, וימתקו כל הדינים ממנה ומעל כל חולי עם ישראל.
אשר בנחל כא עמ' שלא
אחר אמירת התהילים לבקש מה' יתברך:
ולכן אשרי האשה שבאה אל ציון רבנו ז"ל וזוכה במשך כל שהותה שם מלבד אמירת העשרה מזמורי תהלים הנקראים 'תיקון הכללי', להתחיל ולסיים את כל ספר תהלים ואחר כל מזמור תהלים שאומרים, אז כדאי לבקש ממנו יתברך בשפת האם כל מה שצריכים, שידוך וכו', שלום בית וכו', ילדים וכו', פרנסה וכו', בריאות וכו', וכל מה שרק חפצים וכו', ובוודאי הנשים נמצאות שמה במשך יום או יומיים ויותר אזי בכל פעם להמשיך את התהילים איפה שעומדים, וכך במשך היום יומיים וכו', יכולים לסיים את כל ספר תהילים, ובין כל מזמור ומזמור לבקש בשיחה בינו לבין קונו מה שצריכים, שדבר זה אין למעלה מזה, כי בפרוש גלה לנו רבנו ז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ג) שתהילים מסוגל לתשובה, וכל הצרות שיש לאדם אומר רבנו ז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימז ד') מפני שעוונותיו חקוקים על עצמותיו, ובזה שאדם מתודה על ידי זה יוצאים החטאים מהעצמות, וזוכה להרגיש את אמיתת מציאותו יתברך, ואומר רבנו ז"ל (שיחות הר"ן סימן צ"ח) אמירת תהלים היא מעלה גדולה מאד כאילו אמרם דוד המלך בעצמו, כי הרי אמרם ברוח הקודש גדול ונפלא מאד, ורוח הקודש מונח בתוך התיבות, וכשאומרים תהלים הוא מעורר את הרוח הקדש של דוד המלך, והוא מסוגל מאוד לרפאות החולה להיות לו ביטחון רק על השם יתברך, שעל ידי אמירת תהלים יושיעו השם יתברך שיתרפא החולה, וכן מסוגל להמשיך לעצמו כל הישועות.
אשר בנחל רסא עמ' רעג
לאכול בכל יום כמה פרקים משניות ולשתות כמה מזמורי תהילים:
והנה בעניין הזה לאכול בכל יום כמה פרקים משניות ולשתות כמה מזמורי תהילים, יש הרבה לדבר, כי הלא זהו דיבור מרבנו ז"ל, (עין שיחות-הר"ן, סימן כג) וצריכים לקיימם בפשיטות ובתמימות גמורה, ויכול לעבר יום אחר יום, ואינו פותח משניות ותהילים, ויש לו על כך כל מיני תירוצים וכו', אשר באמת הכל הבל ורעות רוח, כי ימינו כצל עובר, ולא יישאר לנו רק האכילה והשתייה והלבושים, שהם תורה ותפילה ומצוות, וכשיגיע היום והשעה והרגע שצריכין להיפרד מזה העולם, לא יועיל לו שום תצדקה ותרוץ על זה. ובאמת רואים, שבגשמיות אדם אוכל בכל יום לחם ושותה מים ומולבש באיזה מלבוש, ואינו נחסר לו יום בלי אכילה ושתיה, על-כל-פנים לחם יבש ומים במשורה, ומכל שכן, שתהילה לאל, אוכלים מעדנים ופרפראות וכו', ומדוע ברוחניות נטעה כל-כך את עצמנו?! הלא אנחנו נהיה אשמים בדבר, אם לא נצית את רבנו ז"ל. וזה אשר א'ש'ם' – ראשי תבות: א'כילה, ש'תיה, מ'לבושים, כי אם אינו א'וכל בכל יום כמה פרקים משניות, ואינו ש'ותה כמה מזמורי תהילים, ואינו מלביש את עצמו בכל יום באילו מ'לבושים של מצוות, הוא א'ש'ם' בדבר, ולא אחר. אם אמנם יש עכשיו הרבה לצים המתלוצצים מדיבורים אלו, כבר אמר החכם מכל אדם (משלי יד, ט) : "אולים יליץ א'ש'ם', ובין ישרים רצון" ; הינו האוויליים והכסילים הם מתלוצצים מהא'ש'ם' הזה, שהוא לימוד מ'שניות ואמירת ת'הילים, ולהלביש את עצמו מ'לבושי כבוד, שהם המצוות, אבל הישרים – אצלם יש רצון טוב לקיים זאת. ותדע כי כל מי שרגיל באמירת מ'שניות ואמירת ת'הלים בכל יום ויום, אזי זהו תיקון נפלא לנשמת המ'ת'; כי ביותר מועיל לנשמת מ'ת' לתקנו –אמירת ת'הלים ואמירת מ'שניות, ואז הוא איש ת'ם' וירא אלוקים אם מקים זאת. ותדע, כי ראיתי רבים רבים מאנשי שלומנו היקרים, אשר חזקים באמירת משניות ואמירת תהילים בכל יום ויום בקביעות עצומה – אשריהם ואשרי חלקם! ופעם פגשתי את אחד מאנשי שלומינו והלך לעבודתו וכנהוג הייתה עמו ארוחתו אך גם היה עמו משניות ותהילים, ואמר לי: כמו שאני מוליך עמי ארוחה גשמית – לחם לאכל ולשתות וכו', כמו-כן אני מוליך עמי אכילה ושתיה רוחנית, שהם משניות ותהילים. ובאמת ראו בחוש, כל אותם מאנשי שלומנו האמיתיים, שלא הטעו את עצמם, גדלו והצליחו מאוד מאוד. על-כן אל תהיה בטלן, וחטוף ואכול, חטוף ושתה בכל יום משניות ותהילים והשם יתברך יהיה בעזרך תמיד ואל תדאג כי סוף הכבוד לבוא, שתזכה למצא את בת זוגך, ואז יהיה לך לקרן נפלאה מה שחטפת בימי נעוריך משניות ותהילים. גם תדע, כי הקלפה המחטאת את האדם בפגם-הברית נקראת ל'י'ל'י'ת', שעולה מספרה ת"פ, כידוע, וזה אשר ראשי תיבות: מ'שניות, ת'הלים, מ'צוות – עולה גם-כן ת"פ, כי על-ידי שהאדם חזק בכל יום באמירת ת'הלים, מ'שניות, ומקיים מ'צוות, הוא מכניע אותה, והבן.
אשר בנחל חלק כה עמ' קנב
על ידי אמירת תהילים נמחל לו העוון החמור של לשון הרע:
נא ונא ראה לחטף בשבת יום תהילים, היינו התהילים מחולק לשבעה חלקי השבוע, ואשרי מי שזוכה לומר בכל יום "יום תהילים" ומסיימו בשבת, שאז מאיר על עצמו אור גדול מאד, ודוד המלך פעל אצל הקדוש ברוך הוא, שמי שיאמר תהילים יהיה חשוב כאילו למד ויגע בנגעים ואוהלות, ולמה דווקא שתי מסכתות אלו, כי נגעים באים על לשון הרע שזה עוון חמור מאד ולכן אם אדם נכשל בלשון הרע על ידי אמירת תהילים נמחל לו העוון החמור של לשון הרע, ואוהלות מדברת מטמאת מת, זאת אומרת אפילו אדם שנטמא כבר בכל מיני טומאות וזוהמות הכי גרועות, על ידי אמירת תהילים הוא זוכה לטהר את עצמו, ולכן אשרי מי שזוכה לומר בכל יום תהילים, ובפרט בשבת קודש, ואשרי ואשרי מי שזוכה לסיים את כל ספר התהילים בשבת קודש, כי רבנו ז"ל אמר (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ג) אמירת תהילים מסוגל לתשובה וזוכה להיכנס למעלה בשערי התשובה ונדבק באות השייך לשרש נשמתו, ואל יקל בעיניך דברים אלו.
אשר בנחל חלק סג עמ' רפ