נוסעים מארה"ב שטסו עם חברת "אוקראין אינטרנשיונל" בטיסה מתל אביב לנמל התעופה JFK שבארה"ב עם עצירת ביניים בקייב דיווחו כי נגנבו מהם חפצי ערך.
הנוסעים מספרים כי שאר הנוסעים שאינם יהודים עלו לטיסה מבלי שמדדו את כבודת היד שלהם במתקן הבדיקה, בנוסף לזאת תיארו הנוסעים את המקרה הזה כאנטישמיות לשמה, שכן כל מי שהיה בעל חזות יהודית חויב לשלוח את כבודת היד שלו לבטן המטוס ומי שלא היה בעל חזות יהודית לא נדרש לשלוח את כבודת היד שלו לבטן המטוס והורשה להעלות את הכבודה יחד איתו לתא הנוסעים.
הנוסעים החרדים סירבו לעלות לטיסה כאות מחאה, אך בסופו של דבר הם התרצו ועלו על הטיסה לקייב – לצד ההבטחה כי מזוודותיהם ימתינו להם בקייב.
בשעת הטיסה נדהמו הנוסעים לגלות כי תאי הכבודה שמעל המושבים היו ריקים, וזאת למרות שאנשי הצוות טענו בפניהם לקראת הטיסה שהתאים בטיסה מלאים, וזו אחת הסיבות שלא יכלו לקחת את כבודת היד איתם לטיסה.
עם הגעתם לקייב, כבודת היד של חלק מהנוסעים לא הגיעה כפי שהובטח להם. אנשי חברת התעופה בקייב נדרשו לאתר את המזוודות באמצעות המדבקה הירוקה שהודבקה על המזוודות, אך נאמר להם שמעולם הם לא נתקלו במדבקות כאלה.
הנוסעים מיהרו להתלונן בזמן הקצר שהיה להם, עד לטיסת ההמשך מקייב, אך לא נותר להם מספיק זמן, והם עלו להמשך הטיסה לניו-יורק.
לאחר הנחיתה בארה"ב הנוסעים גילו כי מטען היד שלהם כלל לא הגיע, ואף לחלק מהנוסעים לא הגיע גם המטען הרגיל שהיה אמור להיות בבטן המטוס.
מיד בהגעתם לניו-יורק הגישו הנוסעים תלונה במחברת התעופה ובמשטרת ניו-יורק, שם נאמר להם כי הם מעולם לא נתקלו במספר כה רב של תלונות על מזוודות גנובות, ופתחה בחקירת האירוע.
אייל אטיאס מנכ”ל כספי תעופה (המייצגת את חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל) אומר בתגובה “מחכים לתגובה רשמית. יחד עם זאת מי שמבצע את הטיפול במטען זה צוות ישראלי של חברת ההנדלינג אז לטעון אנטישמיות זה במקרה הטוב חוסר ידע במקרה הפחות טוב רשעות ולשון הרע, לאוקראינים אין יד ורגל בהעלאת מטען למטוס, סביר להניח שבוצעה טעות בתיוג”.