קודם הדלקת נר חנוכה בכל לילה יטול ידיו, ואם יזכה לטבול במקוה מה טוב ומה נעים.
סדר ההדלקה:
הריני מקשר עצמי בהדלקת נר חנוכה לכל הצדיקים האמיתיים שבדורנו וכל הצדיקים האמיתיים שוכני עפר, קדושים אשר בארץ המה, ובפרט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם, נחל נובע מקור חכמה, רבנו נחמן בן פיגא זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל, אמן.
ברוך אתה יהוה אלהינו מלך העולם, אשר קידשנו במצותיו וציוונו להדליק נר חנוכה.
ברוך אתה יהוה אלהינו מלך העולם, שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.
בלילה הראשון מוסיף:
ברוך אתה יהוה אלהינו מלך העולם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הנרות הללו אנו מדליקין, על הניסים ועל הנפלאות ועל התשועות ועל המלחמות, שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, על ידי כהניך הקדושים. וכל שמונת ימי חנוכה הנרות הללו קודש הם ואין לנו רשות להשתמש בהם, אלא לראותם בלבד, כדי להודות ולהלל לשמך הגדול על ניסך ועל נפלאותיך ועל ישועתך.
הסבר נפלא ממוהרא"ש על המזמורים והפזמונים שנהוג לומר בברסלב לאחר הדלקת נרות החנוכה!
סדר המזמורים שאומרים בעת הדלקת נרות חנוכה, קודם כל מתחילים לשיר את הפזמון: "מעוז צור", בניגון מוהרנ"ת ז"ל, ידוע שהבעל שם טוב הקדוש זי"ע התקין לומר מזמור צ"א "יושב בסתר.
מזמור סז "למנצח בנגינות", הוא בסוד צורת המנורה.
מזמור ל' "מזמור שיר חנוכת הבית" שבו מרומז חנוכת בית המקדש, וזה גם ראשי תבות שמחה.
מזמור ל"ג "רננו צדיקים", שתקנו האריז"ל ואמר לכוון שם נחל בפסוק נ'פשנו ח'יכתה ל'הוי"ה.
מזמור קי"א, קי"ב "הללוי'ה אודה", מדבר מהודאה להשם יתברך, ולפזר צדקה לאביונים שזמנו בחנוכה.
מזמור קל"ג "כשמן הטוב", שייך לאהרן הכהן שהדליק את המנורה.
מזמור ק' "מזמור לתודה", על שם תודה והודאה שהוא סוד חנוכה.
מזמור קכ"ד "לדוד לולי הוי"ה שהיה לנו בקום עלינו אדם", ציווה רבנו ז"ל לאמרו בחנוכה.

ומסיימים במזמור ק"נ, "הללו אל בקודשו", שמדבר מעשרה מיני נגינה.
בעת הדלקת הנרות אז הוא עת רצון גדול מאוד, כי אז נפתח האור הגנוז שהאיר לאדם הראשון, כמאמרם ז"ל (בראשית רבה פרשה יא סימן ב') אמר רב יהודה בר רבי סימון, אור שברא הקדוש ברוך הוא, ביום ראשון אדם צופה ומביט מסוף העולם ועד סופו כיון שהסתכל הקדוש ברוך הוא, באנשי דור המבול ובאנשי דור הפלגה שמעשיהם מקולקלין, עמד וגנזה לצדיקים לעתיד לבא, ומניין שגנזה שנאמר (איוב לח) "וימנע מרשעים אורם וזרוע רמה תשבר", ומניין שהתקינה לצדיקים לעתיד לבא שנאמר (משלי ד) "ואורח צדיקים כאורח נגה הולך ואור עד נכון היום", רבי לוי בשם רבי זעירא אמר ל"ו שעות שימשה אותה האורה, שנים עשרה של ערב שבת, וי"ב של לילי שבת, וי"ב של שבת, וכן יש ל"ו נרות בחנוכה, מליל ראשון עד ליל שמיני, היינו בליל ראשון מדליקים נר אחד ובליל שני מדליקים שני נרות וכן להלן עד ליל שמיני מדליקים שמונה וביחד הם ל"ו נרות, וזה האור הגנוז שהאיר לאדם הראשון מערב שבת עד מוצאי שבת, שהיה מסתכל בו מסוף העולם עד סופו.
ולכן עכשיו כשמדליקים נרות חנוכה, מתגלה האור הגנוז הזה, ולכן הוא עת רצון גדול בשמים לפעול אצלו יתברך כל מה שרוצה, ולכן הוא סגולה גדולה מאוד, להרבות אז בתפילה ובקשה, וכך הייתה דרכו של מוהרנ"ת ז"ל שהיה יושב לפני המנורה זמן רב מאוד, והיה אומר הרבה בלחש, ולא שמעו מה, ומן הסתם התבודד הרבה עמו יתברך.
ח. ברסלב (6,3)