פורים הוא יום משתה ושמחה בכל העולם כולו, היכן שרק גרים יהודים שומרי תורה ומצוות, איזה שמחה וחדווה יש לנו שזכינו להיבראות מזרע ישראל ולא עשנו כגויי הארצות, המן רצה לכלות את נשמות ישראל ונכלה בעצמו עם בניו, המן רצה להרוג ולאבד את כל היהודים ונהרג בעצמו עם ילדיו, ולכן השמחה אצל כלל ישראל ביום הפורים יוצאת מכל ההגבלות, עד אשר זוכים לשמוח ולרקוד כל היום, כי אין עוד שמחה כמו שמחת התגלות נקודת היהדות שנתגלה אז ביום הפורים אשר אז נתוודע להמן הרשע: "אשר מרדכי הוא איש יהודי", ודרשו חכמינו הקדושים (מגילה יג) כל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי.
בפורים נתגלה נקודת היהדות על ידי הצדיק שהוא בחינת מרדכי אשר לא יכרע ולא ישתחווה ולא יכניע עצמו אל המן הרשע שרצה לקעקע את זכרון עם ישראל, ולבסוף הכל נתהפך עליו בפורים נתגלה גודל מעלת הבטחון בו יתברך, גודל האמונה והדביקות באין סוף ברוך הוא, ולכן לא בחינם שכלל נשמות ישראל מתעוררים בשמחה עצומה ביום הפורים שאז מאיר אור עליון קדוש ונורא מאוד, אור האורות צח הצחצחות.
לכבוד יום הפורים הקדוש הגיע לשבות במחננו הרה"צ רבי נחמן שיק שליט"א ששבת ביבנאל בשבת קודש פרשת תצווה – זכור, וחיזק את אנ"ש בטיש ליל שבת ובסעודה שלישית מעניין מחיאת עמלק כיצד זה נוגע לזמננו שהרי עמל"ק גמטריה ספ"ק שעמל"ק מכניס כל הזמן ספקות באדם, מי יודע אם הוא הולך בדרך הנכונה, וכו', אבל הדרך הטובה ביותר לצאת מכל הספקות ולדעת שהולכים בדרך האמת, בדרך הנכונה שיהודי יודע ובודק את עצמו שהוא לא זז מהשולחן ערוך, וכל הנהגותיו הם אך ורק על פי מה שנפסק בשולחן ערוך, שידוע שרבנו ז"ל אמר אתם יכולים לקמט את הספר שלי כמה שאתם רק רוצים, הכוונה להוציא ממנו חידושים העיקר שלא לזוז מסעיף קטן אחד בשולחן ערוך, כמו כן הוא בעניין של חסידי ברסלב תלמידי "היכל הקודש" כיצד יכולים לדעת שאנחנו באמת הולכים על פי דרכו של מוהרא"ש ולא מטעים את עצמנו, רק אם אנחנו לומדים בספרים הקדושים שלו ומצייתים לכל מה שכתוב שם, כי כתב כל מה שרוצה בספרים שלו, ואם מצייתים לזה יודעים שהולכים על הדרך הנכונה.
כן חיזק מעניין היום הקדוש והנורא יום הפורים שידוע מהאריז"ל הקדוש שמאיר בו אור שלא מאיר אפילו בשבתות ובימים טובים, והשמים ושמי השמים פתוחים באותם הימים ואפשר לפעול כל מה שרוצים באותו היום אצלו יתברך, ועורר את אנ"ש לנצל את היום הקדוש הזה בתפילה בלימוד התורה, ובשמחה עצומה, והזהיר שלא לשתות יין אלא כפי שהורה כ"ק מוהרא"ש זי"ע שתים שלוש כוסות של יין דייקא, והעיקר להתבודד הרבה אליו יתברך, כי אדם שמנצל את יום הפורים להכות את חברו ולהתחשבן עמו בטענה שהוא שיכור, אז הוא לא שיכור הוא סתם עז פנים וחצוף שמנצל את היום הקדוש להתשבן עם חברו, שיכור אמיתי מחבק ומנשק כל אחד, ומברכו בכל מיני ברכות, אשרי מי שהיה שם וזכה לשמוע את דברות הקדוש האלו ועוד רבים נוספים יוצאים מפה קדוש בקדושה ובטהרה!
אבל השמחה בפורים ביבנאל עולה על הכל, אף אחד אינו יכול לתאר באיזה מצב עמדו ועומדים מיום שבאו קבוצה קטנה של חסידי ברסלב לגור ביבנאל עיר ברסלב, והתגברו על כל מיני מניעות ורדיפות שהיו מנת חלקם וכו', והגיעו עד הלום, ולכן לא בחינם שפורים הייתה השנה ביבנאל שמחה יוצאת מן הכלל, החל מקריאת המגילה שנקראה בארבע מקומות שונים, כי לא היה מקום לכולם, כי תהילה לאל הקהילה גדלה משבוע לשבוע, וכבר אין מקום בבית המדרש הגדול, ולכן התחלקו לארבע מקומות שונים, והיו מניינים בבית המדרש המרכזי, ובבית המדרש של עדת תימן, ובכולל "תפארת בנימין" ובציון הקדוש, מלבד המניין הגדול שמתפללים כל יום ותיקין, ומלבד המניין בהתאחדות האברכים, זה נשמע אולי כל כך קל ופשוט, אבל רק בירושלים ב"זכרון משה", או בבני ברק ב"איצקוביץ" שם יש מניין אחר מניין, אבל ביבנאל מושבה קטנטנה שרוב האנשים אינם יודעים היכן היא על המפה, ושם יהיה מניין אחר מניין בפורים ובכל השנה, זה חידוש שבחידושים שידוד הטבע ממש, כי גם בכל הגליל אין עוד מקום כזה.
ולכן בפורים הזה לא בחינם שהיו כל כך שמחים ועליזים ורקדו כמעט בלי הפסק כי נתקיים (שמות א): "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", עד כדי כך שבמקום נידח כמו יבנאל שיהיו כמה וכמה מניינים בכמה וכמה מקומות עד שיהיה חסר מקום לשבת… מלבד קריאות המגילה לנשים שנעשו על ידי בעלי הקוראים מקהילתנו: הרה"ג רבי אברהם נאור שליט"א שקרא במניין המרכזי ובבית משפחת סלמה שיחיו, וכן הרב גדעון מצליח נ"י, והרב צבי רחמים נ"י והרב נתנאל טויטו נ"י שקראו בכל הזמנים באולם השמחות, על מנת שנשות אנ"ש יוכלו להגיע בשעה המתאימה להם ולשמוע את קריאת המגילה.
ועל כולם גדלה ורבתה השמחה ביום הפורים בשעה שכלל אנשי שלומנו היקרים קיבלו בשמחה עצומה את בחורי ישיבת "בית שלמה" היקרים שהסתובבו ברחבי יבנאל יחד עם ר' נחמן סלמה הי"ו, ושלחו משלוחי מנות לתושבי המקום ושימחו את אנ"ש ותושבי יבנאל והכניסו שמחה בכל יבנאל עם 'משאית השמחה' שהסתובבו איתה ברחבי יבנאל עם שירי פורים העליזים, תושבי יבנאל קיבלו את פניהם בסבר פנים יפות ושמחו מאוד שלא שכחו מהם, ורבים אמרו שחבל מאוד שהוליכו אותם שולל כנגד חסידי ברסלב, ולא ידעו איזה אנשים נפלאים הם, אנ"ש היקרים ללא יוצא מן הכלל תרמו ביד נדיבה לטובת קופת "בית שלמה" שהוקמה בעבור האברכים הצעירים מאנ"ש שיוכלו לשבת ולעסוק בתורה בכולל להוראה "תפארת בנימין", ללא טרדות פרנסה, תהילה לאל שהגענו לסכום מכובד ביותר אודות לנדיבות לבם של אנ"ש היקרים, ובסעודת פורים בעת משתה היין אז כבר יצאו מכל ההגבלות והצמצומים ושמחו ורקדו שעות על גבי שעות יחד עם הרה"צ רבי נחמן שיק שליט"א, ובמיוחד כשהקרינו על גבי מסך ענק עם שמחת פורים בשנים עברו אצל כ"ק מוהרא"ש זי"ע, איזו שמחה, איזו דבקות הייתה שם, אשרי עין ראתה אלא, אשרינו שיש לנו רבי כזה.
שמחת פורים ביבנאל
אנ"ש בציון הקדוש ביום הפורים
דרשה בסעודה שלישית פרשת תצווה – זכור ביבנאל עיר ברסלב