ועל ידי תוקף יגיעתו וטירחתו בעבודת השם יתברך זכה לשבר את כל המידות והרעות והתאוות הרעות לגמרי, וביטלן ממנו בתכלית הביטול, עד שהתפאר בעצמו: "ער האט א ריין פעליכעל" (שיש לו עור מעובד ונקי), שיש צדיקים ששברו התאוות, אך הוא כמו עור שמעבדין אותו, ואף על פי שמעובד העור, אך נשאר בו קצת ריח שאינו טוב; היינו שיש ששברו התאוות, אבל עדין נשאר קצת שמץ מהם, ועדיים התאות כרוכות אחריהם במקצת.
אבל אצלו העור מעובד לגמרי, עד שאין נשאר בו שום שמץ ריח. ואמר, שצריכין לנקות הגוף מתאוות, כמו שמעבדין העור ומהפכין אותו, כך צריך שיהיה הגוף נקי ומעובד לגמרי מהתאוות, עד שממש יהיו יכולין להופכו ולראות שהוא נקי לגמרי מהכול.