לקט עובדות מדהימות בשבח חשיבותם של מכתבי 'אשר בנחל'.
בכל מכתב ומכתב הכנסתי את עצמי בתוכו
מה אומר לך זה עיקר חיותי שאתם מדפיסים חלק אחר חלק משו"ת 'אשר בנחל' אשר אין למעלה מזה.
כי יהיה יום שהביקוש על הספרים האלו יהיה מאוד מאוד גדול העיקר אתם צריכים להתחזק בכל מיני אופנים שבעולם להמשיך כי אין למעלה מזה.
כי בכל מכתב מכתב הכנסתי את עצמי בתוכו ואפילו באלו המכתבים שאני מדבר חריף איני מתבייש כלל עם הדיבורים האלו ואיני חוזר מהם בשום אופן שבעולם.
אדרבה, יעברו הימים והשבועות והחודשים וכו' ויראו עיין בעיין איך שמכל מיני טרדות וצרות וייסורים ומחלוקות ומריבות והתגברות הסמ"ך מ"ם וכו' זכיתי לברוח רק אליו יתברך.
(אשר בנחל פג' עמ' רצב')
אתה רוצה אותי תמצאני בתוך המכתבים
העיקר ראה להתמיד בספרי שו"ת "אשר בנחל" ושם תמצא מרגוע לנפשך כי אני גנוז בתוך המכתבים ואם אתה רוצה אותי תמצאני בתוך המכתבים ב"אשר בנחל".
(אשר בנחל ס' ע' קצד')
מי שרוצה אותי – ימצא אותי במכתבים
מי שרוצה – ימצא אותי בספרי שאלות ותשובות "אשר בנחל", ולא צריכים לבוא אלי כלל.
(אשר בנחל, כרך לא, מכתב ד' תתקפג, שנת תשמ"ג)
ראה להתמיד בספרים הקדושים ושם תמצאני
לנכון קבלתי את מכתבך וגודל שמחתי לשמע הטוב ממך אין לתאר ואין לשער כלל ועקר שמחתי היא שאתה מיישב בדעתך, תהילה לאל, ואין אתה עושה דברים פזיזים כגון: לקפץ לכאן לחג השבועות וכו' ולעשות לעצמו חובות וכו' אשר אתה יודע שהכול הבל ורעות רוח.
כי באמת גלה לנו רבנו אשר פניו שכלו וחכמתו הם בתוך הספר (עיין לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצב) וצריכים להשתדל מאוד שלא יהיו נשכחים ממנו דברי הספר כי מאחר שדמות דיוקנו של החכם היא בתוך הספר צריכים לזכור תמיד מה שכתוב בספר ועל ידי זה יקבל פניו שכלו וחכמתו.
לא-כן כשאחד שוכח מה שכתוב בספר על ידי זה הוא שוכח את פניו שכלו וחכמתו ודבר זה ביותר סובב על רבנו בעצמו ועל כן כל מי שלומד יותר ספרי רבנו אצלו מתגלה יותר רבנו ועל כן ראה להתמיד בספרים הקדושים ושם תמצאני ובפרט בספרי 'אשר בנחל'.
(אשר בנחל עג' עמ' רצט')
אי אפשר להתקרב לדעת רבנו רק ע"י "אשר בנחל"
התמד מאד בספר שו"ת "אשר בנחל" אשר היום הוא הספר היחידי שמבין את כל בחור ואברך וכו'.
אי אפשר להתקרב אל דעת רבנו בעתים הללו כי אם ע"י ספרי שו"ת "אשר בנחל" ועל כן אשרי המתמיד בהם תמיד ואז לרב טוב הצפון בו יזכה.
(אשר בנחל לא עמ' רמה)
כבר לא צריך מורה או מקובל או בעל דמיון
על כן אם תתמיד ותאחז בספרים אלו הינו בכל חלקי "אשר בנחל" אתה כבר לא צריך לחפש אחר מורה או בעל מקובל או בעל דמיון.
(אשר בנחל לג עמ' שכה)
לא תמצא דברים כאלו בשום ספר שבעולם
ראה לחזק את עצמך מאוד מאוד לשקוד בסדר שו"ת "אשר בנחל" ושם תמצא דברים כאלו שלא תמצא בשום ספר שבעולם וכו' וכל חלקי "אשר בנחל" התחברו דווקא על ידי תשוקת אלו נשברי הלב ודכאי הרוח ועל כן לא בחנם שמרגישים את השכינה בעצמה אשרי שיתמיד בהם.
(אשר בנחל לד עמ' רסב)
ירגיש דבוק בקדוש ברוך הוא
מה אמר לכם ספרי שו"ת "אשר בנחל" שחברתי זה הקדוש ברוך הוא בעצמו לא גן עדן ולא גיהינום לא עולם הזה ולא עולם הבא זה הקדוש ברוך הוא בעצמו.
מי שירגיל עצמו לעיין בכל יום בכמה מכתבים שו"ת "אשר בנחל" ירגיש עצמו שדבוק בקדוש ברוך הוא. שם אין עולם הבא ואין עולם הזה שם יש רק הקדוש ברוך הוא בעצמו.
גלוי שכינה כזה שכבר לא רוצים שום שכר רק להיות דבוק באין סוף ברוך הוא כי האלקות שיש שם לא תמצאו בשום ספר בעולם. מה גם שאפילו הכי ירוד ופחות יש לו השגה בזה וגם נשים וילדים מרגישים שם גלוי אלוקות במדרגה נפלאה.
לכן מי שיעזור להדפיס "אשר בנחל" חלק אחד תהיה לו ישועה ולא יחסר לו מאומה ואשרי מי שיהיה לו חלק בהדפסת כרך "אשר בנחל" ואני משתוקק מאד שידפיסו את כל המכתבים שישנם למעלה משלשים אלף מכתבים ויש עוד הרבה מאד בכתב יד וכו' ומה גם שאבדו הרבה מכתבים לצערי הרב וכו'.
לכן אני רוצה שתקבעו לעצמכם בכל יום שיעור בכמה מכתבים "אשר בנחל" ואז תהיו מובטחים שאף פעם לא תפלו כי עובר כיום על הדור מה שעובר ובפרט על בחורים אשר אף אחד אינו יודע רק הקדוש ברוך הוא והצדיק.
כי יכולים להסתיר מכלם אבל לא מהשם יתברך ולא מהצדיק שכתוב (תהלים לד טז) "עיני הוי"ה אל צדיקים" כי הצדיק רואה תמיד שם ע"ב שזה שם העיניים ואין יכולים להסתיר ממנו מאומה.
ומי שילמד בכל יום שו"ת "אשר בנחל" יהיה מובטח שאף פעם לא יפול ולא תחלש דעתו וכן רציתי מאוד מאוד שתעזרו להדפיסו.
ומי שיכול לתרום בעבור הדפסה אשרי לו ואשרי חלקו ותהיה לו טובה גדולה בעולם הזה ובעולם הבא וכו' מובא מהצדיק הקדוש בעל ה"ישמח משה": ספר שנדפס שלש פעמים בחיי המחבר סימן שהוא מקובל בשמים והנה את הספר "אשר בנחל" הדפיסו כבר יותר משלש פעמים בחיי וכו' ולכן ראו לפרסם אור רבנו ולהפיץ את הקונטרסים ויהיה לכולכם חלק בהדפסת "אשר בנחל" ושמכם יופיע כהקדשה בסופו.
כי ספר זה מחיה מאות ואלפי אברכים ובחורים אשר משם כל החיות שלהם ומכל שכן שעוד יחיה הרבה מאד ומי שיהיה לו חלק בהדפסתם יהיה לו חלק בהרהורי תשובה והתחזקות בקרב אנשים.
כן רציתי מאד שיפיצו את הספר בין הבחורים אשר עוברים סבל גדול מאד בחורים צריכים להתחתן חכמינו הקדושים אומרים (קדושין ל.) האי דעדיפנא מחבראי דנסיבנא בשיתסר ואי הוה נסיבנא בארביסר הוה אמינא לשטן גירא בעיניך [זה שאני עדיף מחברי כי נשאתי בגיל שש עשרה ואם הייתי נשא בארבע עשרה הייתי אומר לשטן חיצים הינו שאיני הפחד ממך] לדאבוננו הרב בחורים עוברים את גיל העשרים עשרים וחמש ושלשים וכו' ועדיין אינם מתחתנים מאיזו סבה שלא תהיה ובין כך עובר עליהם מה שעובר והחיות שלהם זה "אשר בנחל".
לכן רציתי מאד שיהיה לכם חלק בהדפסת "אשר בנחל" ולהפיצם בין יהודים ואני מבטיח מי שיעזור להדפיס כרך אחד משו"ת "אשר בנחל" ויעזור להפצתם בין שכבות העם יהיה נעשה עמו נסים נגלים.
וכן ראו להפיץ את הקונטרסים היקרים מפז ומפנינים ולגלות ולפרסם את רבנו לכל עם ישראל ובזה לקרבם אל אביהם שבשמים. אשר זו תיקון גדול לזכות את נשמות ישראל ולקרב אפילו יהודי אחד לצור מחצבתו ומכל שכן שני יהודים או שלשה וכו'.
(אשר בנחל נב עמ' קלט וכו')
הכנסתי את כל חיותי בספרי זה 'אשר בנחל'
לנכון קיבלתי את מכתבך, וגודל שמחתי לשמוע הטוב ממך, איך שאתה ממשיך להדפיס את כל חלקי שאלות ותשובות 'אשר בנחל', אין לתאר ואין לשער כלל. כי זה חלקי מכל עמלי.
ותאמין לי, שהכנסתי את כל חיותי בספרי זה 'אשר בנחל', ונכתב בסייעתא דשמיא על ידי גודל הכיסופים של הבחורים והאברכים, שהיו נוגעים בדבר.
(אשר בנחל, כרך עח, מכתב יז קנ, שנת תנש"א)