שאלה: מאת מיטל: לכ"ק מוהרא"ש הקדוש שלום וברכה. הצדיק מדבר רבות על אחדות והפצה וקירוב נשמות ישראל, אך רציתי לדעת, אם ישנם אנשים או סביבה שמרגישים במחיצתם השפעה שלילית או ירידה רוחנית בפרט בין בני משפחה איך ניתן לחבר בין השניים מצד אחד לקרב ולהיות בקשר ומצד שני לשמור על מרחק. איך עושים זאת באופן הרצוי והנכון? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר תרומה כ"ט שבט ה'תשע"ב שלום רב אל מיטל תחי' לנכון קבלתי את מכתבך.
אם אדם רק רוצה את הקדוש ברוך הוא ותמיד משתוקק רק אחר רוחניות אלקות, אזי יכול למצוא את הקדוש ברוך הוא בכל מקום, ואין הוא מפריד בין נשמות ישראל, כי מוצא טוב אצל כל בר ישראל.
בוודאי יש הפרש בין אחד להשני וכו', ומכל שכן בן אחד ששומר תורה ומצוות לבין אחד שעדיין לא שומר תורה ומצוות, עם כל זאת הוא גם מזרע ישראל שצריכים לדון אותו לכף זכות שלא קיבל חינוך תורני, ואסור לשנוא אותו, כי הוא נשמה קדושה, ורביז"ל הזהירנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) לדון את כולם לכף זכות אפילו רשע גמור. עם כל זאת צריכים לדעת "אני שומר תורה ומצוות כגון שבת וכשרות המאכלים וכו' וכו'", ואני צריך להיות חזק מאד לא לזוז מהיהדות כי הוא זה, עם כל זאת זה שעדיין לא שומר תורה ומצוות כגון שבת וכשרות המאכלים וכו' וכו', אסור לדון אותו לכף חוב, אלא לזכור שהוא עדיין לא טעם טעם תורה ומצוות. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן פ') שזה שלימות השלום ששני הפכים מתחברים בנושא אחד, וזה לא אומר שאני צריך להחזיק כמוהו וכו', אבל זה לא אומר שאני צריך לשנוא אותו בשביל זה, אדרבה לקרבו בתכלית הקירוב, ואז יראה את היופי של התורה הקדושה וקיום המצוות, אשר עליהם נאמר (משלי ג' י"ז) "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|