שאלה: מאת ציפי: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר תצוה ד' אדר ה'תשע"ב שלום רב אל ציפי תחי' לנכון קבלתי את מכתבך.
בוודאי הקדוש ברוך הוא מנהיג את עולמו עכשיו בתהליך שעוד לא היה בעולם, כמו שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ש"ז) השם יתברך מנהיג עתה העולם יפה יותר מקודם, ואמר בזה הלשון: אדרבא דער אייבערשטער פירט היינט שעניר דיא וועלט. עם ישראל סבלו כבר גלות ארוכה בת אלפיים שנה, והנה הגיע זמן גאולתינו, ואמר רביז"ל (ספר המדות אות אמונה סימן מ"ד) מלחמה אתחלתא דגאולה היא, ולא היה עדיין דבר כזה ששונאי ישראל ילחמו אחד בהשני, ומתקיים דברי הנביא (ישעיה י"ט ב') "וסכסכתי מצרים במצרים ונלחמו איש באחיו ואיש ברעהו עיר בעיר ממלכה בממלכה", כן נזכה לראות בקרוב במו עינינו בהצלחתם ששניהם יצליחו בגדול, אחד ישחוט את השני וכו', ועם ישראל יעמדו מן הצד ויצחקו, כמו שכתוב (תהילים קכ"ו) "אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רנה אז יאמרו בגוים הגדיל הוי"ה לעשות עם אלה: הגדיל הוי"ה לעשות עמנו היינו שמחים". ונזכה לראות במו עינינו במחיית עמלק, כי העמלקים האלו ימחקו מן העולם, וחבל מאד שיש טפשים מעם ישראל שגרים עדיין ביניהם, והם לא יודעים שבוא יבוא היום שהאומה השפילה הזו העמלקים ימח שמם, ימחקו מן העולם עם כל מה שיש להם, ולכן לא כדאי לגור ביניהם, כי פתאום יבוא היום שהם ימחקו מן העולם, ואמרו חכמינו הקדושים (בבא קמא ס.) כיון שניתן רשות למשחית אינו מבחין בין צדיקים לרשעים. ולכן מי שיש לו שכל שיברח משמה מה שיותר מהר, כי בוא יבוא יום נקם ונזכה לראות במו עינינו (תהילים ע"ט י') "יוודע בגוים לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך", ודרשו על זה חכמינו הקדושים (מדרש תהלים קמ"ט) על פסוק "לעשות נקמה בגוים", אי זו היא נקמה, אמר הקדוש ברוך הוא מה שנקמו לישראל, שנאמר (שם ע"ט י') "נקמת דם עבדיך השפוך" ולא נקמת אדם, אלא, (שם צ"ד א') "אל נקמות הוי"ה" וגו', ואומר (דברים ל"ב מ"ג) הרנינו גוים עמו" וגו', וכתיב (נחום א' ב') "אל קנא ונוקם הוי"ה"; יראו עינינו וישמח לבנו ותגל נפשינו בישועתו יתברך שמו.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|