שאלה: מאת ירון: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר ויקהל פקודי י"ט אדר ה'תשע"ב
שלום וברכה אל ירון נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
אתה צריך לדעת שהגילוי שגילה רביז"ל זה אשר יגלה משיח צדקנו בעולם, וכמו שאמר בפירוש (חיי מוהר"ן סימן רס"ו) מה ההפרש ביני לבין משיח? אצלי עדיין יש בחירה, אבל אצל משיח יהיה כבר ביטול הבחירה, וכולם יקיימו את זה.
היינו כל הגילוי של רביז"ל זה גילוי אלוקות בתכלית מדריגה עליונה כמובא (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ג) אורייתא דעתיקא סתימאה ששם אין כבר שום לבושים וכו', בסוד (ישעיה נ"ב ח') "כי עין בעין יראו בשוב הוי"ה ציון". יהיה גילוי אלקות בתכלית ההתגלות עד שכל אחד ירגיש אלקותו יתברך שהוא נמצא ואין בלעדו נמצא, ויקויים (ישעיה י"א ט') "ומלאה הארץ דעה את הוי"ה", ועל ידי זה כל אחד ידבר עמו יתברך כביכול "פנים אל פנים", כי כולם ירגישו אלקותו יתברך בגילוי רב, ולכן לא יהיה שום מחיצות בין ישראל לאבינו שבשמים, ולכן כולם ידברו עמו יתברך שזה ענין הגילוי של "התבודדות" שגילה רביז"ל, שכל אחד יכול לקבוע לעצמו מקום וידבר עמו יתברך בלשון ובשפה שרגיל בה. וזה זוכה כל חסיד ברסלב אמיתי שמציית את רביז"ל, כבר עכשיו מאיר אצלו הגילוי הזה בלי שום לבושים, ומרגיש את אמתת מציאותו יתברך. ולכן אין אצלו שום קושיות וספיקות על כל ענין של תפלה והתבודדות. אדרבה הוא מקיים את זה בתמימות ובפשיטות, ונהנה מזיו שכינת עוזו יתברך.
לא כן מי שרחוק מההתגלות שגילה רביז"ל, הוא עדיין נמצא בגלות מר מאד, כי ממנו נעלם ונסתר אור האלקי, וממילא יש אצלו קושיות וספיקות על כל ענין התפלה והתבודדות וכו', וחולק על זה וכו', ומזלזל בזה, כמאמרם ז"ל (ברכות ו':) "כרם זלות לבני אדם" – אלו דברים שעומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בו, ומאי ניהו? תפלה; כי מאחר שאדם נמצא בגלות מר מאד, כמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ז') שעיקר הגלות אינו רק מחמת חסרון אמונה. כי מי שמאמין שאין בלעדו יתברך כלל אזי "נגאל מכל צרותיו", כי הוא יודע ש"הוי"ה נתן הוי"ה לקח" (איוב א'), ואין לו שום טענות ומענות על הקדוש ברוך הוא, והוא תמיד שש ושמח, כי הוא מרגיש את אמתת מציאתו יתברך.
ולכן רוב העולם שעדיין רחוקים לגמרי מדעת רביז"ל קשה וכבד להם לקבל את ההתגלות הזה, והם צריכים לחכות עד שבא יבא משיח צדקינו. ועל כן לא בחינם שמדברים נגד דעת רביז"ל ונגד ספריו הקדושים, ונגד ענין של תפילה והתבודדות, כי הם עדיין מונחים בחושך גדול וכו'.
ולכן לא כדאי לענות לאלו שמבזים את רביז"ל ואת ספריו הקדושים ואת חסידי ברסלב, כי צריכים לדון אותם לכף זכות, כי טח עיניהם מראות את האור של רביז"ל כי טוב.
ועל כן אסור לצאת ולריב עמהם בשום פנים ואופן, רק לידום ולשתוק, ולא לצאת לריב עמהם, כי חבל מאד המריבות וכו', כי אסור להרבות שנאה בין נשמות ישראל. כי אצלו יתברך שנוא המחלוקת והמריבות, ובפרטיות מה אתה רוצה מהם שעדיין לא טעמו את טעם היין ההונגרי שהוא הטעם הטוב של אורו הגנוז של רביז"ל. הקדוש ברוך הוא השומע תפלות ישראל ישמע את תפלתי שאני מתפלל בעדך שתצליח דרכך תמיד.
|