שאלה: מאת רפאל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויקרא כ"ד אדר ה'תשע"ב
שלום רב אל רפאל נרו יאיר ויזרח
לנכון קבלתי את מכתבך.
הדבר הראשון במקוה זה הזריזות, להיות זריז ביותר לא לשהות שם הרבה זמן מפני הצניעות.
ומספרים על מוהרנ"ת ז"ל שהיה כל כך זריז במקוה, עד שאף אחד לא היה יכול להתחרות עמו, עד שאחד התפשט, אז הוא כבר התפשט וירד וטבל ועלה והתלבש וכבר יצא, וזה בא מרגילות.
וכן בשעה שהתאכסן בביתי הרב הקדוש מריבניץ זי"ע, שהיה צדיק ובעל מופת גדול, ודרכו היה להרבות במקוואות, והיה טובל אצלי במקוה בזריזות כזו שאין לתאר, ממש נכנס ולא לקח רק כמה דקות וכבר יצא לחוץ, וזה ראיתי כמה פעמים ביום, כי התאכסן אצלי שבוע ימים, והזריזות שהיה לו בטבילתו במקוה לא יכולים להסביר כלל רק מי שראה את זה עמד והתפעל.
הדבר השני לא לדבר אחד עם השני במקוה, ובפרטיות בעת הטבילה צריכים להזהר על זה מאד.
ורגיל היה הרב הקדוש מקלויזנבורג זי"ע לומר, בני אדם נכנסים למקוה להטהר ויוצאים טמאים, כי כל הלשון הרע והרכילות מדברים במקוה. ולכן צריכים להזהר מאד לא לדבר בכלל במקוה.
הדבר השלישי, אדם צריך לדעת בעת שטובל גופו כאן למטה במקוה, באותו רגע נשמתו נטבלת למעלה במקוה העליון, ומכל שכן כשאדם מכווין בעת הטבילה שהנה הוא נכנס בתוך המים, הוא כדוגמת שנכנס באור האין סוף ברוך הוא, ומכל שכן מי שיכול אז לכווין את היחודים של המקוה וכו'. ואמר רביז"ל (ספר המדות אות המתקת דין סימן נ"ד) על ידי ישיבה במקוה תחת המים עד שלא יוכל להחזיק בעצמו הרוח והנשימה, נמתק הדין. כי אז כשאדם נמצא תחת המים אז הוא בטל לגמרי אליו יתברך, וזהו עיקר המתקת הדין. וידוע שרביז"ל אמר, התיקון הראשון לתיקון הברית לילך ולטבול במקוה, ואמר (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קכ"ג) שמקוה אינה מזקת כלל, ואדרבה מקוה זה רפואה להאדם, והרופא שאומר שמקוה מזקת אינו רופא כלל, כי יש נקבי הזיעה, ועל ידי טבילה במים נפתחים נקבי הזיעה, וזה טוב מאד לבריאות הגוף.
|